poniedziałek, 16 kwietnia 2018

Tort na zimno

tort na zimno sernik na zimno tort beczka tort z kostkami lodu tort z butelka wodki tort oblozony wafelkami tort przewiazany wstazka

Ten tort na zimno to nic innego jak sernik na zimno ozdobiony galaretką imitującą kostki lodu, obłożony wafelkami śmietankowymi i przewiązany kokardką. W środek włożyłam mała butelkę wódki jako że to był tort dla mężczyzny. Taki torcik czy też ciasto jest bardzo prosty do wykonania i bardzo fajnie się prezentuje. Jako bazę można dać dowolne ciasto na zimno lub zwyczajny tort na biszkopcie. Obłożyć tort można też innymi wafelkami czy ciastkami np. wafelkami w czekoladzie lub rurkami z kremem. Ja robiłam z tego co miałam akurat pod ręką i co znalazłam w swoich zapasach. Z efektu końcowego jestem zadowolona. Jak na taki mały wkład pracy tort wyszedł bardzo fajnie. Oto przepis:

Składniki:
1 opakowanie sernika jogurtowego Delecty
400ml mleka
200g jogurtu naturalnego gęstego
biszkopty okrągłe
2 galaretki przezroczyste o smaku winogronowym
wafelki śmietankowe typu familijne (niecałe 300g)
ok. 100ml śmietany 30%
tort na zimno sernik na zimno tort beczka tort z kostkami lodu tort z butelka wodki tort oblozony wafelkami tort przewiazany wstazka

Sposób przygotowania:
Zimne mleko przelałam do wysokiej miski. Wsypałam proszek z sernika jogurtowego i miksowałam 4 minuty na najwyższych obrotach miksera aż masa stała się gęsta. Następnie dodałam jogurt naturalny (użyłam jogurtu bardzo gęstego) i miksowałam kolejne 4 minuty. Okrągłą tortownicę o średnicy ok. 20-21cm wyłożyłam papierem do pieczenia. Na dnie ułożyłam okrągłe biszkopty, jeden przy drugim. Niektóre podocinałam żeby ładnie wypełnić dno. Na biszkopty wyłożyłam masę sernikową. Wyrównałam powierzchnię i wstawiłam ciasto do lodówki do stężenia. Galaretki winogronowe rozpuściłam w 3 szklankach gorącej wody. Gdy wystygły przelałam je do prostokątnego naczynia i wstawiłam do lodówki aby dobrze zesztywniały. Sztywną galaretkę pokroiłam w kostkę. Śmietanę (dobrze schłodzoną) przelałam do miseczki i ubiłam mikserem na sztywno. Ciasto wyjęłam z lodówki, zdjęłam obręcz tortownicy i delikatnie przełożyłam sernik na plastikową paterę. Boki sernika posmarowałam cienko śmietaną. Sernik obłożyłam dookoła wafelkami śmietankowymi i przewiązałam całość wstążeczką. Na cieście ułożyłam butelkę wódki (200ml) opierając szyjkę butelki o wafelki. Dookoła butelki ułożyłam kostki przezroczystej galaretki imitując kostki lodu. Ciasto najlepiej podawać od razu po przygotowaniu bo potem wafelki trochę pęcznieją od masy i mogą się rozwarstwiać.

SMACZNEGO!!!

tort na zimno sernik na zimno tort beczka tort z kostkami lodu tort z butelka wodki tort oblozony wafelkami tort przewiazany wstazka

tort na zimno sernik na zimno tort beczka tort z kostkami lodu tort z butelka wodki tort oblozony wafelkami tort przewiazany wstazka

tort na zimno sernik na zimno tort beczka tort z kostkami lodu tort z butelka wodki tort oblozony wafelkami tort przewiazany wstazka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz