poniedziałek, 2 lipca 2018

Placki z cukinii

placki z cukinii racuszki z cukinii cukiniowe placki cukinia na slodko lub slono pomysl co zrobic z cukinii

Placki z cukinii to moja kolejna propozycja jeśli chodzi o racuszki. Są pyszne, chrupiące i zdrowe. Można je jeść zarówno na słono jak i na słodko. Wystarczy do ciasta odpowiednio dodać trochę cebuli, przypraw czy ziół lub cukru. Mi osobiście cukinia bardziej smakuje na słodko. Takie placuszki lubię jeść na przykład z białym serem, twarożkiem czy dżemem i do tego posypane cukrem pudrem. Ale wy wypróbujcie obie wersje sami i zadecydujcie, które lepsze. Oto przepis:

Składniki:
ok. 300g obranej cukinii
1 jajko
4 łyżki mąki pszennej tortowej
szczypta soli
olej do smażenia

placki z cukinii racuszki z cukinii cukiniowe placki cukinia na slodko lub slono pomysl co zrobic z cukinii
Sposób przygotowania:
Cukinię obrałam i wydrążyłam gniazda nasienne. Następnie starłam ją na tarce na grubych oczkach. Moje placki robiłam z bardzo dużej cukinii więc było to niezbędne. Jeśli użyjecie małej i cienkiej cukinii to możecie ją tylko umyć i zetrzeć w całości. Do startej cukinii wbiłam jajko i wsypałam mąkę pszenną tortową i szczyptę soli. Wszystko wymieszałam łyżką aż składniki się połączyły i utworzyły jednolite ciasto. Na patelni rozgrzałam kilka łyżek oleju i na gorący olej wykładałam porcje ciasta. Na jeden placek dawałam jedną łyżkę ciasta i lekko je rozsmarowywałam żeby uzyskać cienkie placki. Placki smażyłam z obu stron na złoty kolor. Po usmażeniu wykładałam placki na talerz przykryty ręcznikiem papierowym żeby odsączyć je z nadmiaru tłuszczu. Placki zaraz po usmażeniu są lekko chrupiące potem trochę miękną. Z podanych proporcji powinno wyjść kilkanaście placków lub więcej. Jak już pisałam na początku placki można podawać w dowolnej wersji smakowej ze śmietaną, z cukrem, z dipem czosnkowym, z solą, z sosem mięsnym itd.

SMACZNEGO!!!

placki z cukinii racuszki z cukinii cukiniowe placki cukinia na slodko lub slono pomysl co zrobic z cukinii

placki z cukinii racuszki z cukinii cukiniowe placki cukinia na slodko lub slono pomysl co zrobic z cukinii
Ciasto na placki z cukinii po wymieszaniu

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz