niedziela, 17 lutego 2019

Ciastka cappuccino

ciastka cappuccino ciastka kawowe ciastka z czekolada i ziarnami ciastka ze slonecznikiem ciasteczka kruche

Dziś mam coś dla amatorów kawowych smaków, ale tych bardzo delikatnych smaków oraz coś dla wielbicieli czekolady. Ponieważ ja jestem wielbicielką obu tych smaków to postanowiłam je połączyć w jedno. Niestety z uwagi na okoliczności chwilowo musiałam zrezygnować z picia prawdziwej kawy, więc do tego przepisu użyłam kawy cappuccino, która jest o wiele delikatniejsza i łagodniejsza w smaku. A użyłam jej do kruchych ciasteczek w stylu piegusów, które zrobiłam z kawałkami mlecznej czekolady i z ziarnem słonecznika. Takie ciasteczka to przynajmniej dla mnie świetna przekąska w ciągu dnia, dodatek do herbaty czy kakao lub do jogurtu na podwieczorek czy śniadanie. Ciastka są szybkie i łatwe do zrobienia, a do tego co najważniejsze, bardzo smaczne. Polecam wam ten przepis, a oto on:

Składniki:
1,5szkl. mąki pszennej tortowej
3 łyżki cappuccino w ulubionym smaku
0,5 łyżeczki proszku do pieczenia
3 łyżki cukru pudru
1 cukier waniliowy
3 żółtka
ok. 150g masła lub margaryny
2-3 łyżki śmietany 30%
1 tabliczka czekolady mlecznej lub gorzkiej
2 łyżki ziaren słonecznika
ciastka cappuccino ciastka kawowe ciastka z czekolada i ziarnami ciastka ze slonecznikiem ciasteczka kruche

Sposób przygotowania:
Mąkę wsypałam do miski. Dosypałam do niej cappuccino waniliowe, cukier waniliowy i cukier puder (ilość cukru można zmniejszyć bo przy użyciu mlecznej czekolady ciastka wychodzą słodkie). Dodałam pokrojone na kawałki zimne masło oraz żółtka. Użyłam żółtek z mniejszych jajek. Jeśli macie bardzo duże jajka użyjcie tylko dwóch. Dolałam śmietanę, najpierw 2 łyżki a potem jeszcze jedną bo ciasto słabo się kleiło. Wszystko zagniotłam rękami dość szybko na jednolite ciasto. Czekoladę pokroiłam w kostkę i wrzuciłam do zagniecionego ciasta razem z ziarnami słonecznika. Ciasto zagniotłam ponownie wgniatając w nie dodatki tak aby rozprowadzić je w miarę równomiernie po całym cieście. Blaszkę z wyposażenia piekarnika wyłożyłam papierem do pieczenia. Z ciasta odrywałam porcje wielkości orzecha włoskiego i formowałam je w kulki. Takie kulki układałam na blaszce i spłaszczałam lekko ręką aby uzyskać w miarę okrągłe ciastko. Ciastka wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 170 stopni i piekłam je do zrumienienia (ok. 15-20 minut). po upieczeniu ciastka przełożyłam na metalową kratkę do wystudzenia. Gdy ciastka ostygną można je zajadać. Nie potrzeba ich posypywać niczym ani oblewać polewami. Same w sobie są pyszne.
Polecam pozostałe moje przepisy na ciastka, np.: ciastka amerykańskie (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/02/ciastka-amerykanskie.html), ciastka kakaowo - orzechowe (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/11/ciasteczka-kakaowo-orzechowe.html), ciastka waniliowe (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/11/kruche-ciasteczka-waniliowe.html), ciastka z kleiku ryżowego (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/09/ciastka-z-kleiku-ryzowego.html), ciastka z czekoladą (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/03/ciastka-z-czekolada.html).

SMACZNEGO!!!

ciastka cappuccino ciastka kawowe ciastka z czekolada i ziarnami ciastka ze slonecznikiem ciasteczka kruche

ciastka cappuccino ciastka kawowe ciastka z czekolada i ziarnami ciastka ze slonecznikiem ciasteczka kruche

ciastka cappuccino ciastka kawowe ciastka z czekolada i ziarnami ciastka ze slonecznikiem ciasteczka kruche

1 komentarz:

  1. Kawa jest najlepsza w czystej postaci, ale też może warto pomyśleć o deserze z kawą w roli głównej:)

    OdpowiedzUsuń