niedziela, 23 września 2018

Knedle z czereśniami

knedle z czeresniami knedle serowe kluski z owocami kluski z czeresniami knedle z bulka tarta na maselku knedle z polewa

Po serii szarlotek przyszła pora na nieco inny deser. Tym razem gotowany a nie pieczony, który zarazem może być deserem i samodzielnym posiłkiem. A mowa o knedlach. Knedle to rodzaj słodkich klusek z nadzieniem z owoców. Przeważnie podawane są dodatkowo z polewą z bułki tartej, cynamonu i cukru przesmażonych na masełku. Na moim blogu znajdziecie już kilka przepisów na knedle z różnego ciasta i z różnymi owocami w środku. Dziś postawiłam na knedle serowe z czereśniami. Knedle są pyszne więc zachęcam do zrobienia. Oto przepis:

Składniki:
250g białego sera
ok. 1szkl. mąki pszennej tortowej
1 duży cukier waniliowy 32g
1 jajko
czereśnie (użyłam mrożonych)
cukier
1 czubata łyżka masła
2 łyżki bułki tartej
szczypta cynamonu
knedle z czeresniami knedle serowe kluski z owocami kluski z czeresniami knedle z bulka tarta na maselku knedle z polewa

Sposób przygotowania:
Do miski wsypałam mąkę pszenną tortową. Dosypałam do niego cukier waniliowy i wbiłam jajko. Dodałam biały ser. Użyłam chudego sera w kostce który miał dość gładką konsystencję, tak jakby był przemielony. Jeśli użyjecie typowego suchego twarogu trzeba go zmielić raz w maszynce. Podane składniki zagniotłam na jednolite ciasto podsypując w razie potrzeby odrobiną mąki żeby się nie kleiło. Ciasto uformowałam sobie w wałek o grubości ok. 7cm i pokroiłam go na równe plastry o grubości ok. 1,5 centymetra. Każdy plaster ciasta spłaszczałam i na środku kładłam po 2 wydrylowane czereśnie i sypałam po pół łyżeczki cukru.Następnie zlepiałam brzegi ciasta formując je w kulę. Podobnie postępowałam z kolejnymi kawałkami ciasta.Gdy knedle były ulepione zagotowałam w garnku wodę i wrzuciłam knedle. Gotowałam je ok. 5 minut od momentu wypłynięcia na powierzchnię. W czasie gdy knedle się gotowały, rozpuściłam na patelni masło i wsypałam do niego 2 płaskie łyżki bułki tartej, ok. 0,5 łyżki cukru i szczyptę cynamonu i wszystko wymieszałam przesmażając chwilę. Ugotowane knedle wyłowiłam łyżką cedzakową i wrzuciłam na patelnię z "zasmażką". Knedle dokładnie obtoczyłam w "zasmażce" i przełożyłam na półmisek. Knedle można podać dodatkowo polane jogurtem naturalnym lub śmietaną.
Zapraszam też do odwiedzenia pozostałych moich przepisów na knedle: knedle ziemniaczano - serowe z truskawkami (link do przepisu: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/01/knedle-ziemniaczano-serowe-z-truskawkami.html), knedle serowe ze śliwkami (http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/06/knedle-serowe-ze-sliwkami-mrozonymi.html), knedle z kaszy manny z truskawkami (http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/08/knedle-z-kaszy-manny-z-truskawkami.html), knedle węgierskie (http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/09/wegierskie-knedle-z-biaego-sera.html).

SMACZNEGO!!!

knedle z czeresniami knedle serowe kluski z owocami kluski z czeresniami knedle z bulka tarta na maselku knedle z polewa

knedle z czeresniami knedle serowe kluski z owocami kluski z czeresniami knedle z bulka tarta na maselku knedle z polewa

knedle z czeresniami knedle serowe kluski z owocami kluski z czeresniami knedle z bulka tarta na maselku knedle z polewa

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz