wtorek, 25 grudnia 2018

3bit na krakersach

3bit na krakersach 3bit bez pieczenia ciasto trzybit 3 bit ciasto krowka ciasto z kremem budyniowym ciasto z bita smietana ciasto z masa kajmakowa

Ciasto 3bit to pyszne ciasto bez pieczenia/na zimno, które robione jest z trzech różnych warstw: masy kajmakowej, masy budyniowej i masy śmietanowej. Wszystko przekładane jest ciastkami. W oryginalnej wersji są to herbatniki. Ja jednak swoją wersję 3bita postanowiłam zrobić na krakersach żeby przełamać trochę słodycz pozostałych składników. Poza tym krakersy lepiej namiękają niż herbatniki i ciasto można szybciej podać, nie trzeba tak długo czekać  z krojeniem ciasta jak przy herbatnikach. Dodatkowo wierzch posypałam startą gorzką czekoladą zamiast mlecznej aby również dodatkowo nie przesłodzić ciasta. Ciasto to jest dość popularne, więc postanowiłam go również zaprezentować u siebie. Jest idealne na wszelkiego rodzaju imprezy i przyjęcia, bo ładnie się prezentuje i szybko znika.  mnie akurat zostało tym razem zrobione z okazji Świąt Bożego Narodzenia. Oto przepis:

Składniki:
ok. 1,5 paczki krakersów (ok. 240-250g)
1 puszka masy kajmakowej/krówkowej (ok. 500g)
0,5l mleka
0,5szkl. cukru
2 cukry waniliowe po 16g
2 żółtka
45g mąki pszennej tortowej
45g mąki ziemniaczanej
ok. 150g masła
500ml śmietany 30%
2 śmietan-fixy
ok. 50g gorzkiej czekolady

3bit na krakersach 3bit bez pieczenia ciasto trzybit 3 bit ciasto krowka ciasto z kremem budyniowym ciasto z bita smietana ciasto z masa kajmakowa
Sposób przygotowania:
Tortownicę o wymiarach ok. 26x26cm wyłożyłam papierem do pieczenia. Na dnie ułożyłam warstwę krakersów, jeden przy drugim, docinając ciastka w razie potrzeby. 1,5szkl. mleka zagotowałam z 0,5szkl. cukru i jednym cukrem waniliowym. Pozostałe 0,5szkl. mleka zmiksowałam z żółtkami i mąką pszenną oraz ziemniaczaną na jednolitą mieszaninę. Mieszaninę tą wlałam cienkim strumieniem na gotujące się mleko z cukrem i energicznie mieszając gotowałam budyń około jednej minuty aż dobrze zgęstniał. Ugotowany budyń odstawiłam do wystygnięcia. Miękkie masło zmiksowałam na puch i dodawałam do niego po łyżce zimny budyń. Masę miksowałam aż stała się gładka, bez grudek. Na przygotowanych krakersach rozprowadziłam równo masę kajmakową. Można ją na kilka minut zanurzyć we wrzątku aby była bardziej płynna i lepiej się rozsmarowała. Na masie krówkowej ułożyłam drugą warstwę krakersów a na nich rozsmarowałam przygotowany krem budyniowy. Na kremie ułożyłam trzecią warstwę krakersów. Zimną śmietanę przelałam do wysokiego naczynia i zmiksowałam na sztywny krem ze śmietan-fixami i jednym cukrem waniliowym. Masę śmietanową rozsmarowałam na cieście. Wierzch ciasta posypałam startą na drobnych oczkach na tarce gorzką czekoladą. Ciasto wstawiłam do lodówki aby dobrze się schłodziło, stężało i aby krakersy namiękły. Najlepiej podawać je na drugi dzień po przygotowaniu.

SMACZNEGO!!!

3bit na krakersach 3bit bez pieczenia ciasto trzybit 3 bit ciasto krowka ciasto z kremem budyniowym ciasto z bita smietana ciasto z masa kajmakowa

3bit na krakersach 3bit bez pieczenia ciasto trzybit 3 bit ciasto krowka ciasto z kremem budyniowym ciasto z bita smietana ciasto z masa kajmakowa

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz