czwartek, 21 marca 2019

Naleśniki orzechowe z serem

nalesniki orzechowe z serem nalesniki z ciasta orzechowego nalesniki z orzechami wloskimi nalesniki na slodko zdrowe nalesniki nalesniki dla dzieci

Już jakiś czas temu pisałam, że mam w tym roku dostatek orzechów włoskich. Robiłam z nich już torty i ciasta. Wszystkie wyszły pyszne. Tym razem postanowiłam zrobić również coś na słodko, ale coś szybszego w przygotowaniu, czyli naleśniki orzechowe z serem również orzechowym. Byłam ciekawa tego połączenia smakowego. Trochę się bałam czy nie będzie zbyt mocno czuć tej charakterystycznej goryczki orzechów, ale nie. Czuć fajny posmak orzechowy, ale nie jest to w żadnym wypadku gorycz. Takie naleśniki orzechowe mają troszkę ciemniejszy kolor niż te tradycyjne i trzeba do nich dać troszkę więcej cukru, ale za to są bardzo smaczne. Polecam. Oto przepis:

Składniki na ciasto naleśnikowe:
1 jajko
ok. 1 i 1/4szkl. mąki tortowej
ok. 1 i 1/4szkl. mleka
1/4szkl. wody mineralnej niegazowanej
2 łyżki zmielonych orzechów włoskich
1 mały cukier waniliowy
1 łyżka cukru kryształu
1 łyżka oleju 

Składniki na farsz serowy:
ok. 300g białego sera zmielonego
3 łyżeczki zmielonych orzechów włoskich
1 mały cukier waniliowy
2-3 łyżeczki cukru kryształu

Dodatkowo:
cukier puder
olej do smażenia
nalesniki orzechowe z serem nalesniki z ciasta orzechowego nalesniki z orzechami wloskimi nalesniki na slodko zdrowe nalesniki nalesniki dla dzieci

Sposób przygotowania:
Do miski przesiałam mąkę tortową. Wlałam mleko i wbiłam jajko. Dosypałam zmielone orzechy włoskie, cukier waniliowy i cukier kryształ. Wlałam łyżkę oleju i zmiksowałam wszystko na gładkie ciasto. Na koniec do ciasta dolałam wodę, ale jeśli ciasto wyjdzie wam rzadkie to można ten krok pominąć. Ciasto powinno mieć konsystencję jak przy tradycyjnych naleśnikach, powinno być lejące ale lekko gęstawe, mniej więcej konsystencji śmietany 30%. Gotowe ciasto odstawiłam na kilkanaście minut by trochę odpoczęło i się przegryzło. Na małej patelni rozgrzewałam porcje oleju, ok. 0,5 łyżki na każdy naleśnik i nalewałam porcje ciasta rozprowadzając je po całej patelni. Naleśniki smażyłam z obu stron na rumiano i zdejmowałam na talerz. Biały ser przełożyłam do miski. Użyłam sera chudego w kostce, który był już zmielony. Zwykły twaróg można zmielić na raz w maszynce do mięsa lub można też użyć gęstego sera sernikowego. Do sera dospałam zmielone orzechy włoskie oraz obydwa rodzaje cukru i wszystko wymieszałam dokładnie łyżką aż składniki się ze sobą połączyły. Serem smarowałam naleśniki i zwijałam je w koperty. Można również zwijać w ruloniki czy rogaliki. Gotowe naleśniki ułożyłam z powrotem na patelni i obsmażyłam z obu stron aby naleśniki nabrały fajnej chrupiącej skórki. Przed podaniem oprószyłam jeszcze leciutko cukrem pudrem. Do takich naleśników doskonale będzie też pasowała roztopiona mleczna lub gorzka czekolada, którą można polać lekko naleśniki. 
Zapraszam do wypróbowania pozostałych moich przepisów na naleśniki z serem, np.: naleśnikowe rogaliki z serem (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/08/nalesnikowe-rogaliki-z-serem.html), naleśniki z serem  pomarańczową nutą (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/07/nalesniki-z-serem-z-nuta-pomaranczowa.html), czy naleśniki serowe/twarogowe (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/02/nalesniki-serowe.html).

SMACZNEGO!!!

nalesniki orzechowe z serem nalesniki z ciasta orzechowego nalesniki z orzechami wloskimi nalesniki na slodko zdrowe nalesniki nalesniki dla dzieci

nalesniki orzechowe z serem nalesniki z ciasta orzechowego nalesniki z orzechami wloskimi nalesniki na slodko zdrowe nalesniki nalesniki dla dzieci

nalesniki orzechowe z serem nalesniki z ciasta orzechowego nalesniki z orzechami wloskimi nalesniki na slodko zdrowe nalesniki nalesniki dla dzieci

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz