czwartek, 14 lutego 2019

Pizza XXL

pizza xxl pizza na grubym ciescie pizza na puszystym ciescie ciasto na pizze pizza z szynka pizza z warzywami pizza z wedzonym serem

Kolejna pizza w moim repertuarze. Trochę podobna do dwóch innych na moim blogu bo na podobnym drożdżowym puszystym cieście. Jednak wypełnienie jest troszkę inne bo tym razem pizzę zrobiłam z warzywami na patelnię. Pizza dzięki nim nabrała fajnego smaku i ładnie kolorowo wyglądała. Zrobiłam ją bez pieczarek i dałam swojską wędzoną szynkę i cienką swojską kiełbaskę czosnkową. Pizza dzięki nim również nabrała fajnego smaczku. Polecam wam ten przepis, a oto on:

Składniki na ciasto:
ok. 40g świeżych drożdży
1,5 łyżeczki cukru
1szkl. ciepłego mleka
ok. 3szkl. mąki pszennej tortowej
4 łyżki oleju

Składniki na sos:
1 łyżka przecieru pomidorowego
4-5 łyżek ketchupu pikantnego
zioła prowansalskie

Dodatki:
ok. 300g sera żółtego wędzonego np. Radamer
ok. 2 garście mrożonych warzyw na patelnię (kukurydza, papryka, brokuły, cebula)
kilka plasterków swojskiej wędzonej szynki/schabu
kawałek cienkiej kiełbasy swojskiej czosnkowej
pizza xxl pizza na grubym ciescie pizza na puszystym ciescie ciasto na pizze pizza z szynka pizza z warzywami pizza z wedzonym serem

Sposób przygotowania:
Przygotowanie pizzy należy rozpocząć oczywiście od zrobienia ciasta. Aby zrobić dobre puszyste ciasto drożdżowe najpierw przygotowuje się zaczyn. tak też uczyniłam i ja. Drożdże wkruszyłam do miseczki. Dodałam cukier i łyżkę mąki. Zalałam to wszystko ciepłym mlekiem i wymieszałam tak aby nie było grudek. Zaczyn odstawiłam na kilkanaście minut aby zaczął pracować. Warzywa wrzuciłam na patelnie i przesmażyłam na łyżce oleju aż zrobiły się miękkie. Resztę mąki wsypałam do miski. Dodałam do niej sól, olej i wyrośnięty zaczyn. Wszystko wyrobiłam rękami na jednolite elastyczne ciasto. Ciasto uformowałam w kulę, przykryłam bawełnianą ściereczką i odstawiłam do wyrośnięcia. Blachę z wyposażenia piekarnika wyłożyłam papierem do pieczenia. Wyrośnięte ciasto przełożyłam na blaszkę i rozwałkowałam je dopasowując do kształtu blachy. Przecier pomidorowy wymieszałam z ketchupem i tak przygotowanym sosem posmarowałam równo ciasto i po wierzchu posypałam je roztartymi w dłoniach ziołami prowansalskimi. Na sosie poukładałam usmażone warzywa. Ser żółty wędzony starłam na tarce na małych oczkach i posypałam nim równomiernie pizzę. Wędlinę pokroiłam na małe kawałki i poukładałam na serze. Piekarnik rozgrzałam do temperatury 200 stopni i wstawiłam pizzę. Piekłam ją ok. 10-15 minut aż brzegi się dobrze przyrumieniły.
Zapraszam do zerknięcia na inne moje przepisy na pizze, np.: pizza z kiełbasą (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/01/pizza-z-kiebasa.html), pizza na spodzie z tortilli (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/08/pizza-na-spodzie-z-tortilli.html), pizza na kalafiorowym spodzie (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/08/pizza-na-kalafiorowym-spodzie.html) czy pizza domowa z salami i pieczarkami (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/06/domowa-pizza-z-salami-i-pieczarkami.html).

SMACZNEGO!!!

pizza xxl pizza na grubym ciescie pizza na puszystym ciescie ciasto na pizze pizza z szynka pizza z warzywami pizza z wedzonym serem

pizza xxl pizza na grubym ciescie pizza na puszystym ciescie ciasto na pizze pizza z szynka pizza z warzywami pizza z wedzonym serem

pizza xxl pizza na grubym ciescie pizza na puszystym ciescie ciasto na pizze pizza z szynka pizza z warzywami pizza z wedzonym serem

2 komentarze:

  1. Witam, Jak piecze Pani pizze, termoobieg, gora/dol? Na ktorej czesci piekarnika uklada Pani blache, srodek, dol?

    OdpowiedzUsuń