sobota, 8 czerwca 2019

Bananowiec bez pieczenia

bananowiec bez pieczenia bananowiec na zimno ciasto z bananami ciasto z galaretka ciasto na herbatnikach ciasto z budyniem budyniowiec bananowy ciasto dla dzieci
 Na dworze gorąco, więc dziś ciasto na zimno. Co prawda właśnie zaczął się sezon na truskawki i wszyscy robią pewnie ciasta z truskawkami, to u mnie trochę inaczej, bo ciasto z bananami. Miałam nadmiar dojrzałych bananów i postanowiłam wykorzystać je do ciasta. Do te pory nie przepadałam szczególnie za bananowymi wypiekami, ale to chyba dlatego, że nie próbowałam wcześniej tego ciasta. Bananowiec bez pieczenia jest przepyszny, a banany w nim sprawdzają się doskonale. Dodatkowo bananowa galaretka nadaje jeszcze lepszego smaku i jest idealnym wykończeniem. Oprócz smaku, ciasto pięknie się prezentuje, więc będzie idealne na różne okazje, te małe i te większe. Polecam wam to ciasto na letnie upały i nie tylko.  Oto przepis:

Składniki:
duża paczka herbatników
2 budynie śmietankowe bez cukru na 0,5l mleka
2,5szkl. mleka
5 łyżek cukru
150g masła
4 łyżki mleka w proszku
3-4 dojrzałe banany
1 galaretka bananowa

bananowiec bez pieczenia bananowiec na zimno ciasto z bananami ciasto z galaretka ciasto na herbatnikach ciasto z budyniem budyniowiec bananowy ciasto dla dzieci
Sposób przygotowania:
Przygotowanie tego ciasta należy zacząć od ugotowania budyniu, który jest podstawą kremu. Tak więc, 2 szklanki zimnego mleka (użyłam 2%) zagotowałam. W reszcie mleka rozrobiłam obydwa budynie, 2 płaskie łyżki mąki pszennej tortowej i cukier. Rozmieszaną mieszankę przelałam na gotujące się mleko i ciągle mieszając, gotowałam budyń aż dobrze zgęstniał  nie miał grudek. Ugotowany budyń pozostawiłam do całkowitego wystygnięcia. Jednocześnie wyjęłam z lodówki masło, aby zmiękło. Miękkie masło rozmiksowałam, aby nabrało puszystości, a następnie dodawałam do niego po łyżce zimny budyń. Gdy krem był jednolity dosypałam 4 czubate łyżki mleka w proszku i ponownie zmiksowałam do połączenia. Krem podzieliłam na 3 równe części. Tortownicę o średnicy 20cm wyłożyłam papierem do pieczenia, wpuszczając go w dno. Lepiej użyć kwadratowej foremki wtedy nie trzeba docinać herbatników, ale ja akurat nie miałam małe foremki kwadratowej. Na spodzie formy ułożyłam pierwszą warstwę herbatników. Na ciastkach rozsmarowałam jedną część kremu. Na kremie ułożyłam jednego banana pokrojonego w cienkie plasterki. Na bananach ułożyłam drugą warstwę herbatników, drugą część kremu i plasterki banana. Na to położyłam ostatnią warstwę herbatników, ostatnią część kremu i ostatnią warstwę plasterków banana. Galaretkę bananową rozpuściłam w 400ml gorącej wody i pozostawiłam do wystudzenia. Chłodną wstawiłam do lodówki aby zaczęła gęstnieć i taką gęstniejącą wylałam na ciasto. Ciasto wstawiłam do lodówki na całą noc aby się dobrze schłodziło.

SMACZNEGO!!!

bananowiec bez pieczenia bananowiec na zimno ciasto z bananami ciasto z galaretka ciasto na herbatnikach ciasto z budyniem budyniowiec bananowy ciasto dla dzieci

bananowiec bez pieczenia bananowiec na zimno ciasto z bananami ciasto z galaretka ciasto na herbatnikach ciasto z budyniem budyniowiec bananowy ciasto dla dzieci

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz