niedziela, 2 września 2018

Marchewka zasmażana

marchewka zasmazana marchewka duszona marchewka na maselku marchewka z bulka tarta marchewka na cieplo do obiadu surowka z marchewki salatka z marchewki

Bardzo lubię marchewkę w każdej postaci. Do tej pory jednak zazwyczaj jadłam ją na surowo startą na tarce z dodatkiem jabłka lub cukru jako rodzaj owocowego deseru czy przekąski lub w formie surówki z porem czy chrzanem. Robiłam ją też na gorąco duszoną na masełku z groszkiem. Nie wspomnę już o tym że jem ją w gotowanej postaci w zupach czy sosach. Teraz jednak zamarzyła mi się w innej postaci.
Wpadłam na to by podać ją jak brokuły, kalafiora czy fasolkę szparagową z bułką tartą. Robiłam taki eksperyment pierwszy raz i nie wiedziałam czy coś z tego wyjdzie, ale efekt bardzo pozytywnie mnie zaskoczył. Marchewka zasmażana, duszona na maśle z dodatkiem bułki tartej to świetny i bardzo smaczny dodatek na ciepło do obiadu. Polecam skorzystanie z tego pomysłu, a oto dokładny przepis:


Składniki:
4 marchewki
1 łyżka masła
ok. 1 łyżka bułki tartej
sól, pieprz
odrobina wody
marchewka zasmazana marchewka duszona marchewka na maselku marchewka z bulka tarta marchewka na cieplo do obiadu surowka z marchewki salatka z marchewki

Sposób przygotowania:
Marchewki obrałam, opłukałam a następnie starłam na tarce jarzynowej na grubych oczkach. Na patelni roztopiłam łyżkę masła i wrzuciłam startą marchewkę. Smażyłam marchewkę kilka minut mieszając co jakiś czas aby się równomiernie przyrumieniła. Następnie podlałam ją odrobiną wody, przykryłam i dusiłam do miękkości. Woda powinna całkowicie odparować, ale należy uważać aby marchewki nie przypalić bo przejdzie zapachem spalenizny i nie będzie dobra.
Gdy marchewka była miękka (ale nie może się rozpadać) doprawiłam ją solą i pieprzem i wsypałam bułkę tartą. Wszystko dokładnie wymieszałam i podsmażyłam jeszcze około minuty. Taką marchewkę podałam jako dodatek warzywny do duszonego mięsa. Podając ją w większej ilości można zastąpić zarówno surówkę jak i ziemniaki czy ryż. Marchewka jest bardzo smaczna i prosta w przygotowaniu więc gorąco polecam. Z podanych składników wychodzą 2-3 porcje marchewki.

Zachęcam do wypróbowania pozostałych moich przepisów na surówki z dodatkiem marchewki np.: surówkę z marchewki i pora (link do przepisu: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/11/surowka-z-marchewki-i-pora.html), surówkę z marchewki z chrzanem (link: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/11/surowka-z-marchewki-z-chrzanem.html) czy duszoną marchewkę z groszkiem (link: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/09/marchewka-z-groszkiem.html).

SMACZNEGO!!!

marchewka zasmazana marchewka duszona marchewka na maselku marchewka z bulka tarta marchewka na cieplo do obiadu surowka z marchewki salatka z marchewki

marchewka zasmazana marchewka duszona marchewka na maselku marchewka z bulka tarta marchewka na cieplo do obiadu surowka z marchewki salatka z marchewki

marchewka zasmazana marchewka duszona marchewka na maselku marchewka z bulka tarta marchewka na cieplo do obiadu surowka z marchewki salatka z marchewki

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz