niedziela, 14 października 2018

Sałatka chińska

salatka chinska salatka z zupek chinskich salatka z makaronem salatka z kurczakiem salatka z ananasem salatka z kukurydza salatka na impreze salatka swiateczna

Sałatka chińska to taka wymyślona przeze mnie sałatka będąca trochę połączeniem sałatki hawajskiej i sałatki z makaronem z zupek chińskich. Powstała ona z takiego powodu że chciałam jakoś spożytkować mięso z koguta, które zostało mi z ugotowanego rosołu. Rosół ugotowałam na piersiach z wiejskich kogutów. Takie swojskie mięso drobiowe jest trochę inne niż sklepowe. Dłużej się gotuje i jest twardsze. Bardziej czuć włókna w mięsie. Poza tym mięso ugotowane w rosole jest trochę bez smaku więc postanowiłam je przyprawić, podsmażyć i wykorzystać do sałatki. Do sałatki dodałam oprócz tego kukurydze konserwową, ananasa z puszki, kapustę pekińską i makaron z zupki błyskawicznej. Powstała bardzo fajna lekko słodka sałatka, idealna jako przekąska w ciągu dnia czy jako drugie śniadanie od pracy. Sałatka jest bardzo prosta do zrobienia i mało pracochłonna więc polecam. Oto przepis:

Składniki:
2 ugotowane w rosole piersi z koguta wiejskiego
1 zupka błyskawiczna o smaku chińskim
1 puszka kukurydzy
1 puszka ananasa w plastrach
3 bardzo duże liście kapusty pekińskiej
ok. 2 łyżki majonezu
1 łyżka sosu czosnkowego
sól, pieprz
ostra przyprawa do grilla
papryka słodka w proszku
czosnek granulowany
olej do smażenia
salatka chinska salatka z zupek chinskich salatka z makaronem salatka z kurczakiem salatka z ananasem salatka z kukurydza salatka na impreze salatka swiateczna

Sposób przygotowania:
Ugotowane i wystudzone piersi z koguta oddzieliłam od kości, podzieliłam na cieńsze kawałki i przyprawiłam przyprawą ostrą do grilla, czosnkiem granulowanym, papryką słodką w proszku i solą. Na patelni rozgrzałam trochę oleju i włożyłam mięso. Obsmażyłam je z obu stron na rumiany kolor. Usmażone mięso wyłożyłam na ręcznik papierowy i odsączyłam z nadmiaru tłuszczu. Zupkę błyskawiczną przygotowałam według zaleceń na opakowaniu, krusząc drobno makaron. Gdy makaron napęczniał odcedziłam go od płynu. Kukurydzę i ananasa również odcedziłam od zalewy. Do miski wsypałam kukurydzę. Dodałam pokrojone w kostkę mięso z koguta. Z liści kapusty pekińskiej wycięłam białe łodygi, a zielone części liści drobno pokroiłam i dodałam do miski. Plastry ananasa pokroiłam w kostkę i wrzuciłam do miski. Na koniec dodałam odsączony makaron z zupki błyskawicznej. Wszystko przyprawiłam solą i pieprzem i wymieszałam. Dodałam majonez i sos czosnkowy i jeszcze raz dokładnie wymieszałam. Sałatkę wstawiłam do lodówki na kilka godzin aby się dobrze schłodziła, a następnie przełożyłam do salaterki.
Zapraszam też do zapoznania się z innymi moimi przepisami na sałatki, np.: sałatkę z makaronem z zupek chińskich (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/11/saatka-z-zupek-chinskich.html), sałatkę z selerem konserwowym (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/03/saatka-z-selerem-konserwowym.html), sałatkę leśna polana (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/11/saatka-lesna-polana.html), sałatkę z grzybkami marynowanymi (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/11/saatka-z-marynowanymi-grzybkami-i.html), sałatkę hawajską (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/12/saatka-hawajska.html) i inne.

SMACZNEGO!!!

salatka chinska salatka z zupek chinskich salatka z makaronem salatka z kurczakiem salatka z ananasem salatka z kukurydza salatka na impreze salatka swiateczna

salatka chinska salatka z zupek chinskich salatka z makaronem salatka z kurczakiem salatka z ananasem salatka z kukurydza salatka na impreze salatka swiateczna

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz