sobota, 12 września 2020

Ciasto nesquik


ciasto nesquik ciasto z kremem nesquik ciasto czekoladowe z kremem czekoladowym ciasto tortowe ciasto mocno czekoladowe ciasto z kakao rozpuszczalnym

Już dawno nie było u mnie ciasta pieczonego. Ostatnie "wypieki" to ciasta na zimno, więc czas trochę nadrobić zaległości. Tym razem postanowiłam zrobić trochę takie ciasto tortowe, bo przekładane, na czekoladowym cieście w stylu biszkoptu. Ciasto lekko nasączyłam kawą i przełożyłam pysznym czekoladowym kremem nesqik. Przepis na to ciasto znalazłam na stronie: https://smaker.pl/przepisy-desery/przepis-ciasto-nesquik-pyszne-i-mega-kakaowe,174913,smaki-katriny.html. Ciasto jest przepyszne. Mięciutkie, wilgotne, rozpływa się w ustach. Może również posłużyć jako tort. Troszkę zmodyfikowałam oryginalny przepis. Oto moja wersja przepisu:

Ciasto:
6 jaj
3/4szkl. cukru
1,5szkl. mąki pszennej tortowej
2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
2 płaskie łyżki kakao naturalnego
8 łyżek oleju 
8 łyżek wody

Krem:
80g budyniu o smaku waniliowym bez cukru
05szkl. cukru
1l mleka
3 płaskie łyżki mąki pszennej tortowej
0,5szkl. kakao rozpuszczalnego
1 płaska łyżeczka kakao naturalnego
200g masła

Dodatkowo:
ok. 3/4szkl. zaparzonej i osłodzonej kawy (rozpuszczalnej)
50g czekolady mlecznej lub gorzkiej
2 łyżki śmietany 30%
ciasto nesquik ciasto z kremem nesquik ciasto czekoladowe z kremem czekoladowym ciasto tortowe ciasto mocno czekoladowe ciasto z kakao rozpuszczalnym

Sposób przygotowania:
Jajka wybiłam do miski. Dosypałam cukier i na najwyższych obrotach miksera ubijałam je na puszystą masę. Mąkę przesiałam i wymieszałam z kakao naturalnym i proszkiem do pieczenia. Następnie połączyłam ją z masą jajeczną. Na koniec do ciasta wmieszałam olej i przegotowaną i wystudzoną wodę. Ciasto przelałam do kwadratowej tortownicy o wymiarach 25x25cm wyłożonej papierem do pieczenia. Ciasto piekłam do suchego patyczka, w praktyce ok. 35-40 minut w 180 stopniach bez termoobiegu. Po upieczeniu ciasto wyjęłam z piekarnika i wystudziłam na metalowej kratce. Wystudzone ciasto przekroiłam na trzy blaty. Dodatkowo odkroiłam górkę, która wyrosła mi na środku ciasta i pokruszyłam ją drobno.
Mleko wlałam do garnka i rozmieszałam w nim proszki budyniowe, mąkę, kakao rozpuszczalne i kakao naturalne. Garnek ustawiłam na gazie i podgrzewałam ciągle mieszając, aż mleko się zagotowało i zgęstniało na budyń. Budyń odstawiłam do wystygnięcia. Gdy budyń był zimny zmiksowałam miękkie masło i stopniowo dodawałam do niego po łyżce wystudzony budyń. Całość miksowałam do uzyskania jednolitego gładkiego kremu. 
Na dnie tortownicy ułożyłam pierwszy blat ciasta i nasączyłam go delikatnie 1/3 kawy. Na tym rozsmarowałam ok. 4 porządne łyżki kremu. Ułożyłam drugi blat ciasta, znów nasączyłam kawą i rozsmarowałam podobną porcję kremu. Na to ułożyłam trzeci blat ciasta, nasączyłam resztą kawy i posmarowałam resztą kremu. Wierzch ciasta posypałam pokruszonym ciastem. Śmietanę podgrzałam i rozpuściłam w niej czekoladę połamaną na kawałki. Czekoladą polałam ciasto. Ciasto przed podaniem należy chłodzić minimum kilka godzin w lodówce.

SMACZNEGO!!!
ciasto nesquik ciasto z kremem nesquik ciasto czekoladowe z kremem czekoladowym ciasto tortowe ciasto mocno czekoladowe ciasto z kakao rozpuszczalnym

ciasto nesquik ciasto z kremem nesquik ciasto czekoladowe z kremem czekoladowym ciasto tortowe ciasto mocno czekoladowe ciasto z kakao rozpuszczalnym

ciasto nesquik ciasto z kremem nesquik ciasto czekoladowe z kremem czekoladowym ciasto tortowe ciasto mocno czekoladowe ciasto z kakao rozpuszczalnym

ciasto nesquik ciasto z kremem nesquik ciasto czekoladowe z kremem czekoladowym ciasto tortowe ciasto mocno czekoladowe ciasto z kakao rozpuszczalnym

1 komentarz:

  1. Takie ciasto musi być po prostu pyszota i jak tylko znajdę wolną chwilę to spróbuję je zrobić. Jednak na święta już mam w planie zamówienie wypieków z tej cukierni https://deserownia.eu . Ich desery i ciasta słyną z bogactwa rozmaitych smaków i robione są podobno z czystej pasji i miłości do słodkosci :)

    OdpowiedzUsuń