czwartek, 11 października 2018

Ekspresowa wuzetka


ekspresowa wuzetka ciasto wz ciasto czekoladowe z dzemem i bita smietana ciasto z mikrofali ciasto z kremem szybkie ciasto czekoladowe wilgotne ciasto
Dziś chciałam wam zaprezentować kolejny pomysł na szybkie ciasto z użyciem mikrofali. Zachęcona smakiem wczorajszego "szybkiego ciasta z orzechami" na które przepis znajdziecie pod tym linkiem: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/10/szybkie-ciasto-z-orzechami.html postanowiłam zrobić kolejne takie szybkie ciasto. Tym razem również zrobiłam ciasto czekoladowe, ale wzbogaciłam je o przełożenie. Zrobiłam ciasto na kształt wuzetki ponieważ przełożyłam je dżemem i bitą śmietaną a z wierzchu oblałam polewą czekoladową. Jest to taka mini wuzetka bo z tego przepisu i z tej foremki wychodzą trzy kawałki. Ale jest to fajna propozycja na słodkie co nie co gdy nie spodziewamy się gości i robimy ciasto tylko dla siebie lub dla dwóch osób. Najważniejsze że ciasto jest pyszne i rozpływa się w ustach. Oto przepis:
ekspresowa wuzetka ciasto wz ciasto czekoladowe z dzemem i bita smietana ciasto z mikrofali ciasto z kremem szybkie ciasto czekoladowe wilgotne ciasto

Składniki na ciasto:
3 płaskie łyżki mąki pszennej tortowej
0,5 łyżeczki proszku do pieczenia
1 płaska łyżka cukru
1 mały cukier waniliowy
2 płaskie łyżeczki gorzkiego kakao
3 łyżki mleka
3 łyżki oleju
1 jajko
1 łyżka dżemu np. czereśniowego

Przełożenie:
2 łyżki dżemu np. czereśniowego
ok. 100ml śmietany 30%
0,5 śmietan-fixu

Polewa:
25g mlecznej czekolady
płaska łyżeczka masła

ekspresowa wuzetka ciasto wz ciasto czekoladowe z dzemem i bita smietana ciasto z mikrofali ciasto z kremem szybkie ciasto czekoladowe wilgotne ciasto
Sposób przygotowania:
To ciasto robi się mieszając oddzielnie składniki suche/sypkie i oddzielnie składniki mokre. I tak idąc tym tropem do jednej miseczki wsypałam mąkę pszenną tortową, proszek do pieczenia, cukier zwykły i waniliowy oraz kakao. Wszystko razem wymieszałam. W drugiej misce roztrzepałam jajko widelcem. Dodałam do niego mleko i olej i wymieszałam do połączenia. Następnie składniki mokre przelałam do składników suchych i wymieszałam. Na koniec do ciasta wmieszałam łyżkę dżemu czereśniowego zawierającego duże kawałki owoców.Ciasto przelałam do silikonowej foremki keksówki o wymiarach dnia 5cm x 15cm wysmarowanej masłem i wysypanej mąką. Ciasto wstawiłam do mikrofali i piekłam je 3 minuty na mocy 700W. Po upieczeniu ciasto wyjęłam z kuchenki i wyłożyłam z foremki na talerz aby ostygło. Wystudzone ciasto przekroiłam na dwa blaty jednakowej grubości. Jeden blat posmarowałam dwiema łyżkami dżemu. Śmietanę (zimną) przelałam do wysokiego naczynia. Dosypałam śmietan - fix i cukier waniliowy i ubiłam ją na sztywno. Śmietanę wyłożyłam na ciasto posmarowane dżemem (trochę śmietany zostawiłam do dekoracji) i przykryłam drugim blatem ciasta. Wierzch ciasta polałam polewą przygotowaną z rozpuszczonej czekolady mlecznej z masłem. Można ją roztopić w kąpieli wodnej lub w mikrofali. Gotowe ciasto wstawiłam do lodówki aby wszystko stężało. Po kilku godzinach można ciasto podawać pokrojone na kwadratowe kawałki. Każdy kawałek udekorowałam rozetką z bitej śmietany. Ciasto jest bardzo miękkie, delikatne i wilgotne, niemal rozpływa się w ustach. Nie jest to oczywiście prawdziwa wuzetka, bo tam ciasto robi się trochę inaczej i piecze się w piekarniku, ale myślę że jest to udana namiastka.
Zapraszam tez do przeczytania i wypróbowania innych moich przepisów na ciasta z mikrofali: szybkie ciasto z orzechami (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/10/szybkie-ciasto-z-orzechami.html), babka kakaowa z dżemem (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/08/babka-kakaowa-z-dzemem.html), babka marmurkowa (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/08/babka-marmurkowa.html), muffinki piernikowe (link do przepisu: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/11/muffinki-piernikowe-z-mikrofali.html), murzynek ekspresowy z marmoladą (link do przepisu: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/11/ekspresowy-murzynek-z-marmolada.html), cytrynowa babeczka z kubeczka (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/08/cytrynowa-babeczka-z-kubeczka.html) i inne.

SMACZNEGO!!! 

ekspresowa wuzetka ciasto wz ciasto czekoladowe z dzemem i bita smietana ciasto z mikrofali ciasto z kremem szybkie ciasto czekoladowe wilgotne ciasto

ekspresowa wuzetka ciasto wz ciasto czekoladowe z dzemem i bita smietana ciasto z mikrofali ciasto z kremem szybkie ciasto czekoladowe wilgotne ciasto

ekspresowa wuzetka ciasto wz ciasto czekoladowe z dzemem i bita smietana ciasto z mikrofali ciasto z kremem szybkie ciasto czekoladowe wilgotne ciasto

ekspresowa wuzetka ciasto wz ciasto czekoladowe z dzemem i bita smietana ciasto z mikrofali ciasto z kremem szybkie ciasto czekoladowe wilgotne ciasto

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz