środa, 4 kwietnia 2018

Warstwowa sałatka ze schabowym

warstwowa salatka ze schabowym lekka wiosenna salatka salatka z kotletem salatka z dressingiem jogurtowo chrzanowym salatka z dressingiem jogurtowym

Święta, święta i po świętach... No właśnie, po świętach zazwyczaj zostaje wszystkim sporo jedzenia, które często już nam się przejadło. Wyrzucić szkoda bo w końcu tyle ludzi na świecie głoduje. Przejeść się czasem nie da bo już nie mamy ochoty. Fajnym sposobem na spożytkowanie niektórych rzeczy jest ich przerobienie na inne posiłki. I dziś chciałam wam zaproponować pomysł na wykorzystanie schabowych które zostały właśnie ze świąt lub po prostu z obiadu. W takiej formie schabowy smakuje wyśmienicie. Staje się lekkim i orzeźwiającym daniem, które można zjeść o dowolnej porze dnia. Można je też spakować do pudełka i zabrać ze sobą do pracy. A jest to lekka sałatka warstwowa ze świeżymi warzywami i ziołami oraz dressingiem jogurtowo - czosnkowym. Lekko a zarazem zdrowo i pożywnie. Oto przepis:

Składniki:
kilka liści sałaty lodowej
ok. 0,5 pomidora
rzeżucha (ilość wg upodobań)
1 kotlet schabowy
grzanki z 1 kromki chleba
4 łyżeczki jogurtu naturalnego
1 łyżeczka chrzanu
sól, pieprz
sok z cytryny
warstwowa salatka ze schabowym lekka wiosenna salatka salatka z kotletem salatka z dressingiem jogurtowo chrzanowym salatka z dressingiem jogurtowym

Sposób przygotowania:
Przygotowanie sałatki należy zacząć od przygotowania grzanek jeśli nie mamy gotowych. Ich zrobienie jest bardzo proste. Jedną kromkę chleba (może być dowolny rodzaj pieczywa, nie musi być świeże) posmarowałam z obu stron masłem. Następnie pokroiłam w kostkę i usmażyłam na suchej patelni teflonowej. Usmażone grzanki wysypałam na talerz i przestudziłam. Liście sałaty lodowej umyłam, osuszyłam i porwałam na małe kawałki. Sałatę wrzuciłam do salaterki tworząc pierwszą warstwę sałatki. Pomidora umyłam, osuszyłam i pokroiłam w kostkę. Rozłożyłam go równomiernie na sałacie. Doprawiłam solą, pieprzem i sokiem z kawałka cytryny. Rzeżuchę posiekałam i poprószyłam nią sałatkę. Użyłam mniej więcej 1,5 łyżki posiekanej rzeżuchy. Jeśli nie macie rzeżuchy można ją zastąpić np. szczypiorkiem. Na to wszystko ułożyłam grzanki z chleba. Kotleta schabowego odgrzałam i przekroiłam na pół wzdłuż, a następnie każdą połówkę kotleta pokroiłam w cienkie paski. Kotleta ułożyłam na grzankach. W filiżance rozmieszałam jogurt, chrzan i szczyptę soli i tak przygotowanym dressingiem polałam sałatkę. Wierzch sałatki posypałam jeszcze posiekaną rzeżuchą. Sałatkę należy zjeść od razu. Przed jedzeniem należy wszystko wymieszać. Jest to porcja dla jednej osoby.

SMACZNEGO!!!

warstwowa salatka ze schabowym lekka wiosenna salatka salatka z kotletem salatka z dressingiem jogurtowo chrzanowym salatka z dressingiem jogurtowym

warstwowa salatka ze schabowym lekka wiosenna salatka salatka z kotletem salatka z dressingiem jogurtowo chrzanowym salatka z dressingiem jogurtowym

warstwowa salatka ze schabowym lekka wiosenna salatka salatka z kotletem salatka z dressingiem jogurtowo chrzanowym salatka z dressingiem jogurtowym

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz