czwartek, 3 stycznia 2019

Kurczak w sosie paprykowym

kurczak w sosie paprykowym udka kurczaka w sosie palki z kurczaka w sosie pomysl na kurczaka potrawka z kurczaka
Kurczak w sosie paprykowym to bardzo fajny pomysł na obiad z wykorzystaniem pałeczek i udek z kurczaka. Jeśli znudziły wam się wspomniane udka w wersji pieczonej w piekarniku to proponuję zrobić właśnie taki sos. Jest on łatwy do zrobienia i bardzo smaczny. Mięso rozpływa się w ustach, nie jest suche i wiórowate.
Sos można podać z ziemniakami, ryżem lub kaszą w zależności od upodobań smakowych. Kurczaka delikatnie przyprawiłam, aby mogło go zjeść również dziecko. Dodatkowo wzbogaciłam sos dokładając paprykę czerwoną i cebulę oraz posiekany koperek. Sos wyszedł aromatyczny i pyszny. Oto przepis:


Składniki:
4 pałeczki z kurczaka
4 udka z kurczaka
1 czerwona papryka
1 duża cebula
1 listek laurowy
4 kulki ziela angielskiego
koperek
sól
papryka słodka w proszku
pieprz ziołowy
przyprawa do kurczaka
3 łyżeczki mąki pszennej
1 łyżka przecieru pomidorowego
olej do smażenia


Sposób przygotowania:
Udka i pałeczki z kurczaka umyłam i osuszyłam. Następnie oprószyłam delikatnie przyprawą do kurczaka, solą, pieprzem ziołowym i papryką w proszku. Przyprawy można wcześniej wymieszać ze sobą, aby równo rozłożyć na wszystkie kawałki mięsa. Przypraw można dać więcej lub mniej w zależności od tego jaką ostrość chcemy uzyskać. Na patelni rozgrzałam ok. 2-3 łyżki oleju i ułożyłam przyprawione kawałki kurczaka.
Smażyłam je z obu stron aż się ładnie zezłociły. Obsmażone mięso przełożyłam do garnka. Na pozostałym na patelni tłuszczu przesmażyłam obraną i pokrojoną w kostkę cebulę razem z pokrojoną na paseczki czerwoną papryką. Przesmażone warzywa dodałam do mięsa do garnka. Patelnię opłukałam wodą i przelałam ją do garnka. Dodatkowo dolałam jeszcze tyle wody aby wyrównać poziom z mięsem. Do garnka wsypałam ponadto trochę posiekanego koperku oraz przyprawy: listek laurowy i ziele angielskie. Garnek ustawiłam na gazie i dusiłam na małym ogniu ok. 30 minut.
Następnie dodałam przecier pomidorowy i dusiłam kolejne 30 minut. Gdy mięso było miękkie, zagęściłam sos mąką wymieszaną w małej ilości zimnej wody. Doprawiłam go również solą i pieprzem i dusiłam jeszcze kilkanaście minut. Do zagęszczenia można też użyć mąki ziemniaczanej lub kaszy manny dopasowując ich ilość do tego jak gęsty sos chcemy uzyskać. Sos podałam z ziemniakami, ale będzie idealny również do ryżu czy kaszy.

SMACZNEGO!!!

kurczak w sosie paprykowym udka kurczaka w sosie palki z kurczaka w sosie pomysl na kurczaka potrawka z kurczaka

kurczak w sosie paprykowym udka kurczaka w sosie palki z kurczaka w sosie pomysl na kurczaka potrawka z kurczaka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz