piątek, 1 października 2021

Ciasto krówka bananowa

Ciasto krowka bananowa, krowka bananowa bez pieczenia, ciasto krowka bez pieczenia, ciasto z bananami, ciasto z masa kajmakowa, ciasto na zimno, ciasto z budyniem, domowy budyn, ciasto na herbatnikach krakersach

Oj już bardzo dawno nie robiłam żadnego ciasta bez pieczenia. Dlatego postanowiłam nadrobić zaległości w tym temacie, a przy okazji wykorzystać trochę zapasów ze spiżarni. Postawiłam na ciasto krówka bananowa. Przepis na to ciasto zaczerpnęłam ze strony: Ciasto krówka bananowa na krakersach (gotujzcukiereczkiem.pl), zmieniając pewne szczegóły. Ciasto krówka bananowa to wbrew pozorom bardzo łatwe i szybkie do zrobienia ciasto, mimo że składa się z kilku warstw. Wychodzi dość słodkie, ale naprawdę smaczne. Jest dość podobne do popularnego 3bita, ale wzbogacone o owoce. Oto przepis:

Masa budyniowa:

1l mleka

250g masła

3/4szkl. cukru

1 jajko

1szkl. mąki pszennej tortowej

1,5 łyżki mąki ziemniaczanej

1 budyń waniliowy bez cukru

Masa śmietanowa:

500g śmietany 30%

2 łyżki (raczej płaskie) cukru pudru

10g żelatyny

1/4szkl. gorącej wody

Dodatkowo:

1 puszka masy kajmakowej

4-5 bananów

ok. 125g krakersów solonych (ok. 25szt)

ok. 25szt. herbatników kakaowych

ok.40g czekolady gorzkiej

Ciasto krowka bananowa, krowka bananowa bez pieczenia, ciasto krowka bez pieczenia, ciasto z bananami, ciasto z masa kajmakowa, ciasto na zimno, ciasto z budyniem, domowy budyn, ciasto na herbatnikach krakersach


Sposób przygotowania:

Prostokątną tortownicę o wymiarach ok. 25x35cm wyłożyłam papierem do pieczenia. Boki dodatkowo zabezpieczyłam folią aluminiową. Na dnie formy ułożyłam herbatniki kakaowe. 2,5 szklanki mleka zagotowałam z masłem i cukrem. Pozostałe mleko zmiksowałam z jajkiem, budyniem waniliowym, mąką tortową i ziemniaczaną. Mieszankę cienkim strumieniem wlałam do gotującego się mleka i ciągle mieszając ugotowałam gęsty budyń. Budyń wyłożyłam na herbatniki i równo rozsmarowałam. Na budyniu ułożyłam krakersy solone. Ciasto obciążyłam drewnianą deską do krojenia aby ciastka nie odchodziły i odstawiłam na czas przygotowania kolejnych warstw. Żelatynę zalałam gorącą wodą i odstawiłam na kilka minut do napęcznienia. Dopiero wówczas ją wymieszałam do całkowitego rozpuszczenia i odstawiłam do przestygnięcia. Puszkę z masą kajmakową umieściłam w garnku z gorącą wodą i pozostawiłam tak na kilkanaście minut, aby masa się rozgrzała i lepiej rozsmarowała na cieście. Po tym czasie puszkę wyjęłam z wody, otworzyłam, masę dokładnie wymieszałam łyżką i dopiero rozsmarowałam na krakersach. Banany obrałam ze skóry i pokroiłam na plasterki/półplasterki. Ułożyłam je na masie kajmakowej. Zimną śmietanę ubiłam na sztywno z cukrem pudrem. Do ubitej śmietany wlałam bardzo cienkim strumieniem letnią żelatynę, miksując przy tym cały czas na małych obrotach. Masę śmietanową rozsmarowałam na bananach. Czekoladę gorzką starłam na tarce na drobnych oczkach i posypałam nią wierzch ciasta. Ciasto wstawiłam do lodówki i chłodziłam całą noc (można krócej).

SMACZNEGO!!!

Ciasto krowka bananowa, krowka bananowa bez pieczenia, ciasto krowka bez pieczenia, ciasto z bananami, ciasto z masa kajmakowa, ciasto na zimno, ciasto z budyniem, domowy budyn, ciasto na herbatnikach krakersach

Ciasto krowka bananowa, krowka bananowa bez pieczenia, ciasto krowka bez pieczenia, ciasto z bananami, ciasto z masa kajmakowa, ciasto na zimno, ciasto z budyniem, domowy budyn, ciasto na herbatnikach krakersach

Ciasto krowka bananowa, krowka bananowa bez pieczenia, ciasto krowka bez pieczenia, ciasto z bananami, ciasto z masa kajmakowa, ciasto na zimno, ciasto z budyniem, domowy budyn, ciasto na herbatnikach krakersach

Ciasto krowka bananowa, krowka bananowa bez pieczenia, ciasto krowka bez pieczenia, ciasto z bananami, ciasto z masa kajmakowa, ciasto na zimno, ciasto z budyniem, domowy budyn, ciasto na herbatnikach krakersach



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz