wtorek, 25 grudnia 2018

Ziemniaki faszerowane pieczarkami

ziemniaki faszerowane pieczarkami pieczone ziemniaki ze skorka pieczone ziemniaki z farszem zapiekane ziemniaki opiekane ziemniaki ziemniaki w calosci z piekarnika przekaska przystawka

Pieczone ziemniaki faszerowane smażonymi pieczarkami z cebulką i porem, wymieszanymi z żółtym serem to doskonały pomysł na przystawkę na każdą imprezę czy święta. Bardzo fajnie wyglądają i świetnie smakują. Będą również doskonałym dodatkiem do mięsa czy ryby na obiad. W większej ilości podane na przykład z sosem czosnkowym mogą też stanowić odrębny, samodzielny posiłek. Robi się je bardzo prosto a efekt jest naprawdę fajny. Zachęcam do wypróbowania przepisu, a oto on:

Składniki:
kilka średniej wielkości ziemniaków
ok. 200g pieczarek
1 mała cebula
kawałek pora
50g żółtego sera
sól, pieprz
majeranek
olej do smażenia

ziemniaki faszerowane pieczarkami pieczone ziemniaki ze skorka pieczone ziemniaki z farszem zapiekane ziemniaki opiekane ziemniaki ziemniaki w calosci z piekarnika przekaska przystawka
Sposób przygotowania:
Ziemniaki (najlepiej podobnej wielkości) wyszorowałam i razem ze skórką ugotowałam w wodzie. Nie muszą być dogotowane na 100%. Po ugotowaniu ziemniaki odcedziłam i ostudziłam. Każdego ziemniaka przekroiłam wzdłuż na dwie połówki. Z każdej połówki wydrążyłam łyżeczką środek ziemniaka i odłożyłam go bo będzie jeszcze potrzebny. Cebulę obrałam i pokroiłam w drobną kostkę. Zeszkliłam ją na oleju i dodałam do niej pokrojonego drobno pora. Pieczarki obrałam i starłam na tarce na grubych oczkach. Dodałam je do cebuli i pora. Przesmażyłam chwilę i doprawiłam solą, pieprzem i majerankiem. Farsz pieczarkowy ostudziłam i wymieszałam z wydrążonym miąższem z ziemniaków i startym drobno na tarce żółtym serem. Tak przygotowanym farszem napełniłam przygotowane wcześniej ziemniaki. Nafaszerowane ziemniaki ułożyłam na blasze wyłożonej papierem do pieczenia i piekłam w piekarniku przez ok. 30 minut w temperaturze 180 stopni. Ziemniaki podałam na gorąco.
Zachęcam do wypróbowania innych moich przepisów na ziemniaki pieczone, np.: ziemniaki jak z ogniska (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/02/ziemniaki-pieczone-jak-z-ogniska.html), ziołowe ziemniaki opiekane (tu znajdziecie przepis: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/11/ziemniaki-opiekane.html) i ziemniaki harmonijkowe (tu znajdziecie przepis: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/07/ziemniaki-po-szwedzku-pieczone.html).

SMACZNEGO!!!

ziemniaki faszerowane pieczarkami pieczone ziemniaki ze skorka pieczone ziemniaki z farszem zapiekane ziemniaki opiekane ziemniaki ziemniaki w calosci z piekarnika przekaska przystawka

ziemniaki faszerowane pieczarkami pieczone ziemniaki ze skorka pieczone ziemniaki z farszem zapiekane ziemniaki opiekane ziemniaki ziemniaki w calosci z piekarnika przekaska przystawka

ziemniaki faszerowane pieczarkami pieczone ziemniaki ze skorka pieczone ziemniaki z farszem zapiekane ziemniaki opiekane ziemniaki ziemniaki w calosci z piekarnika przekaska przystawka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz