sobota, 13 listopada 2021

Sernik na orzechowym spodzie

Sernik na orzechowym spodzie, sernik na orzechowym ciescie, sernik rosyjski, sernik z kremowka, sernik ze smietana, sernik z sera z wiaderka, sernik puszysty i delikatny

 Na moim blogu chyba najwięcej przepisów znajdziecie na serniki. Jak już wielokrotnie pisałam to moje ulubione ciasta i za każdym razem można go upiec w inny sposób, aby nie było nudno. Dziś kolejny przepis na pyszny sernik, tym razem jest to sernik na orzechowym spodzie. Spód wychodzi fajny i chrupiący, przyjemnie orzechowy w smaku. Masa serowa jest natomiast delikatna, lekko puszysta i kremowa. Całość posypałam cukrem pudrem, ale można również polać czekoladą. Oto przepis:

Spod orzechowy:

ok. 110g miękkiego masła

1szkl. zmielonych orzechów włoskich

1szkl. mąki tortowej

4 łyżki cukru

1 cukier waniliowy

Masa serowa:

1kg sera z wiaderka

6 jaj

100g miękkiego masła

3/4szkl. cukru pudru

1 cukier waniliowy

1 budyń waniliowy

1 łyżeczka mąki ziemniaczanej

120ml śmietany 30%

szczypta soli

Sernik na orzechowym spodzie, sernik na orzechowym ciescie, sernik rosyjski, sernik z kremowka, sernik ze smietana, sernik z sera z wiaderka, sernik puszysty i delikatny

Sposób przygotowania:

Miękkie masło (110g) przełożyłam do miski i lekko zmiksowałam mikserem. Dodałam zmielone orzechy włoskie i ponownie zmiksowałam. Następnie wsypałam mąkę, cukier zwykły i waniliowy. Wymieszałam wszystko dokładnie łyżką. Ciasto nie będzie ścisłe jak kruche, tylko raczej powinno się trochę kleić a trochę rozsypywać. Nie wiem jak to dokładnie ująć. Tak przygotowane ciasto przełożyłam do formy o wymiarach 25x35cm i równomiernie rozłożyłam a następnie lekko ugniotłam. Ciasto wstawiłam do zimnego piekarnika i piekłam 15 minut w 180 stopniach. 

Żółtka oddzieliłam od białek. Żółtka umieściłam w misce i zmiksowałam z cukrem pudrem, cukrem waniliowym i miękkim masłem. Do masy jajecznej dodawałam łyżką ser i miksowałam jedynie do połączenia składników. Następnie dodałam budyń w proszku i mąkę ziemniaczaną i ponownie zmiksowałam do połączenia. W oddzielnej misce ubiłam zimną śmietanę kremówkę i dodałam ją do masy serowej. Delikatnie wymieszałam masę łyżką. Białka ubiłam ze szczyptą soli na sztywną pianę i również dodałam do masy serowej. Ponownie wymieszałam masę delikatnie drewnianą łyżką i wyłożyłam na podpieczony spód. Sernik ponownie wstawiłam do piekarnika i piekłam go jeszcze 55 minut w temperaturze 170 stopni. Po upieczeniu sernik przestudziłam przy uchylonych drzwiczkach a następnie wyjęłam na metalową kratkę. Przed podaniem sernik posypałam cukrem pudrem.

SMACZNEGO!!!

Sernik na orzechowym spodzie, sernik na orzechowym ciescie, sernik rosyjski, sernik z kremowka, sernik ze smietana, sernik z sera z wiaderka, sernik puszysty i delikatny

Sernik na orzechowym spodzie, sernik na orzechowym ciescie, sernik rosyjski, sernik z kremowka, sernik ze smietana, sernik z sera z wiaderka, sernik puszysty i delikatny

Sernik na orzechowym spodzie, sernik na orzechowym ciescie, sernik rosyjski, sernik z kremowka, sernik ze smietana, sernik z sera z wiaderka, sernik puszysty i delikatny

Sernik na orzechowym spodzie, sernik na orzechowym ciescie, sernik rosyjski, sernik z kremowka, sernik ze smietana, sernik z sera z wiaderka, sernik puszysty i delikatny


1 komentarz:

  1. Szczególnie ten spód mnie zaciekawił :) Akurat mam sporo orzechów, może spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń