czwartek, 18 października 2018

Naleśniki dyniowe

nalesniki dyniowe nalesniki z dyni nalesniki z pure dyniowym nalesniki na slodko co zrobic z dyni dania z dyni

Naleśniki dyniowe to moja kolejna propozycja na wykorzystanie tego pysznego warzywa jakim jest dynia. Do tej pory z dyni przeważnie robiłam placki lub zupę, ale tym razem postanowiłam zrobić naleśniki. Użyłam do nich pure z pieczonej dyni. Naleśniki dzięki niej mają piękny lekko pomarańczowy kolor. Są bardzo delikatne w smaku i mięciutkie. Trochę trzeba uważać przy przewracaniu aby ich nie rozwalić, dlatego lepiej je robić na małej patelni. Można takie naleśniki podawać z dowolnymi dodatkami lub bez niczego. A oto przepis:

Składniki:
1szkl. mąki pszennej tortowej
1 jajko
1 pełna łyżka gęstego pure z pieczonej dyni
1,5szkl. mleka
szczypta proszku do pieczenia
mały cukier waniliowy
szczypta soli
olej do smażenia
nalesniki dyniowe nalesniki z dyni nalesniki z pure dyniowym nalesniki na slodko co zrobic z dyni dania z dyni

Sposób przygotowania:
Do miski wsypałam mąkę pszenną tortową, proszek do pieczenia, sól i cukier waniliowy. Wbiłam jajko. Dodałam zimne pure z pieczonej dyni i dolałam mleko. Wszystko zmiksowałam mikserem na jednolite ciasto bez grudek. Ciasto odstawiłam na ok. 15 minut a następnie wzięłam się za smażenie naleśników. Na małej patelni rozgrzewałam po odrobinie oleju i nalewałam porcje ciasta naleśnikowego. Smażyłam naleśniki z obu stron na ładny rumiany kolor. Usmażone naleśniki wykładałam na talerz. Naleśniki można podawać z cukrem pudrem, dżemem, serem lub innymi ulubionymi dodatkami.
Zapraszam do zapoznania się na pozostałe moje przepisy z użyciem dyni np.: drożdżowe placki z dyni z jabłkiem (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/10/drozdzowe-placki-z-dyni-z-jabkiem.html), placki z dyni na serku waniliowym (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/11/placki-z-dyni-na-sodko.html) czy kluski ziemniaczano - serowo - dyniowe (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/11/kluseczki-ziemniaczano-serowo-dyniowe.html).

SMACZNEGO!!! 

nalesniki dyniowe nalesniki z dyni nalesniki z pure dyniowym nalesniki na slodko co zrobic z dyni dania z dyni

nalesniki dyniowe nalesniki z dyni nalesniki z pure dyniowym nalesniki na slodko co zrobic z dyni dania z dyni

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz