środa, 15 września 2021

Fale Dunaju z jabłkami

Fale dunaju z jablkami, ciasto fale dunaju, ciasto ucierane z jablkami, ciasto ucierane dwukolorowe, ciasto z kremem, ciasto z owocami, ciasto dla dzieci, ciasto na impreze, ciasto na swieta

 Ostatnio mam mało czasu na pieczenie, a jak już coś upiekę to długo się zbieram żeby dodać przepis na bloga. Chyba złapałam jakieś przesilenie, lub po prostu to natłok obowiązków. Ale tym przepisem postanowiłam się z wami podzielić pomimo wszelkich przeciwności. To ciasto to powrót do przeszłości, zarówno mojej, jak i pewnie większości z was. A chodzi o ciasto o pięknej nazwie "Fale Dunaju". Jest to ciasto ucierane, dwukolorowe, z zatopionymi w nim owocami, z kremem budyniowym na domowym budyniu i z czekoladą. Ciasto bardzo ładnie wygląda i super smakuje. Bardzo się cieszę, że odświeżyłam sobie ten przepis. Zaczerpnęłam go ze strony: Fale Dunaju – Smaki na talerzu. Oto on:

Składniki na ciasto:

250g miękkiego masła

180g cukru pudru

6-7 jaj (ja dałam 7 mniejszych)

2 łyżeczki proszku do pieczenia

300g mąki pszennej tortowej

2 łyżki mleka

1 płaska łyżka kakao

kilka jabłek

Krem budyniowy:

500ml mleka

4 żółtka

2 czubate łyżki mąki ziemniaczanej

1 łyżka mąki pszennej tortowej

45g cukru waniliowego

0,5szkl. cukru kryształu

200g miękkiego masła

Polewa:

100g czekolady (u mnie 60g mlecznej i 40g gorzkiej)

4 łyżki śmietany 30%

Fale dunaju z jablkami, ciasto fale dunaju, ciasto ucierane z jablkami, ciasto ucierane dwukolorowe, ciasto z kremem, ciasto z owocami, ciasto dla dzieci, ciasto na impreze, ciasto na swieta

Sposób przygotowania:

Składniki na ciasto wyjęłam wcześniej z lodówki. Jajka i masło powinny być w temperaturze pokojowej. Żółtka oddzieliłam od białek. Białka ubiłam ze szczyptą soli na sztywną pianę. Miękkie masło utarłam z cukrem pudrem do białości. Następnie dodawałam po jednym żółtku i miksowałam do połączenia. Mąkę przesiałam i wymieszałam z proszkiem do pieczenia. Następnie partiami dodawałam do masy maślano - jajecznej, miksując przy tym na małych obrotach. Dolałam do ciasta mleko i zmiksowałam do połączenia składników. Na koniec dodałam ubitą pianę z białek i wymieszałam wszystko delikatnie drewnianą łyżką. Blachę o wymiarach 25x35cm wyłożyłam papierem do pieczenia. 3/4 ciasta wyłożyłam do blachy i równo rozprowadziłam. Do reszty ciasta dodałam kakao i wymieszałam do połączenia. Ciemne ciasto rozsmarowałam równomiernie na jasnym. Jabłka obrałam, wykroiłam gniazda nasienne. Jabłka pokroiłam na mniejsze kawałki i poutykałam je równomiernie w ciasto. Ciasto wstawiłam do piekarnika i piekłam ok. 35min. w temp. 180 stopni. Po upieczeniu ciasto wystudziłam na kratce.

Z pół litra mleka odlałam 0,5 szklanki i rozprowadziłam w nim żółtka, mąkę ziemniaczaną i mąkę tortową. Resztę mleka zagotowałam z cukrem kryształem i waniliowym. Na gotujące się mleko wlałam przygotowaną mieszankę i cały czas mieszając ugotowałam gęsty budyń. Budyń odstawiłam do wystygnięcia. Miękkie masło zmiksowałam i dodawałam do niego po łyżce wystudzony budyń. Krem miksowałam, aż stal się jednolity bez grudek. Gotowy krem rozsmarowałam na cieście. Ciasto schłodziłam w lodówce. Gdy krem zesztywniał, przygotowałam polewę. Śmietanę podgrzałam i wrzuciłam do niej połamaną na kawałki czekoladę. Odczekałam chwilę i wymieszałam wszystko na jednolitą polewę. Polewą posmarowałam ciasto i ponownie odstawiłam je do lodówki, aż czekolada zastygła. 

SMACZNEGO!!!

Fale dunaju z jablkami, ciasto fale dunaju, ciasto ucierane z jablkami, ciasto ucierane dwukolorowe, ciasto z kremem, ciasto z owocami, ciasto dla dzieci, ciasto na impreze, ciasto na swieta

Fale dunaju z jablkami, ciasto fale dunaju, ciasto ucierane z jablkami, ciasto ucierane dwukolorowe, ciasto z kremem, ciasto z owocami, ciasto dla dzieci, ciasto na impreze, ciasto na swieta

Fale dunaju z jablkami, ciasto fale dunaju, ciasto ucierane z jablkami, ciasto ucierane dwukolorowe, ciasto z kremem, ciasto z owocami, ciasto dla dzieci, ciasto na impreze, ciasto na swieta


7 komentarzy:

  1. Wygląda obłędnie, poproszę kawałeczek :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam jutro upieke wyglada smakowicie 😋

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudo, patrzę i napatrzeć się nie mogę, śliczne ciacho.

    OdpowiedzUsuń
  4. Najlepiej wyglada i wg. mnie smakuje z dodatkiem wiśni

    OdpowiedzUsuń
  5. Najlepiej wyglada i smakuje wg. mnie z wiśniami

    OdpowiedzUsuń
  6. To ciasto tak jak i metrowiec to smaki dzieciństwa. Pyszna, ponadczasowa klasyka. Wyszło super! Nie wiedziałam jaki dodatek: jabłka czy wiśnie, więc wyłożyłam na pół blaszki jabłka a na drugą połowę wiśnie. I jest pysznie. Dziękuję za przepis!��

    OdpowiedzUsuń