czwartek, 23 maja 2019

Ciasto trio

ciasto trio ciasto kruche z budyniem ciasto kruche z serem ciasto kruche z jablkami ciasto bialo czarne ciasto dwukolorowe ciasto z nadzieniem ciasto z czekolada kruchy placek z jablkami serem i budyniem

Ciasto trio to ciasto wymyślone przeze mnie na potrzeby chwili. Miałam ochotę na ciasto kruche, ale ostatnio było już kruche z dżemem i budyniem, więc chciałam zrobić coś innego. W lodówce nie miałam jakichś nadzwyczajnych składników, jedynie jakieś podstawowe produkty, owoców sezonowych też jeszcze za bardzo nie ma, więc poskładałam to co miałam i tak wyszło ciasto trio. Żeby było bardziej kolorowo zrobiłam je w dwóch smakach: kakaowym i tradycyjnym. Do środka jako nadzienie dałam biały ser, budyń waniliowy i kawałki jabłek. Całość oblałam czekoladą. Ciasto wyszło bardzo smaczne. Do tego jest łatwe do zrobienia i ładnie się prezentuje. Polecam. A oto przepis:
ciasto trio ciasto kruche z budyniem ciasto kruche z serem ciasto kruche z jablkami ciasto bialo czarne ciasto dwukolorowe ciasto z nadzieniem ciasto z czekolada kruchy placek z jablkami serem i budyniem

Składniki na ciasto:
2,5szkl. mąki pszennej tortowej
2 budynie waniliowe bez cukru na 0,5l mleka (po 40g)
1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
3/4szkl. cukru pudru
32g cukru waniliowego
2 łyżeczki kakao
200g masła
1 jajko
3 łyżki kwaśnej śmietany

Nadzienie:
2 jabłka
250g białego sera
1 żółtko
1 łyżka cukru do sera
1 budyń waniliowy
1,5szkl. mleka
2 łyżki cukru do budyniu

Polewa:
ok. 75g mlecznej czekolady
2 łyżki śmietany 30%
ciasto trio ciasto kruche z budyniem ciasto kruche z serem ciasto kruche z jablkami ciasto bialo czarne ciasto dwukolorowe ciasto z nadzieniem ciasto z czekolada kruchy placek z jablkami serem i budyniem

Sposób przygotowania:
Wszystkie składniki na ciasto kruche oprócz kakao umieściłam w misce i szybko zagniotłam jednolite ciasto. Zagniecione ciasto podzieliłam na dwie równe części. Do jednej dodałam kakao i zagniotłam ponownie aż uzyskałam jednolite kakaowe ciasto. Obydwie części ciasta zawinęłam w folię spożywczą i schowałam do zamrażalki na kilka godzin. Ser biały przełożyłam do miski. Dodałam do niego żółtko i cukier i wymieszałam. Użyłam sera białego chudego o miałkiej konsystencji, jakby jednokrotnie zmielonego. Można też użyć twarogu i go po prostu zmielić lub gęstego sera z wiaderka. Szklankę mleka zagotowałam. W pozostałym mleku rozmieszałam proszek budyniowy i cukier. Taką mieszankę przelałam na gotujące się mleko i cały czas mieszając, gotowałam budyń do zgęstnienia. Ugotowany budyń odstawiłam do lekkiego przestygnięcia. Blachę o wymiarach ok. 25x30cm wyłożyłam papierem do pieczenia. Na dno starłam na tarce na grubych oczkach połowę ciasta jasnego i połowę ciasta ciemnego i przemieszałam je w blaszce. Na cieście rozłożyłam w kilku miejscach po łyżce sera białego. Pomiędzy serem rozłożyłam po łyżce przestudzony budyń. Jabłka obrałam ze skórki, wycięłam gniazda nasienne i pokroiłam je na kawałki. Kawałki jabłek poutykałam w puste miejsca między serem i budyniem. Na wierzch starłam resztę ciasta jasnego i ciemnego. Ciasto wstawiłam do piekarnika i piekłam je 55 minut w temperaturze 180 stopni. Po upieczeniu wyjęłam je z piekarnika i pozostawiłam na metalowej kratce do wystudzenia. Gdy wystygło przygotowałam polewę. Śmietankę podgrzałam i wrzuciłam do niej połamaną na kawałki mleczną czekoladę. Czekoladą polałam ciasto i wstawiłam je do lodówki na kilka godzin. 

SMACZNEGO!!!

ciasto trio ciasto kruche z budyniem ciasto kruche z serem ciasto kruche z jablkami ciasto bialo czarne ciasto dwukolorowe ciasto z nadzieniem ciasto z czekolada kruchy placek z jablkami serem i budyniem

ciasto trio ciasto kruche z budyniem ciasto kruche z serem ciasto kruche z jablkami ciasto bialo czarne ciasto dwukolorowe ciasto z nadzieniem ciasto z czekolada kruchy placek z jablkami serem i budyniem

ciasto trio ciasto kruche z budyniem ciasto kruche z serem ciasto kruche z jablkami ciasto bialo czarne ciasto dwukolorowe ciasto z nadzieniem ciasto z czekolada kruchy placek z jablkami serem i budyniem

ciasto trio ciasto kruche z budyniem ciasto kruche z serem ciasto kruche z jablkami ciasto bialo czarne ciasto dwukolorowe ciasto z nadzieniem ciasto z czekolada kruchy placek z jablkami serem i budyniem

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz