czwartek, 5 lipca 2018

Bigos z cukinii

Bigos z cukinii oszukany bigos bigos bez kapusty potrawka z cukinii cukinia duszona z miesem cukinia z kielbasa pomysl na danie z cukinii

Dziś mam dla was kolejną propozycję dania z cukinii, na którą sezon w pełni. Jak wiadomo warzywa i owoce w sezonie smakują najlepiej, a jeśli na dodatek pochodzą z własnego ogródka to należy korzystać z nich ile się da. Dlatego postanowiłam wypróbować nieco inne danie z cukinii niż tylko placki, a mianowicie bigos z cukinii. Muszę przyznać że wyszedł bardzo smaczny. Robiłam go pierwszy raz trochę eksperymentując przy tym i na pewno nie był to ostatni raz. W smaku wyszedł podobny do bigosu z młodej kapusty czy po prostu duszonej młodej kapusty. Przyprawiłam go jednak trochę bardziej pomidorami, czosnkiem i papryką. Jak to mówią - PETARDA! Koniecznie spróbujcie. Oto przepis:

Składniki:
ok.0,5kg cukinii
2 marchewki
1 duża cebula
1 ząbek czosnku
ok. 300g schabu wieprzowego
kawałek kiełbasy np. żywieckiej
100g przecieru pomidorowego ze słoiczka
listek laurowy
3 kulki ziela angielskiego
kilka ziaren pieprzu
papryka słodka w proszku
sól
pieprz czarny mielony
koperek
olej do smażenia
Bigos z cukinii oszukany bigos bigos bez kapusty potrawka z cukinii cukinia duszona z miesem cukinia z kielbasa pomysl na danie z cukinii

Sposób przygotowania:
Cukinię obrałam ze skóry i pozbawiłam gniazd nasiennych. Jeśli użyjecie cienkiej małej cukinii można ją zetrzeć w całości razem ze skórą. Cukinię starłam na grubych oczkach na tarce. Przełożyłam ją na durszlak i posypałam solą. Chodzi o to by puściła wodę której nadmiaru należy się pozbyć. Marchewkę obrałam i starłam na tarce na grubych oczkach. Cebulę obrałam i pokroiłam w kosteczkę. Na patelni rozgrzałam ok. 2-3 łyżki oleju i wrzuciłam marchewkę i cebulę. Podsmażyłam je i przełożyłam do garnka. Mięso ze schabu pokroiłam w kostkę i podsmażyła na oleju na tej samej patelni. Gdy się przyrumieniło dodałam je do marchewki i cebuli. Kiełbaskę pokroiłam w kostkę i również przesmażyłam na oleju. Przysmażoną kiełbaskę dodałam do garnka. Do garnka włożyłam również listek laurowy, ziele angielskie i pieprz ziarnisty. Podlała wszystko odrobiną wody i dusiłam kilkanaście minut. Następnie włożyłam startą cukinię. Dusiłam kolejne kilkanaście minut po czym dodałam koncentrat pomidorowy i paprykę w proszku oraz przecisnęłam do bigosu ząbek czosnku. Wymieszałam to wszystko i dusiłam do miękkości.Pod koniec duszenia doprawiłam bigos solą i pieprzem i posiekanym koperkiem. 

SMACZNEGO!!! 

Bigos z cukinii oszukany bigos bigos bez kapusty potrawka z cukinii cukinia duszona z miesem cukinia z kielbasa pomysl na danie z cukinii

Bigos z cukinii oszukany bigos bigos bez kapusty potrawka z cukinii cukinia duszona z miesem cukinia z kielbasa pomysl na danie z cukinii

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz