poniedziałek, 9 lipca 2018

Potrawka z fasoli i cukinii


potrawka z fasoli i cukinii bigos z cukinii z fasola kociolek z cukinii i fasoli danie z cukinii potrawa z cukinia

Dziś chciałabym wam przedstawić przepis na kolejną potrawę z cukinii. Jak już pisałam w poprzednich postach, sezon na cukinię w pełni więc należy korzystać. Były już placki z cukinii (przepis na nie znajdziecie pod tym linkiem: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/07/placki-z-cukinii.html), był bigos z cukinii (przepis pod tym linkiem: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/07/bigos-z-cukinii.html), teraz postanowiłam zrobić potrawkę z cukinii z fasolą na mięsie i kiełbasce z dodatkiem marchewki i cebuli. Całość zaprawiłam przecierem pomidorowym i dodałam sporą ilość przypraw i ziół prowansalskich. A oto przepis:

Składniki:
0,5szkl. suchej fasoli typu jaś
ok. 350g cukinii po obraniu
1 marchewka
ok. 150g schabu wieprzowego
2 parówki
2 grube duże kabanosy
100g koncentratu pomidorowego
1 duża cebula
listek laurowy
3 ziarna ziela angielskiego
6-7 ziaren czarnego pieprzu
pieprz czarny mielony i ziołowy
sól
papryka słodka w proszku
czosnek granulowany
zioła prowansalskie
1 łyżka śmietany 30%
1 kostka rosołowa

potrawka z fasoli i cukinii bigos z cukinii z fasola kociolek z cukinii i fasoli danie z cukinii potrawa z cukinia
Sposób przygotowania:
Fasolę wsypałam do miseczki i zalałam zimną wodą. Pozostawiłam ją do namoczenia na całą noc. Następnego dnia fasolę razem z wodą, w której się moczyła przelałam do garnka i zagotowałam. Dodałam kostkę rosołową, listek laurowy, ziele angielskie i pieprz ziarnisty i gotowałam dalej. Dodałam pokrojone na mniejsze kawałki mięso wieprzowe, pokrojone kabanosy i parówki. Cebulę obrałam, pokroiłam w kostkę i zeszkliłam na oleju. Dodałam do garnka. Marchewkę obrałam i starłam na tarce na grubych oczkach. Dodałam do duszącej się potrawki. Cukinię obrałam i starłam na tarce na grubych oczkach. Przełożyłam ją na sito i posoliłam żeby puściła wodę. Pozostawiłam ją tak na ok. 15 minut. Po tym czasie dodałam do garnka z potrawką. Dusiłam wszystko aż fasola i mięso zmiękły. Dodałam koncentrat pomidorowy. Wsypałam paprykę w proszku i czosnek granulowany. Wymieszałam. Dusiłam kolejne kilkanaście minut. Doprawiłam potrawkę solą, pieprzem czarnym mielonym i roztartymi ziołami prowansalskimi. Wymieszałam. Na koniec dolałam śmietanę i ponownie wymieszałam. Dusiłam aż fasola i mięso będą mięciutkie. Potrawkę najlepiej podawać ze świeżym pieczywem lub młodymi ziemniakami. 

SMACZNEGO!!! 

potrawka z fasoli i cukinii bigos z cukinii z fasola kociolek z cukinii i fasoli danie z cukinii potrawa z cukinia

potrawka z fasoli i cukinii bigos z cukinii z fasola kociolek z cukinii i fasoli danie z cukinii potrawa z cukinia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz