piątek, 12 listopada 2021

Tort z kremem truskawkowym

Tort z kremem truskawkowym, tort truskawkowy, tort z kremem z mleka skondensowanego, krem do tortu na mleku skondensowanym, tort walentynkowy, tort z serduszkami, tort urodzinowy

Ten tort zrobiłam już jakiś czas temu, ale jakoś nie mogłam się zebrać żeby wstawić przepis. Dziś znalazłam chwilę, aby to zrobić, bo torcik jest bardzo smaczny i warto podzielić się przepisem. Do tego jest łatwy do zrobienia, więc nawet początkujący domowi cukiernicy powinni sobie z nim poradzić. Tort zrobiłam na jasnym biszkopcie, z kremem o smaku truskawkowym na bazie mleka skondensowanego i galaretki. Torcik ozdobiłam serduszkami z galaretki i groszkami/drażami truskawkowymi. Oto przepis:

Biszkopt:

4 duże jajka

0,5szkl. cukru

1/3szkl. mąki tortowej

1/3szkl. mąki ziemniaczanej

szczypta soli

kilka kropel olejku cytrynowego do ciast lub soku z cytryny

Krem:

1 puszka mleka skondensowanego niesłodzonego

4 galaretki truskawkowe

1-2 łyżki dżemu truskawkowego

330ml śmietany 30%

1 śmietan - fix

1 łyżeczka cukru waniliowego

1 paczka draży truskawkowych

Poncz:

sok z połowy cytryny

3/4szkl. przegotowanej wody

cukier do osłodzenia

Tort z kremem truskawkowym, tort truskawkowy, tort z kremem z mleka skondensowanego, krem do tortu na mleku skondensowanym, tort walentynkowy, tort z serduszkami, tort urodzinowy

Sposób przygotowania:

Żółtka oddzieliłam od białek. Białka ubiłam ze szczyptą soli na sztywną pianę. Do ubitej piany wsypałam powoli cukier i ubijałam dalej, aż cukier się rozpuścił. Następnie, ciągle miksując, dodawałam do piany po jednym żółtku i miksowałam do połączenia składników. Mąkę tortową przesiałam i wymieszałam z mąką ziemniaczaną. Wsypałam ją do masy jajecznej i wymieszałam do połączenia. Ciasto przelałam do okrągłej tortownicy o średnicy 20cm i piekłam do suchego patyczka w temperaturze 180 stopni. Po upieczeniu biszkopt wystudziłam i przekroiłam na trzy równe blaty.

Sok z cytryny wymieszałam z gorącą wodą i około łyżeczką cukru. Wystudziłam. Pierwszy blat biszkoptu ułożyłam na paterze i zapięłam obręcz tortownicy. Biszkopt nasączyłam 1/3 ponczu. 

Dwie galaretki truskawkowe rozpuściłam w dwóch szklankach (razem 500ml) gorącej wody. Odstawiłam je do wystygnięcia. Mleko skondensowane przelałam do miski i spieniłam mikserem. Do mleka wlałam powoli wystudzoną galaretkę i miksowałam razem aż mleko z galaretką zamieniło się w puszystą masę. Na koniec masę zmiksowałam z dżemem. Połowę masy wyłożyłam na nasączony biszkopt i przykryłam go drugim biszkoptem. Ponownie nasączyłam i wyłożyłam resztę kremu. Ułożyłam trzeci biszkopt i nasączyłam go resztą ponczu. Tort schowałam do lodówki aby masa stężała. 

Po kilku godzinach wyjęłam tort z lodówki i ostrożnie zdjęłam obręcz tortownicy. Zimną śmietanę ubiłam ze śmietan - fixem i cukrem waniliowym na sztywno i posmarowałam nią wierzch i boki tortu. Zrobiłam również małe rozetki dookoła tortu. Tort ponownie wstawiłam do lodówki. 

Pozostałe 2 galaretki rozpuściłam w 3 szklankach gorącej wody i odstawiłam do wystygnięcia. Galaretkę przelałam do płaskich naczyń tak aby warstwa galaretki miała ok. 0,5cm. Galaretkę wstawiłam do lodówki do stężenia. Ze stężałej galaretki wycinałam foremką serduszka i ostrożnie podwadzałam aby się odkleiły od naczynia. Tak przygotowane serduszka przykleiłam na wierzchu i bokach tortu dociskając je do śmietany. Na rozetkach ułożyłam dodatkowo draże truskawkowe. 

SMACZNEGO!!!

Tort z kremem truskawkowym, tort truskawkowy, tort z kremem z mleka skondensowanego, krem do tortu na mleku skondensowanym, tort walentynkowy, tort z serduszkami, tort urodzinowy

Tort z kremem truskawkowym, tort truskawkowy, tort z kremem z mleka skondensowanego, krem do tortu na mleku skondensowanym, tort walentynkowy, tort z serduszkami, tort urodzinowy

Tort z kremem truskawkowym, tort truskawkowy, tort z kremem z mleka skondensowanego, krem do tortu na mleku skondensowanym, tort walentynkowy, tort z serduszkami, tort urodzinowy

Tort z kremem truskawkowym, tort truskawkowy, tort z kremem z mleka skondensowanego, krem do tortu na mleku skondensowanym, tort walentynkowy, tort z serduszkami, tort urodzinowy


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz