poniedziałek, 8 stycznia 2018

Sernik na zimno z brzoskwiniami

sernik na zimno z brzoskwiniami sernik z serkow homogenizowanych sernik z serkow waniliowychsernik cytrynowy sernik brzoskwiniowy sernik z galaretka ciasto na zimno z brzoskwiniami z puszki orzezwiajace ciasto ciasto na lato ciasto z owocami


Serniki na zimno to jedne z najczęściej przygotowywanych przeze mnie ciast. Są szybkie w przygotowaniu, bardzo smaczne i uwielbiane przez moją rodzinę. Można je robić na wiele sposobów i za każdym razem uzyskać inny efekt smakowy. Wystarczy na przykład użyć galaretek w innym smaku lub dodać świeżych owoców lub owoców z puszki.
Można taki sernik przygotować z różnych produktów np. z sera jak na sernik, z dodatkiem śmietany kremówki, na bazie jogurtów lub serków waniliowych. Można też skorzystać z gotowych serników na zimno w torebce, do których wystarczy dodać mleko. Ja tym razem zdecydowałam się na zrobienie sernika na bazie serków waniliowych i galaretki z dodatkiem brzoskwiń z puszki. Sernik wyszedł bardzo orzeźwiający i owocowy, po prostu pyszny. Oto przepis:
sernik na zimno z brzoskwiniami sernik z serkow homogenizowanych sernik z serkow waniliowychsernik cytrynowy sernik brzoskwiniowy sernik z galaretka ciasto na zimno z brzoskwiniami z puszki orzezwiajace ciasto ciasto na lato ciasto z owocami

Składniki:
500g serka waniliowego
2 galaretki cytrynowe
1 galaretka brzoskwiniowa
puszka brzoskwiń
okrągłe biszkopty
sernik na zimno z brzoskwiniami sernik z serkow homogenizowanych sernik z serkow waniliowychsernik cytrynowy sernik brzoskwiniowy sernik z galaretka ciasto na zimno z brzoskwiniami z puszki orzezwiajace ciasto ciasto na lato ciasto z owocami

Sposób przygotowania:
Okrągłą tortownicę o średnicy ok. 20cm wyłożyłam papierem do pieczenia (tylko dno). Na dnie tortownicy ułożyłam biszkopty okrągłe. Dwie galaretki cytrynowe rozpuściłam w dwóch szklankach gorącej wody i odstawiłam aby wystygły. Gdy galaretki były zimne wymieszałam je z serkami waniliowymi. Zrobiłam to przy użyciu łyżki, nie trzeba korzystać z miksera. Masę serkowo - galaretkową przelałam do tortownicy i wstawiłam do lodówki.
W tym czasie przygotowałam galaretkę brzoskwiniową wg przepisu na opakowaniu, czyli rozpuszczając ją w 0.5 litra gorącej wody. Gdy galaretka była zimna, wyjęłam ciasto z lodówki. Brzoskwinie odsączyłam z zalewy i pokroiłam na paski. Ułożyłam je na cieście tworząc ładny wzorek i zalałam je galaretką. Ciasto ponownie wstawiłam do lodówki aby galaretka stężała. Ja ciasto zostawiam z reguły na całą noc w lodówce. Na drugi dzień jest idealnie schłodzone i sztywne.

SMACZNEGO!!!

sernik na zimno z brzoskwiniami sernik z serkow homogenizowanych sernik z serkow waniliowychsernik cytrynowy sernik brzoskwiniowy sernik z galaretka ciasto na zimno z brzoskwiniami z puszki orzezwiajace ciasto ciasto na lato ciasto z owocami

sernik na zimno z brzoskwiniami sernik z serkow homogenizowanych sernik z serkow waniliowychsernik cytrynowy sernik brzoskwiniowy sernik z galaretka ciasto na zimno z brzoskwiniami z puszki orzezwiajace ciasto ciasto na lato ciasto z owocami

sernik na zimno z brzoskwiniami sernik z serkow homogenizowanych sernik z serkow waniliowychsernik cytrynowy sernik brzoskwiniowy sernik z galaretka ciasto na zimno z brzoskwiniami z puszki orzezwiajace ciasto ciasto na lato ciasto z owocami

7 komentarzy:

  1. Witam
    A co zrobić z syropem od brzoskwiń z puszki ?
    Przepis wygląda na super, mało składników, mało roboty a efektowny.
    Jutro kupię składniki i szybko zrobię.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w tym przepisie nie wykorzystywałam syropu z brzoskwiń, można na nim ugotować budyń do innego ciasta, widziałam przepisy na ciasta z takim budyniem

      Usuń
    2. Można dodać do galaretki np 1 szkl.wody i 1 szkl.syropu. Galaretka jest wtedy lepsza w smaku.

      Usuń
  2. Wczoraj zrobiłem, rewelacja, rozpływa się w ustach i ten smak !!!
    Jednocześnie niedrogi, wyszły 2 podłużne blaszki (takie jak na pasztet) i surowce kosztowały tylko 16 zł.
    Polecam wszystkim i gratulacje dla autorki przepisu.



    OdpowiedzUsuń
  3. JA z syropu robie galaretkę ,dodając żelatynę.

    OdpowiedzUsuń
  4. usi byc pyszny ja jutro bede robic z truskawkami

    OdpowiedzUsuń
  5. W soku z brzoskwiń moczę ciastka aby nie wypłynęły na górę jak zaleje je masą serową.

    OdpowiedzUsuń