niedziela, 3 listopada 2019

Ketchup z cukinii

Ketchup z cukinii ketchup pikantny ketchu z kabaczka przetwory z cukinii cukinia do sloikow cukinia na zime domowy ketchup przecier

Do zrobienia ketchupu z cukinii zbierałam się od lata i w końcu się udało. Mimo iż miałam przepis, to wydawało mi się to skomplikowane i czasochłonne. Ale nic bardziej mylnego. Taki ketchup robi się naprawdę szybko, a nakład pracy jest przy tym niewielki. Za to ketchup sam w sobie jest zaskakująco dobry. Nigdy bym nie zgadła, że nie ma tam prawdziwych pomidorów, a cukinia, papryka i cebula. Taki ketchup można oczywiście wykorzystać w ten sam sposób co kupny, czyli na zimno do kanapek, tostów, parówek czy frytek. Ale również można go użyć do dań na gorąco jako sos do makaronu czy ryżu. Oto przepis:

Składniki:
1,5kg cukinii
2-3 papryki czerwone
4 cebule
2 łyżeczki soli
1 płaska łyżeczka curry
1 płaska łyżeczka papryki ostrej w proszku
1 płaska łyżeczka słodkiej papryki w proszku
0,5 łyżeczki czarnego pieprzu mielonego
200g koncentratu pomidorowego
0,5szkl. octu
1szkl. cukru

Sposób przygotowania:
Cukinię obrałam ze skóry i wydrążyłam gniazda nasienne. Resztę pokroiłam w drobną kostkę i wrzuciłam do garnka. Papryki umyłam, oczyściłam z pestek i również pokroiłam w drobną kostkę. Dodałam do cukinii. Cebule obrałam i pokroiłam w kostkę i wymieszałam z papryką i cukinią.Warzywa zasypałam solą, wymieszałam i odstawiłam na około 2 godziny, aby warzywa puściły sok. Po tym czasie, garnek ustawiłam na gazie i zagotowałam warzywa w sosie, który puściły. Gotowałam je 30 minut, po czym zblendowałam je na jednolitą masę. Do zblendowanych warzyw dodałam koncentrat pomidorowy, ocet, cukier i przyprawy. Wszystko dokładnie wymieszałam. Garnek ponownie ustawiłam na gazie i doprowadziłam ketchup do wrzenia. Zmniejszyłam ogień na minimalny i na wolnym ogniu gotowałam ketchup jeszcze ok. 15-20 minut. Gorący ketchup przełożyłam do wyparzonych słoiczków, dobrze zakręciłam i odstawiłam do góry dnem, aby w tej pozycji wystygły. Po ostygnięciu słoiczki wstawiłam do lodówki, w której je przechowuję. Można oczywiście odstawić w inne chłodne miejsce.

SMACZNEGO!!!

Ketchup z cukinii ketchup pikantny ketchu z kabaczka przetwory z cukinii cukinia do sloikow cukinia na zime domowy ketchup przecier
Ketchup z cukinii ketchup pikantny ketchu z kabaczka przetwory z cukinii cukinia do sloikow cukinia na zime domowy ketchup przecier


Ketchup z cukinii ketchup pikantny ketchu z kabaczka przetwory z cukinii cukinia do sloikow cukinia na zime domowy ketchup przecier

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz