piątek, 8 listopada 2019

Ciastka z orzechów laskowych

Ciastka z orzechow laskowych swiateczne ciasteczka ciastka orzechowe ciastka z orzechami ciastka do robienia z dziecmi zimowe ciasteczka ciastka z opiekacza orzeszki
Zauważyłam, że ostatnie moje przepisy na ciasteczka, które wstawiałam na bloga, cieszą się sporą popularnością. Na grupach społecznościowych i forach kulinarnych też coraz więcej osób pyta o przepisy na ciasteczka świąteczne czy mikołajkowe, które można robić razem z dziećmi. Idąc tym tropem, oraz ulegając namowom mojego trzyletniego synka, który uwielbia mi pomagać w wypiekach, postanowiłam dziś zrobić kolejne ciasteczka, tym razem z orzechów laskowych w ładnych świątecznych/zimowych kształtach. Ciasteczka upiekliśmy w specjalnym opiekaczu elektrycznym do orzeszków, ciastek i gofrów z wymiennymi płytami/wkładami. Takie ciastka można również napełnić kremem lub powidłami, albo pozostawić bez nadzienia, posypując cukrem pudrem czy dekorując czekoladą. Ciastka można również upiec w piekarniku. Wystarczy wtedy rozwałkować ciasto i wyciąć ciastka foremkami. Oto przepis:

Składniki:
0,5szkl. mąki pszennej tortowej
0,5szkl. mielonych orzechów laskowych
1/3szkl. cukru pudru
1 budyń śmietankowy bez cukru 40g
0,5 łyżeczki proszku do pieczenia
1 jajko
ok. 70-80g masła
Ciastka z orzechow laskowych swiateczne ciasteczka ciastka orzechowe ciastka z orzechami ciastka do robienia z dziecmi zimowe ciasteczka ciastka z opiekacza orzeszki

Sposób przygotowania:
Do miski wsypałam mąkę pszenną tortową, zmielone orzechy, cukier puder, proszek budyniowy i proszek do pieczenia. Wbiłam jajko i dodałam pokrojone na plasterki zimne masło. Z podanych składników zagniotłam dość szybko jednolite ciasto. Opiekacz elektryczny rozgrzałam. Z ciasta odrywałam niewielkie porcje ciasta i układałam je w foremkach opiekacza. Ciastka piekłam dosłownie 1-2 minuty w zamkniętym opiekaczu. Powinny być ładnie zarumienione. Upieczone ciasteczka wyjmowałam na talerz. Niektóre trochę musiałam obkroić nożem bo ciasto niekiedy wychodzi poza foremkę, jeśli za dużo go włożymy. Ciasteczka są pyszne jeszcze na ciepło, więc musiałam ich pilnować, żeby wystarczyło do zrobienia zdjęcia. Jak też wspominałam na wstępie, ciastka te można napełnić dowolnym nadzieniem, bo mają małe zagłębienia i skleić po dwa takie same ze sobą. Można je też pozostawić bez nadzienia, bo są smaczne same w sobie. 
Zapraszam do zapoznania się z innymi moimi przepisami na ciastka, np.: ciastka czekoladowo - piernikowe (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/11/ciastka-czekoladowo-piernikowe.html), orzeszki z galaretką (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/10/orzeszki-z-galaretka.html), orzeszki czekoladowo - orzechowe (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/10/orzeszki-czekoladowo-orzechowe.html), babeczki z masą serową (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/10/babeczki-z-masa-serowa.html), kokosowe ciastka z kaszy manny (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/10/kokosowe-ciastka-z-kaszy-manny.html), rurki z ciasta francuskiego (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/08/rurki-z-ciasta-francuskiego.html), jeżyki bez pieczenia (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/08/jezyki-bez-pieczenia.html) i inne.

SMACZNEGO!!! 

Ciastka z orzechow laskowych swiateczne ciasteczka ciastka orzechowe ciastka z orzechami ciastka do robienia z dziecmi zimowe ciasteczka ciastka z opiekacza orzeszki

Ciastka z orzechow laskowych swiateczne ciasteczka ciastka orzechowe ciastka z orzechami ciastka do robienia z dziecmi zimowe ciasteczka ciastka z opiekacza orzeszki

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz