środa, 27 marca 2019

Sałatka z mięsem z rosołu

salatka z miesem z rosolu salatka z kurczakiem salatka z makaronem salatka makaronowa salatka z porem salatka z groszkiem

Chyba wszyscy lubimy tradycyjną polską zupę jaką jest rosół. Jednak nie wszyscy lubimy mięso, na którym jest on gotowany. Jako uczestniczka różnych grup kulinarnych na portalach społecznościowych, często spotykam się z pytaniem: "Co zrobić z mięsem z rosołu?". Dla wielu osób ugotowane mięso z rosołu jest po prostu bez smaku. U mnie w domu co prawda tego problemu nie ma, bo takie mięso jada się razem z rosołem, ale dla tych, którzy takiego rozwiązania nie przyjmują mam małą podpowiedź. Jeśli gotujecie rosół na mięsie z kurczaka czy kury, to polecam sałatkę z takowym mięsem. Sałatkę tą zrobiłam z makaronem, porem i groszkiem konserwowym. Sałatka ma bardzo mało składników, ale jest treściwa i pożywna. Będzie idealna na kolację czy jako drugie śniadanie do pracy. Oto przepis:

Składniki:
mięso drobiowe z rosołu (u mnie 1 podwójna pierś, 1 podudzie, 2 skrzydełka)
1 puszka groszku konserwowego
kawałek pora
ok. 100g makaronu penne
przyprawa gyros
sól, pieprz
majonez
olej do smażenia

Sposób przygotowania:
taka mała uwaga na początek. Do przygotowania rosołu a potem sałatki użyłam mięsa ze swojskiego, wiejskiego koguta, które ma trochę inną strukturę (bardziej włóknistą) niż takie mięso drobiowe które kupujemy w supermarketach. Ma też trochę inny, ciemniejszy kolor, zwłaszcza podudzia, dlatego inaczej wygląda w sałatce.
Mięso oddzieliłam od kości i skór. Na patelni rozgrzałam odrobinę oleju i włożyłam mięso. Posypałam je przyprawą gyros i obsmażyłam na rumiano. Mięso wyłożyłam na talerz i wystudziłam, a następnie pokroiłam na małe kawałki. Makaron penne ugotowałam według instrukcji na opakowaniu, wystudziłam i przekroiłam każdą rurkę na pół. Makaron wrzuciłam do miski. Dodałam do niego pokrojonego kurczaka i odsączony z zalewy groszek konserwowy. pora umyłam, osuszyłam i pokroiłam na drobno. Dodałam do reszty składników. Wszystko doprawiłam do smaku solą i pieprzem i wymieszałam z majonezem. Ja użyłam ok. 3-4 łyżek majonezu, ale to oczywiście zależy od preferencji. Gotową sałatkę wstawiłam do lodówki, aby się schłodziła i "przegryzła". 
Zapraszam do wypróbowania pozostałych moich przepisów na sałatki, np.: sałatkę makaronową z groszkiem (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/02/saatka-makaronowa-z-groszkiem.html), sałatkę brokułową (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/01/saatka-brokuowa.html), sałatkę hawajską (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/12/saatka-hawajska.html), sałatkę chińską (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/10/saatka-chinska.html), sałatkę z makaronem z zupek chińskich (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/11/saatka-z-zupek-chinskich.html), sałatkę makaronową z szynką i serem (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/02/saatka-makaronowa-z-szynka.html) i inne.

SMACZNEGO!!! 

salatka z miesem z rosolu salatka z kurczakiem salatka z makaronem salatka makaronowa salatka z porem salatka z groszkiem

salatka z miesem z rosolu salatka z kurczakiem salatka z makaronem salatka makaronowa salatka z porem salatka z groszkiem

salatka z miesem z rosolu salatka z kurczakiem salatka z makaronem salatka makaronowa salatka z porem salatka z groszkiem

1 komentarz: