niedziela, 2 czerwca 2019

Sernik z jabłkiem i kruszonką

sernik z jablkiem i kruszonka sernik z jablkami sernik z kruszonka pyszny sernik serniczek sernik na herbatnikach szybki sernik latwy sernik

Dziś na moim blogu przepis na bardzo smaczny sernik na herbatnikach, z jabłkiem i kruszonką. Połączenie może niezbyt oczywiste i powszechne, ale możecie mi wierzyć, że bardzo dobre. Dodatkowo ten sernik jest tak prosty do zrobienia, że poradzą sobie z nim nawet ci, którzy są totalnymi laikami jeśli chodzi o pieczenie ciast. To też dobry pomysł dla tych co mają mało czasu, bo przygotowanie tego sernika zajmuje dokładnie kilkanaście minut, nie licząc czasu pieczenia. Ja mój sernik zrobiłam w małej tortownicy, tylko z 500g sera. Można go oczywiście zrobić w większej ilości, podwajając składniki i to będzie bardzo trafna decyzja bo serniczek jest pyszny i szybko znika. A oto przepis:

Składniki:
ok.10 herbatników (użyłam pełnoziarnistych)
500g sera na sernik z wiaderka
0,5szkl. cukru kryształu
1 cukier waniliowy
1 budyń waniliowy bez cukru na 0,5l mleka
1 jajko
1 jabłko
cynamon do smaku

Kruszonka:
50g masła
100g maki pszennej tortowej
1 cukier waniliowy
50g cukru kryształu
sernik z jablkiem i kruszonka sernik z jablkami sernik z kruszonka pyszny sernik serniczek sernik na herbatnikach szybki sernik latwy sernik

Sposób przygotowania:
Okrągłą tortownicę o średnicy ok. 20cm wyłożyłam papierem do pieczenia, wpuszczając jego brzegi w obręcz. Na dnie tortownicy ułożyłam herbatniki pełnoziarniste, dopasowując je do kształtu formy. Do miski przełożyłam biały ser. Wsypałam cukier kryształ, cukier waniliowy i proszek budyniowy i zmiksowałam to do połączenia składników. Następnie dodałam całe jajko i ponownie zmiksowałam do połączenia. Masę serową wyłożyłam na herbatniki i wyrównałam powierzchnię. Jabłko obrałam, wycięłam gniazda nasienne i pokroiłam je w kostkę. Jabłka wymieszałam z odrobiną cynamonu i wyłożyłam je w miarę równomiernie na masę serową. Składniki kruszonki umieściłam w misce i rozcierałam do uzyskania okruchów. Tak przygotowaną kruszonką posypałam wierzch ciasta. Sernik wstawiłam do piekarnika i piekłam go 55 minut w temperaturze 180 stopni bez termoobiegu i bez rozgrzewania piekarnika. Po upieczeniu pozostawiłam sernik w piekarniku przy uchylonych drzwiczkach na kilkanaście minut po czym wyjęłam go i studziłam na metalowej kratce. Po wystudzeniu schłodziłam go dodatkowo w lodówce. Jak wspomniałam na wstępie, sernik można przygotować w większej formie z podwójnej ilości składników, wykorzystując cały kilogram sera białego.

SMACZNEGO!!!

sernik z jablkiem i kruszonka sernik z jablkami sernik z kruszonka pyszny sernik serniczek sernik na herbatnikach szybki sernik latwy sernik

sernik z jablkiem i kruszonka sernik z jablkami sernik z kruszonka pyszny sernik serniczek sernik na herbatnikach szybki sernik latwy sernik

sernik z jablkiem i kruszonka sernik z jablkami sernik z kruszonka pyszny sernik serniczek sernik na herbatnikach szybki sernik latwy sernik

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz