niedziela, 15 lipca 2018

Szarlotka z kisielem

Szarlotka z kisielem szarlotka z cukinii szarlotka z tartych jablek szarlotka na kruchym ciescie tradycyjna szarlotka najlpesza szarlotka ciasto z jablkami

Szarlotka z kisielem to kolejna moja propozycja na to tradycyjne ciasto. Była już szarlotka na kruchym cieście (link do przepisu http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/10/szarlotka.html), szarlotka sypana (link do przepisu: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/11/szarlotka-sypana.html) i szarlotka na zimno (link do przepisu: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/11/mini-torcik-szarlotka-na-zimno.html). Teraz postanowiłam przygotować szarlotkę z kisielem, ale nie taka, w której jabłka i kisiel to dwie oddzielne warstwy tylko taką gdzie wszystko jest razem wymieszane. Dodatkowo w mojej szarlotce jabłka połączyłam z cukinią ponieważ jest na nią sezon i mam jej spore ilości. Ciasto wyszło pyszne. Spód i wierzch szarlotki tworzy starte na tarce kruche ciasto, a środek to wspomniane jabłka i cukinia wymieszane z kisielem cytrynowym i pianą z białek. Koniecznie spróbujcie. Oto przepis:
Szarlotka z kisielem szarlotka z cukinii szarlotka z tartych jablek szarlotka na kruchym ciescie tradycyjna szarlotka najlpesza szarlotka ciasto z jablkami

Składniki:
3szkl. mąki pszennej tortowej
3/4szkl cukru
1cukier waniliowy
4 jajka
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 kostka margaryny (250g)
2 łyżki śmietany 30%
kilka kropel zapachu śmietankowego do ciasta
ok. 800 g jabłek po obraniu i starciu
ok. 200 g cukinii po obraniu i starciu
1 kisiel cytrynowy z cukrem ok. 80g
2-3 łyżki cukru
szczypta soli
cukier puder do oprószenia

Szarlotka z kisielem szarlotka z cukinii szarlotka z tartych jablek szarlotka na kruchym ciescie tradycyjna szarlotka najlpesza szarlotka ciasto z jablkami
Sposób przygotowania:
Mąkę wsypałam do dużej miski. Dodałam do niej proszek do pieczenia, cukier zwykły i waniliowy. Zimną margarynę pokroiłam na plasterki i dodałam do mąki z cukrem. Żółtka oddzieliłam od białek i dodałam do miski ze składnikami na kruche ciasto. Wlałam śmietanę i zagniotłam dość szybko jednolite ciasto. Po zagnieceniu ciasto podzieliłam na 2 równe części i włożyłam je do zamrażalki na kilka godzin. Blachę o wymiarach ok. 24x30cm wyłożyłam papierem do pieczenia. Na dno starłam jedną część ciasta i lekko docisnęłam ciasto rękami żeby ładnie wylepić blachę. Jabłka obrałam, wykroiłam gniazda nasienne i starłam na tarce na grubych oczkach. Cukinię również obrałam, wykroiłam gniazda nasienne i starłam jak jabłka na grubych oczkach. Cukinię przełożyłam do jabłek i wymieszałam je ze sobą. Do wymieszanych jabłek i cukinii dodałam proszek kisielowy i wymieszałam jeszcze raz. Białka ubiłam ze szczyptą soli na sztywną pianę i wmieszać je delikatnie do jabłek z cukinią. Nadzienie rozłożyłam równomiernie na przygotowanym spodzie z ciasta. Na wierzch starłam drugą część ciasta. Ciasto wstawiłam do piekarnika. Piekłam je ok. godziny w 180 stopniach. Po upieczeniu wyjęłam ciasto i wystudziłam. Następnie wstawiłam szarlotkę na całą noc do lodówki, bo taka nam smakuje najbardziej. Można ją oczywiście jeść także na ciepło lub po lekkim przestudzeniu. Przed podaniem można szarlotkę oprószyć cukrem pudrem. 

SMACZNEGO!!! 

Szarlotka z kisielem szarlotka z cukinii szarlotka z tartych jablek szarlotka na kruchym ciescie tradycyjna szarlotka najlpesza szarlotka ciasto z jablkami

Szarlotka z kisielem szarlotka z cukinii szarlotka z tartych jablek szarlotka na kruchym ciescie tradycyjna szarlotka najlpesza szarlotka ciasto z jablkami

Szarlotka z kisielem szarlotka z cukinii szarlotka z tartych jablek szarlotka na kruchym ciescie tradycyjna szarlotka najlpesza szarlotka ciasto z jablkami

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz