poniedziałek, 2 lipca 2018

Sałatka z kalafiora, fasolki i pomidora


Salatka z kalafiora fasolki i pomidora lekka salatka z fasolki szparagowej salatka do grilla salatka grillowa salatka bez majonezu dietetyczna salatka

Sałatka z kalafiora, fasolki szparagowej i pomidora to lekka i pyszna sałatka, którą można podać jako samodzielną przekąskę lub dodatek do obiadu. Idealnie sprawdzi się do dań z grilla. Jak już wspomniałam, sałatka jest lekka bo nie jest zrobiona na bazie majonezu tylko z dodatkiem oleju i soku z cytryny. Będzie więc dobra również dla osób dbających o linię oraz ogólnie na letnie ciepłe dni. Dodatkowo sałatka jest lekko chrupiąca dzięki cebulce i kalafiorowi którego najlepiej ugotować tak aby był właśnie chrupiący a nie rozgotowany. Sałatkę robi się łatwo i szybko, wystarczy jedynie kilka składników, o które nie trudno o tej porze roku. Zachęcam do wypróbowania. A oto przepis:

Składniki:
ok. 250-300g fasolki szparagowej
ok. 300g kalafiora
2 pomidory
1 mniejsza cebula
sól
pieprz
2 łyżki oleju
sok z cytryny lub ocet
koperek
Salatka z kalafiora fasolki i pomidora lekka salatka z fasolki szparagowej salatka do grilla salatka grillowa salatka bez majonezu dietetyczna salatka

Sposób przygotowania:
Z fasolki odcięłam końcówki. Wypłukałam ją i przełożyłam do garnka. Zalałam wodą i zagotowałam. Do gotującej się fasolki wsypałam trochę soli. Fasolkę gotowałam do miękkości, ale tak by jej nie rozgotować. Musi być trochę sprężysta i chrupiąca. Po ugotowaniu fasolkę odcedziłam z wody i wystudziłam. Kalafiora opłukałam, wycięłam twardą łodygę i również ugotowałam w osolonej wodzie uważając aby go nie rozgotować. Kalafiora odcedziłam i wystudziłam. Gdy warzywa wystygły pokroiłam je na mniejsze kawałki i wrzuciłam do miski. Pomidory pokroiłam w kostkę i również wrzuciłam do miski. Cebulę obrałam i drobno posiekałam, dodałam do warzyw. Koperek też drobno posiekałam i wrzuciłam do sałatki. Wszystko doprawiłam solą, pieprzem czarnym mielonym, sokiem z cytryny i olejem. Dokładnie wymieszałam i sałatka gotowa.

SMACZNEGO!!!

Salatka z kalafiora fasolki i pomidora lekka salatka z fasolki szparagowej salatka do grilla salatka grillowa salatka bez majonezu dietetyczna salatka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz