niedziela, 14 października 2018

Sernik z dżemem na orzechowym cieście

sernik z dzemem na orzechowym ciescie sernik kremowy sernik wilgotny sernik na ciemnym ciescie sernik na kakaowym ciescie sernik z czeresniami sernik z polewa

Już od jakiegoś czasu "chodził: za mną sernik taki wilgotny, słodki na czekoladowym cieście i z dżemem czereśniowym. Chyba to za sprawą chłodniejszych dni i jesieni, która nastała. Postanowiłam się więc w końcu za niego zabrać i upiekłam go na ten weekend. Trochę jednak w trakcie przygotowywania zmieniła mi się koncepcja i ostatecznie powstał sernik na orzechowo - kakaowym cieście.
Sama masa serowa wyszła bardzo kremowa i delikatna, ale przy tym wilgotna. Sernik polałam dodatkowo polewą czekoladową żeby było jeszcze bardziej rozpustnie. Ciasto wyszło jak dla mnie pyszne więc polecam ten przepis. A oto on:


Składniki na ciasto:
1,5szkl. mąki pszennej tortowej
0,5szkl. zmielonych orzechów włoskich
1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
0,5szkl. cukru pudru
1 mały cukier waniliowy
1 łyżka gorzkiego kakao
1 jajko
0,5 kostki margaryny
1 łyżka śmietany


Składniki na masę serową:
1 kg sera w wiaderku
5 małych jajek
1 budyń śmietankowy
100g masła
3/4szkl. cukru
1 słoiczek dżemu czereśniowego


Polewa:
2 płaskie łyżki masła
2 łyżki cukru pudru
2 łyżki gorzkiego kakao
100g mlecznej czekolady
sernik z dzemem na orzechowym ciescie sernik kremowy sernik wilgotny sernik na ciemnym ciescie sernik na kakaowym ciescie sernik z czeresniami sernik z polewa


Sposób przygotowania:
Do miski wsypałam mąkę pszenną tortową, proszek do pieczenia, cukier puder, cukier waniliowy, kakao oraz zmielone orzechy włoskie. Wbiłam jajko, dodałam śmietanę i pokrojoną na kawałki margarynę. Z podanych składników zagniotłam jednolite ciasto, które owinęłam folią spożywczą i schowałam do zamrażalki na kilka godzin. Gdy ciasto zamarzło wyjęłam je i ok. 2/3 ciasta starłam na dno wyłożonej papierem do pieczenia blachy o wymiarach ok. 26x36cm.
Ciasto lekko docisnęłam rękami i rozsmarowałam na nim dżem czereśniowy domowej roboty, taki z dużymi kawałkami owoców. Z jajek przeznaczonych na masę serową oddzieliłam białka i ubiłam je na sztywną pianę. Żółtka utarłam z miękkim masłem i cukrem na puszysty krem. Do masy dodałam partiami ser i dalej miksując dodałam proszek budyniowy. Na koniec do masy serowej wmieszałam delikatnie łyżką ubitą pianę z białek. Tak przygotowaną masę serową wylałam na ciasto. Na wierzch starłam resztę ciasta orzechowo - kakaowego. Blachę wstawiłam do piekarnika i piekłam ciasto ok. godziny w temperaturze 180 stopni. Można też wcześniej przez ok. 15 minut podpiec sam spód żeby mieć pewność że będzie dopieczony. Od dżemu i sera sporo namięknie i może być wrażenie niedopieczenia.
Po upieczeniu sernik wyjęłam i wystudziłam na metalowej kratce. Wszystkie składniki polewy umieściłam w rondelku i cały czas mieszając, podgrzewałam je aż wszystko się roztopiło i połączyło ze sobą. Przygotowaną polewą polałam ciasto. Ciasto wstawiłam do lodówki i pozostawiłam tam na całą noc ab się dobrze schłodziło.

Zapraszam do zapoznania się z pozostałymi moimi przepisami na serniki np.: sernik królewski (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/10/sernik-krolewski.html), sernik na herbatnikach (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/12/sernik-na-herbatnikach.html), sernik gotowany (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/12/sernik-gotowany.html) czy sernik kokosowy (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/04/sernik-kokosowy.html).

SMACZNEGO!!!

sernik z dzemem na orzechowym ciescie sernik kremowy sernik wilgotny sernik na ciemnym ciescie sernik na kakaowym ciescie sernik z czeresniami sernik z polewa

sernik z dzemem na orzechowym ciescie sernik kremowy sernik wilgotny sernik na ciemnym ciescie sernik na kakaowym ciescie sernik z czeresniami sernik z polewa

sernik z dzemem na orzechowym ciescie sernik kremowy sernik wilgotny sernik na ciemnym ciescie sernik na kakaowym ciescie sernik z czeresniami sernik z polewa

sernik z dzemem na orzechowym ciescie sernik kremowy sernik wilgotny sernik na ciemnym ciescie sernik na kakaowym ciescie sernik z czeresniami sernik z polewa

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz