czwartek, 20 czerwca 2019

Nadziewane gofry z ciasta francuskiego

nadziewane gofry z ciasta francuskiego gofry francuskie gofry z czekolada chrupiace gofry gofry sniadaniowe



nadziewane gofry z ciasta francuskiego gofry francuskie gofry z czekolada chrupiace gofry gofry sniadanioweCzęsto w różnych miejscach spotykam się z pytaniem jak zrobić pyszne gofry, takie idealne, chrupiące z wierzchu i puszyste w środku, takie jak z budki nad morzem. W warunkach domowych czasem ciężko zrobić takie doskonałe gofry, bo to kwestia nie tylko odpowiedniego przepisu, ale również sprzętu. Dlatego też dziś postanowiłam zrobić gofry w zupełnie innym wydaniu. Ostatnio natknęłam się na ten przepis w internecie: https://www.marta-gotuje.pl/nadziewane-gofry-z-ciasta-francuskiego/.
Od razu wyobraziłam sobie jak bosko muszą one smakować, bo akurat uwielbiam ciasto francuskie. Jeśli chodzi jednak o nadzienie to tym razem naszło mnie na coś słodszego i postawiłam po prostu na mleczną czekoladę. Do moich gofrów potrzeba jedynie tych dwóch składników i gofrownicy i w kilka minut można wyczarować pyszny deser na ciepło lub na zimno. Jak kto woli. Gofry można oczywiście podać dodatkowo z dowolnym sosem, jogurtem, dżemem, owocami czy cukrem pudrem. Oto przepis:


Składniki na 4 gofry:
opakowanie ciasta francuskiego 300g
8 kostek mlecznej czekolady
cukier puder do oprószenia
nadziewane gofry z ciasta francuskiego gofry francuskie gofry z czekolada chrupiace gofry gofry sniadaniowe

Sposób przygotowania:
Ciasto francuskie rozwinęłam i przekroiłam na 8 równych kwadratów. Każdy kwadrat powinien być mniej więcej takich wymiarów jak foremki w gofrownicy. Czekoladę mleczną pokroiłam nożem na wiórki. Można ją też zetrzeć na tarce. Na cztery kwadraty ciasta nałożyłam porcje czekolady i przykryłam je pozostałymi czterema kwadratami. Brzegi ciasta zlepiłam ze sobą. Gofrownicę rozgrzałam i ułożyłam w niej przygotowane gofry.
Gofry piekłam ok. 8-10 minut w gofrownicy, która ma moc 700W. W gofrownicach większej mocy pewnie ten czas będzie krótszy. Po upieczeniu gofry wyłożyłam na metalową kratkę. Przed podaniem można oprószyć gofry cukrem pudrem. Takie gofry są pyszne zarówno na gorąco jak i na zimno. Można je oczywiście podawać z innymi dodatkami. Doskonałe tu będą świeże truskawki czy banany, serek czy twarożek lub bita śmietana. Kombinacji jest wiele, zależy od gustu.

SMACZNEGO!!!

nadziewane gofry z ciasta francuskiego gofry francuskie gofry z czekolada chrupiace gofry gofry sniadaniowe

nadziewane gofry z ciasta francuskiego gofry francuskie gofry z czekolada chrupiace gofry gofry sniadaniowe

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz