piątek, 19 października 2018

Ciasto z dyni

szybkie ciasto z dyni ciasto kakaowo orzechowo dyniowe ciasto dyniowe ciasto z pure z dyni ciasto z mikrofali szybkie ciasto z mikrofalowki ciasto z czekolada ciasto czekoladowe

Dziś naszła mnie nagła ochota na coś słodkiego, więc postanowiłam zrobić szybkie ciacho z mikrofali. Wiem że takie wypieki są podobno niezdrowe bo mikrofala i promieniowanie... ale raz na jakiś czas chyba nie zaszkodzi. Do ciasta dodałam za to zdrowe dodatki bo kakao, orzechy włoskie i dynia. Ciasto wyszło przepyszne, bardzo delikatne, mięciutkie i wilgotne. Oblane polewą wprost rozpływa się w ustach.
Muszę przyznać, że ostatnio takie ciasta z mikrofali smakują mi bardziej niż te pieczone tradycyjnie w piekarniku. Są wprost jak kupne ciasta ze sklepu. No i robi się je błyskawicznie. To ciasto piekłam jedynie 2,5 minuty. Porcja jest co prawda niewielka, ale oczywiście można ją podwoić i zrobić w większej foremce. A oto dokładny przepis:
szybkie ciasto z dyni ciasto kakaowo orzechowo dyniowe ciasto dyniowe ciasto z pure z dyni ciasto z mikrofali szybkie ciasto z mikrofalowki ciasto z czekolada ciasto czekoladowe

Składniki na ciasto:
2 płaskie łyżki maki pszennej tortowej
1,5 łyżki zmielonych orzechów włoskich
1 płaska łyżka gorzkiego kakao
1 mały cukier waniliowy
1 łyżka cukru zwykłego
1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
szczypta przyprawy do piernika
1 jajko
1 czubata łyżka pure z pieczonej dyni
3 łyżki mleka
3 łyżki oleju


Polewa:
6 kostek gorzkiej czekolady
4 kostki białej czekolady
1 łyżeczka masła
1 łyżka mleka
szybkie ciasto z dyni ciasto kakaowo orzechowo dyniowe ciasto dyniowe ciasto z pure z dyni ciasto z mikrofali szybkie ciasto z mikrofalowki ciasto z czekolada ciasto czekoladowe

Sposób przygotowania:
Jak już pisałam wielokrotnie w przypadku ciast z mikrofali i muffinek przeważnie ciasto robi się dzieląc składniki na suche i mokre i mieszając je ze sobą w oddzielnych miskach. Tak też zrobiłam w tym wypadku. W jednej misce wymieszałam ze sobą mąkę pszenną tortową, orzechy, cukier zwykły i waniliowy, kakao, proszek do pieczenia i przyprawę do piernika. Do drugiej miseczki wbiłam jajko i roztrzepałam je widelcem.
Następnie dolałam do niego mleko i olej i wymieszałam. Masę jajeczną przelałam do składników sypkich i wymieszałam. Na koniec dodałam do ciasta pure z dyni i wymieszałam wszystko jeszcze raz dokładnie. Foremkę keksówkę silikonową o wymiarach dna ok. 5x15cm wysmarowałam odrobiną masła i posypałam mąką. Przelałam do niej ciasto i wstawiłam je do kuchenki mikrofalowej. Ciasto piekłam ok. 2,5 minuty na mocy 700W. Przed wyjęciem sprawdziłam ciasto patyczkiem. Po upieczeniu ciasto od razu wyłożyłam z foremki na deskę i pozostawiłam do wystudzenia.
Gdy ciasto było chłodne zrobiłam polewę. Wszystkie składniki polewy umieściłam w małym rondelku i podgrzewałam na małym ogniu ciągle mieszając aż się całkowicie rozpuściły i połączyły ze sobą. Polewą posmarowałam wierzch i boki ciasta. Ciasto wstawiłam do lodówki aby polewa zastygła a następnie pokroiłam na kawałki. Ciasto można zrobić również w większej foremce, np. od babki zwiększając proporcje. Ciasto jest pyszne, jest delikatne, mięciutkie i rozpływa się w ustach.


Zapraszam tez do przeczytania i wypróbowania innych moich przepisów na ciasta z mikrofali: ekspresowa wuzetka (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/10/ekspresowa-wuzetka.html), szybkie ciasto z orzechami (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/10/szybkie-ciasto-z-orzechami.html), babka kakaowa z dżemem (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/08/babka-kakaowa-z-dzemem.html), babka marmurkowa (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/08/babka-marmurkowa.html), muffinki piernikowe (link do przepisu: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/11/muffinki-piernikowe-z-mikrofali.html), murzynek ekspresowy z marmoladą (link do przepisu: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/11/ekspresowy-murzynek-z-marmolada.html), cytrynowa babeczka z kubeczka (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/08/cytrynowa-babeczka-z-kubeczka.html) i inne.

SMACZNEGO!!! 

szybkie ciasto z dyni ciasto kakaowo orzechowo dyniowe ciasto dyniowe ciasto z pure z dyni ciasto z mikrofali szybkie ciasto z mikrofalowki ciasto z czekolada ciasto czekoladowe

szybkie ciasto z dyni ciasto kakaowo orzechowo dyniowe ciasto dyniowe ciasto z pure z dyni ciasto z mikrofali szybkie ciasto z mikrofalowki ciasto z czekolada ciasto czekoladowe

szybkie ciasto z dyni ciasto kakaowo orzechowo dyniowe ciasto dyniowe ciasto z pure z dyni ciasto z mikrofali szybkie ciasto z mikrofalowki ciasto z czekolada ciasto czekoladowe

szybkie ciasto z dyni ciasto kakaowo orzechowo dyniowe ciasto dyniowe ciasto z pure z dyni ciasto z mikrofali szybkie ciasto z mikrofalowki ciasto z czekolada ciasto czekoladowe

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz