poniedziałek, 4 lutego 2019

Sałatka makaronowa z groszkiem

salatka makaronowa z groszkiem salatka z szynka salatka z makaronem salatka z zupek chinskich salatka z jajkiemsalatka makaronowa z groszkiem salatka z szynka salatka z makaronem salatka z zupek chinskich salatka z jajkiem

Sałatka makaronowa z groszkiem to kolejna sałatka na moim blogu i zarazem na moim stole. Jak już nieraz podkreślałam lubię sałatki z dodatkiem makaronu bo są treściwsze i mogą stanowić odrębny sycący posiłek. Do tej pory często robiłam sałatki makaronowe z dodatkiem smażonego kurczaka, więc wtedy w ogóle takie sałatki były bardzo treściwe. Dziś zrobiłam sałatkę makaronową z dodatkiem polędwicy sopockiej, ugotowanych na twardo jajek i warzyw. Akurat takie produkty miałam pod ręką. Niemniej sałatka wyszła bardzo smaczna, delikatniejsza w smaku niż taka z kurczakiem. Oto przepis:

Składniki:
1 puszka groszku konserwowego
0,5 puszki kukurydzy konserwowej
2 jajka
100g polędwicy sopockiej
kawałek pora
2 ogórki kiszone
2 ogórki konserwowe
1 zupka błyskawiczna lub ok. 1,5szklanki ugotowanego makaronu nitki
sól, pieprz
majonez
salatka makaronowa z groszkiem salatka z szynka salatka z makaronem salatka z zupek chinskich salatka z jajkiem

Sposób przygotowania:
Jajka ugotowałam na twardo i po ostygnięciu obrałam z łupinek. Zupkę błyskawiczną przygotowałam według przepisu na opakowaniu a następnie odcedziłam makaron. Gdy przestygł pokroiłam go na małe kawałki. Groszek i kukurydzę odsączyłam na durszlaku z zalewy. Pora pokroiłam na drobne kawałki, włożyłam na metalowe sito i sparzyłam wrzątkiem. Pozostawiłam do wystygnięcia. Do miski wrzuciłam warzywa konserwowe. Dodałam pokrojone w kostkę jajka, wędlinę i ogórki. Dodałam pora oraz makaron. Wszystko doprawiłam solą i pieprzem i dodałam ok. 2-3 łyżki majonezu. Sałatkę dokładnie wymieszałam i wstawiłam do lodówki aby się schłodziła i przegryzła. 
Zapraszam do wypróbowania pozostałych moich przepisów na sałatki makaronowe np:  sałatka brokułowa (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/01/saatka-brokuowa.html), sałatka hawajska (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/12/saatka-hawajska.html), sałatka chińska (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/10/saatka-chinska.html), sałatka z makaronem z zupek chińskich (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/11/saatka-z-zupek-chinskich.html), sałatka makaronowa z szynką i serem (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/02/saatka-makaronowa-z-szynka.html).

SMACZNEGO!!! 

salatka makaronowa z groszkiem salatka z szynka salatka z makaronem salatka z zupek chinskich salatka z jajkiem

salatka makaronowa z groszkiem salatka z szynka salatka z makaronem salatka z zupek chinskich salatka z jajkiem

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz