środa, 29 maja 2019

Sernik śnieżka

sernik sniezka sernik na zimno sniezka sernik na zimno ze sniezka sernik z galaretka sernik na zimno na biszkoptach ciasto na zimno ciasto bez pieczenia ciasto ze sniezka ciasto z galaretka

Pierwsze gorące dni nastały, przynajmniej w moim regionie, a w raz z nimi pojawiła się ochota na jakieś orzeźwiające, lekkie ciasto na zimno z owocowym akcentem. Wybór padł na klasyczny i dobrze wszystkim znany sernik na zimno z galaretką. Przepisów na to ciasto jest jednak mnóstwo. Ja tym razem postanowiłam zrobić sernik z sera sernikowego z wiaderka w połączeniu ze śmietaną "Śnieżką". Sernik ten wyszedł mega delikatny, puszysty i taki piankowy. Trochę przypomina mi sernik na zimno z paczki, taki błyskawiczny do którego dodaje się jedynie mleko. Sernik zrobiłam klasycznie na biszkoptach i z galaretką poziomkową. Aż się prosi o dodanie świeżych truskawek bo powoli nastaje na nie sezon, ale swoich truskawek jeszcze nie mam, a te kupne niestety naszprycowane są chemią więc postanowiłam się wstrzymać. W każdym razie sernik wyszedł i tak pyszny. Oto przepis:

Składniki:
ok. 20 sztuk okrągłych biszkoptów 
500g sera na sernik z wiaderka
1 opakowanie "Śnieżki"
200ml mleka
2 galaretki przezroczyste o smaku winogronowym
2 galaretki poziomkowe
sernik sniezka sernik na zimno sniezka sernik na zimno ze sniezka sernik z galaretka sernik na zimno na biszkoptach ciasto na zimno ciasto bez pieczenia ciasto ze sniezka ciasto z galaretka

Sposób wykonania:
Tortownicę o wymiarach ok. 26x26cm wyłożyłam papierem do pieczenia. Boki dodatkowo owinęłam folią spożywczą aby do ciasta nie przedostał się metaliczny posmak, a na bokach ser nie zsiniał. Na dnie ułożyłam obok siebie okrągłe biszkopty, docinając niektóre i dopasowując je do kształtu formy. 2 galaretki przezroczyste rozpuściłam w 400ml gorącej wody i odstawiłam do całkowitego wystygnięcia. Do miski wlałam zimne mleko (200ml - ilość podana na opakowaniu do przygotowania śnieżki) i wsypałam śnieżkę. Miksowałam ją ok. 5 minut tak jak podano na opakowaniu. Użyłam Śnieżki firmy Cykoria więc takie były proporcje. Możliwe, że Śnieżkę z innych firm trzeba przygotować inaczej, wtedy najlepiej kierować się wytycznymi na opakowaniu. Do ubitej śnieżki dodałam ser z wiaderka i zmiksowałam do połączenia. Następnie masę serową połączyłam powoli z chłodną galaretką winogronową. Poczekałam aż masa zacznie lekko tężeć i przełożyłam ją na biszkopty. W ten sposób masa nie wypłynie z tortownicy spodem. Wyrównałam powierzchnię i wstawiłam ciasto do lodówki aby masa całkowicie stężała. 2 galaretki poziomkowe rozpuściłam w 500ml gorącej wody i odstawiłam do wystygnięcia. Gdy galaretki zaczęły gęstnieć wylałam je na sernik i ponownie wstawiłam ciasto do lodówki do stężenia, tym razem na całą noc.

SMACZNEGO!!!

sernik sniezka sernik na zimno sniezka sernik na zimno ze sniezka sernik z galaretka sernik na zimno na biszkoptach ciasto na zimno ciasto bez pieczenia ciasto ze sniezka ciasto z galaretka

sernik sniezka sernik na zimno sniezka sernik na zimno ze sniezka sernik z galaretka sernik na zimno na biszkoptach ciasto na zimno ciasto bez pieczenia ciasto ze sniezka ciasto z galaretka

sernik sniezka sernik na zimno sniezka sernik na zimno ze sniezka sernik z galaretka sernik na zimno na biszkoptach ciasto na zimno ciasto bez pieczenia ciasto ze sniezka ciasto z galaretka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz