piątek, 21 czerwca 2019

Jogurtowiec z delicjami i galaretką

jogurtowiec z delicjami i galaretka jogurtowiec na zimno delicja jogurtowa ciasto z delicjami ciasto na zimno ciasto bez pieczenia ciasto z galaretka ciasto na herbatnikach




Jogurtowiec z delicjami i galaretką to ciasto bez pieczenia/na zimno idealne jako deser zwłaszcza na upalne dni. Robi się go bardzo szybko. Nie trzeba używać piekarnika gdy temperatura w domu i na zewnątrz i tak jest wysoka. Serwuje się go prosto z lodówki więc fajnie orzeźwia i nie jest ciężki. Ma przyjemny owocowy smak dzięki galaretkom i słodki dzięki delicjom, ale całość nie jest mocno przesłodzona. Dodatkowym jego atutem jest ładny wygląd i tani koszt produktów. Polecam, a oto przepis:

Składniki:
ok. 5 paczek mini herbatników po 14g każda
400ml jogurtu naturalnego
200ml śmietany 30%
2 galaretki cytrynowe
2 galaretki wiśniowe
ok. 12szt. delicji o smaku wiśniowym
jogurtowiec z delicjami i galaretka jogurtowiec na zimno delicja jogurtowa ciasto z delicjami ciasto na zimno ciasto bez pieczenia ciasto z galaretka ciasto na herbatnikach

Sposób przygotowania:
Tortownicę w kształcie serca o średnicy ok. 24cm wyłożyłam na dnie herbatnikami. Użyłam małych herbatników i w niektórych miejscach ułożyłam je dubeltowo. Można oczywiście użyć herbatników standardowych wymiarów wtedy powinno wystarczyć ok. 1-1,5 paczki. Dwie galaretki cytrynowe rozpuściłam w 400ml gorące wody i odstawiłam do całkowitego wystudzenia. Zimną śmietanę ubiłam mikserem na sztywno. Jogurt naturalny przełożyłam do miski a następnie cienkim strumieniem wlewałam do niego zimną galaretkę cytrynową, mieszając jednocześnie. Do masy jogurtowej dodałam ubitą śmietanę i ponownie wymieszałam do połączenia. Najlepiej zrobić to mikserem na niskich obrotach, ale należy zasłonić miskę aby nie zachlapać kuchni, bo masa jest dość płynna. Masę jogurtowo - śmietanową wstawiłam na kilka minut do lodówki aby zaczęła tężeć i taką gęstniejącą wylałam na herbatniki w tortownicy. Dzięki temu że masa jest gęsta unikniemy wypłynięcia jej przez dno tortownicy. Na masie jogurtowej ułożyłam delicje jedna obok drugiej. Ciasto wstawiłam do lodówki. Dwie galaretki wiśniowe przygotowałam według instrukcji na opakowaniu i odstawiłam do wystudzenia. Gęstniejącą galaretkę wylałam na ciasto i ponownie wstawiłam ciasto do lodówki aby dobrze stężało. 

SMACZNEGO!!!

jogurtowiec z delicjami i galaretka jogurtowiec na zimno delicja jogurtowa ciasto z delicjami ciasto na zimno ciasto bez pieczenia ciasto z galaretka ciasto na herbatnikach

jogurtowiec z delicjami i galaretka jogurtowiec na zimno delicja jogurtowa ciasto z delicjami ciasto na zimno ciasto bez pieczenia ciasto z galaretka ciasto na herbatnikach

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz