sobota, 1 czerwca 2019

Sałatka ryżowa

salatka ryzowa salatka z wedzonym kurczakiem salatka z papryka konserwowa salatka z porem salatka z majonezem salatka na impreze salatka z ryzem

Na moim blogu znajdziecie już sporo przepisów na sałatki, ale mimo to chciałam wam zaprezentować kolejny przepis. Sałatki to bardzo fajne danie, które świetnie sprawdza się na wszelkiego rodzaju imprezach, przyjęciach, jak również na co dzień. Można je zjeść zamiast kanapek na kolację, czy wziąć do pracy na drugie śniadanie. Ja staram się za każdym razem wymyślić jakąś nową sałatkę, której jeszcze nie jedliśmy. Pole do popisu jest spore więc można kombinować. Tym razem zrobiłam sałatkę ryżową z wędzonym kurczakiem, kukurydzą i papryką konserwową, porem i oczywiście z ryżem. Całość tradycyjnie z majonezem. Sałatka jest pyszna, więc polecam. Oto przepis:

Składniki:
0,5szkl. suchego ryżu lub 1 woreczek
3 większe kawałki papryki konserwowej
1 puszka kukurydzy konserwowej
ok. 300g wędzonej piersi z kurczaka
kawałek pora ok. 10cm
sól, pieprz
majonez
salatka ryzowa salatka z wedzonym kurczakiem salatka z papryka konserwowa salatka z porem salatka z majonezem salatka na impreze salatka z ryzem

Sposób przygotowania:
Suchy czyli surowy ryż wsypałam do garnka i zalałam jedną szklanką zimnej wody. Ustawiłam na gazie i zagotowałam. Osoliłam do smaku i gotowałam ryż na minimalnym ogniu aż wchłonął całą wodę i zrobił się miękki. Ugotowany ryż odstawiłam do całkowitego wystygnięcia. Można też użyć ryżu w woreczkach. Wtedy jeden taki woreczek należy ugotować w osolonej wodzie według instrukcji na opakowaniu, odcedzić i wystudzić. Wędzoną pierś z kurczaka pokroiłam w małą kostkę i wrzuciłam do miski. Paprykę i kukurydzę dokładnie odcedziłam. Paprykę pokroiłam w kosteczkę i razem z kukurydzą dodałam do kurczaka. Pora umyłam, osuszyłam i pokroiłam na drobne kawałki. Wrzuciłam do miski. D warzyw i kurczaka dodałam jeszcze wystudzony ryż. Wszystko wymieszałam i doprawiłam solą i pieprzem. Na koniec wymieszałam składniki z majonezem. Dodałam go ok. 3 łyżki. Wymieszaną sałatkę schłodziłam przed podaniem w lodówce przez kilka godzin.
 Zapraszam do wypróbowania pozostałych moich przepisów na sałatki, np.: sałatkę makaronową z groszkiem (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/02/saatka-makaronowa-z-groszkiem.html), sałatkę brokułową (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/01/saatka-brokuowa.html), sałatkę hawajską (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/12/saatka-hawajska.html), sałatkę chińską (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/10/saatka-chinska.html), sałatkę z makaronem z zupek chińskich (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/11/saatka-z-zupek-chinskich.html), sałatkę makaronową z szynką i serem (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/02/saatka-makaronowa-z-szynka.html) i inne.

SMACZNEGO!!!

salatka ryzowa salatka z wedzonym kurczakiem salatka z papryka konserwowa salatka z porem salatka z majonezem salatka na impreze salatka z ryzem

salatka ryzowa salatka z wedzonym kurczakiem salatka z papryka konserwowa salatka z porem salatka z majonezem salatka na impreze salatka z ryzem

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz