środa, 24 października 2018

Kremówka

kremowka napoleonka na ciescie francuskim z bita smietana kremowka papieska kremowka na ciesicie francuskim ciasto z kremem karpatkowym ciasto z bita smietana

Zachęcona moim ostatnim wypiekiem, czyli napoleonka na cieście francuskim, zrobiłam dziś bardzo podobne ciasto, ale z dodatkiem bitej śmietany, czyli kremówkę. Napoleonka była taka smaczna i tak szybko zniknęła, że czułam duży niedosyt i zrobiłam kremówkę. Kremówka podobnie jak napoleonka to bardzo klasyczne i znane ciasto, które często można spotkać w cukierniach. Podobnie jak napoleonka jest banalnie proste do zrobienia, szybkie a bardzo smaczne. Pięknie się prezentuje, jest eleganckie i pasuje na każdą okazję, zarówno na uroczystości jak i na co dzień. Ja w swojej kremówce poszłam trochę na łatwiznę i pewnie zostanę przez część osób zhejtowana, ale użyłam gotowego kremu karpatkowego. Dzięki temu ciasto zrobiłam w 30 minut, co przy dwójce małych dzieci jest niestety ważną zaletą. Można go jednak zastąpić domowym budyniem i na pewno ciasto będzie równie dobre i smaczne. Oto przepis:

Składniki:
1 opakowanie ciasta francuskiego 300g
1 krem gotowy karpatkowy
400ml mleka
250g śmietany 30%
1 śmietan-fix
1łyżeczka cukru waniliowego
cukier puder do posypania
kremowka napoleonka na ciescie francuskim z bita smietana kremowka papieska kremowka na ciesicie francuskim ciasto z kremem karpatkowym ciasto z bita smietana

Sposób przygotowania:
Ciasto francuskie rozwinęłam i podzieliłam na dwie równe połowy/prostokąty. Każdy kawałek ułożyłam na oddzielnej blaszce do pieczenia na papierze do pieczenia i ponakłówałam gęsto widelcem aby ciasto nie rosło w trakcie pieczenia. Piekarnik rozgrzałam i wstawiłam ciasto. Piekłam obydwa płaty ciasta jednocześnie w temp. 200 stopni z włączonym termoobiegiem. Zajęło mi to ok. 15 minut. Ciasto powinno mieć złotobrązowy kolor. Upieczone ciasto od razu wyjęłam z piekarnika i wystudziłam. Do miski wlałam zimne mleko (u mnie na opakowaniu było 400ml ale w kremach innych firm może być inna ilość, więc trzeba się zastosować do tego co jest napisane na opakowani) i wsypałam do niego opakowanie kremu karpatkowego. Miksowałam go 3 minuty na najwyższych obrotach miksera zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Krem rozsmarowałam na jednym płacie ciasta francuskiego. Zimną śmietanę przelałam do miski. Wsypałam śmietan - fix i cukier waniliowy i miksowałam również na najwyższych obrotach aż śmietana zrobiła się sztywna. śmietanę wyłożyłam na krem karpatkowy i wyrównałam powierzchnię. Ciasto przykryłam drugim płatem ciasta francuskiego i wyrównałam krem na bokach ciasta. Ciasto przykryłam folią spożywczą i wstawiłam do lodówki do schłodzenia. przed podaniem ciasto oprószyłam cukrem pudrem.
Zapraszam do zapoznania się z pozostałymi moimi przepisami na ciasta, w szczególności ze wspomnianym wcześniej przepisem na napoleonkę. Tu jest link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/10/napoleonka-na-ciescie-francuskim.html

SMACZNEGO!!!
kremowka napoleonka na ciescie francuskim z bita smietana kremowka papieska kremowka na ciesicie francuskim ciasto z kremem karpatkowym ciasto z bita smietana


kremowka napoleonka na ciescie francuskim z bita smietana kremowka papieska kremowka na ciesicie francuskim ciasto z kremem karpatkowym ciasto z bita smietanakremowka napoleonka na ciescie francuskim z bita smietana kremowka papieska kremowka na ciesicie francuskim ciasto z kremem karpatkowym ciasto z bita smietana

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz