niedziela, 5 grudnia 2021

Ciasto cappuccino czekoladowo - orzechowe

Ciasto cappuccino czekoladowo orzechowe ciasto cappuccino na biszkopcie ciasto czekoladowo orzechowe z kremem przekladaniec ciasto kawowe kawoszek ciasto tortowe ciasto na swieta ciasto z kremem capucino

Ciasto cappuccino czekoladowo - orzechowe to takie połączenie smaków, które w wypiekach lubię najbardziej. Inspiracją do zrobienia tego ciasta było dla mnie po części ciasto cappuccino Siostry Anastazji. Swoje ciasto zrobiłam jednak zupełnie inaczej. Tak naprawdę to jedynie to ciasto naprowadziło mnie. Moje ciasto zrobiłam na cieście czekoladowym z nutą orzechową, które nasączyłam kawą. Przełożyłam je kremem budyniowym z dodatkiem kawy cappuccino. Pomiędzy krem dodałam jeszcze wkładkę z ciasta orzechowego. Całość ozdobiłam czekoladą i orzechami. Takie ciasto można również zrobić w formie tortu bo jest wilgotne i kremowe. Ciasto jest pyszne. Kawa łagodzi słodycz ciasta i kremu. Dla mnie takie ciasto sprawdza się na każdą okazję. Oto przepis:

Biszkopt czekoladowo - orzechowy:

5 jaj

125g miękkiego masła

0,5szkl. cukru

1 mały cukier waniliowy

3/4szkl. mąki pszennej tortowej

1 łyżeczka proszku do pieczenia

2 łyżki zmielonych orzechów włoskich

2 łyżki ciemnego kakao

Żółtka oddzieliłam od białek. Żółtka utarłam z masłem i cukrami na jasny puszysty krem. Mąkę przesiałam i wymieszałam z proszkiem do pieczenia, kakao i zmielonymi orzechami. Mieszankę wmiksowałam partiami do masy jajeczno - maślanej. Białka ubiłam na sztywną pianę i wmieszałam delikatnie do ciasta. Ciasto przełożyłam do kwadratowej formy o wymiarach ok. 25x25cm wyłożonej na dnie papierem do pieczenia. Ciasto piekłam ok. 30 minut w temperaturze 180 stopni. Przed wyjęciem sprawdziłam patyczkiem. Ciasto po wystudzeniu przekroiłam na dwa blaty.

Ciasto cappuccino czekoladowo orzechowe ciasto cappuccino na biszkopcie ciasto czekoladowo orzechowe z kremem przekladaniec ciasto kawowe kawoszek ciasto tortowe ciasto na swieta ciasto z kremem capucino

Biszkopt orzechowy:

3 jaja

3 łyżki cukru

0,5szkl. mąki pszennej tortowej

0,5szkl. zmielonych orzechów włoskich

1 łyżeczka proszku do pieczenia

2 łyżki oleju

Żółtka oddzieliłam od białek. Białka ubiłam na sztywną pianę. Pod koniec ubijania dodałam cukier i ubijałam aż się całkowicie rozpuścił. Do ubitej piany dodawałam po jednym żółtku i miksowałam do połączenia składników. Wlałam olej i znów zmiksowałam do połączenia. Mąkę wymieszałam z proszkiem do pieczenia i orzechami i wsypałam do ubitej masy. Całość delikatnie wymieszałam i przełożyłam do formy kwadratowej o takich samych wymiarach jak wcześniej i piekłam do suchego patyczka, ok. 15-20 minut w temp. 180 stopni. Upieczony biszkopt wyjęłam i wystudziłam. 

Krem cappuccino:

2 budynie waniliowe bez cukru

1 łyżka mąki pszennej tortowej

3szkl. mleka (750ml)

4 łyżki cukru

200g miękkiego masła

5 łyżek cappuccino waniliowego

2,5 szklanki mleka zagotowałam. W pozostałym mleku rozmieszałam proszki budyniowe, mąkę i cukier. Mieszankę wlałam na gotujące się mleko i ciągle mieszając, gotowałam budyń do zgęstnienia. Ugotowany budyń odstawiłam do wystygnięcia. Miękkie masło zmiksowałam. Dodałam do niego po łyżce zimny budyń i miksowałam do uzyskania jednolitego, gładkiego kremu. Na koniec do kremu dodałam kawę cappuccino w proszku i zmiksowałam do połączenia. 

Ciasto cappuccino czekoladowo orzechowe ciasto cappuccino na biszkopcie ciasto czekoladowo orzechowe z kremem przekladaniec ciasto kawowe kawoszek ciasto tortowe ciasto na swieta ciasto z kremem capucino

Do nasączenia:

3 łyżeczki kawy rozpuszczalnej (użyłam kawy typu crema)

2 łyżeczki cukru

250ml wrzątku

Kawę i cukier wsypałam do kupka. Zalałam gorącą wodą i wymieszałam. Napar odstawiłam do wystygnięcia. Napar można wzmocnić likierem lub wódką jeśli ktoś lubi wypieki z procentami.

Do dekoracji:

kilka kostek gorzkiej czekolady

1 łyżka śmietany 30%

zmielone orzechy włoskie

Złożenie ciasta:

W torownicy ułożyłam na dnie pierwszy blat ciasta czekoladowego. Nasączyłam go 1/3 naparu kawowego i posmarowałam około połową kremu. Nałożyłam biszkopt orzechowy. Również nasączyłam go kawą i posmarowałam drugą częścią kremu, zostawiając około jedną łyżkę do dekoracji. Nałożyłam drugi blat czekoladowy, nasączyłam resztą kawy i posmarowałam cienko odłożonym kremem. Wierzch ciasta udekorowałam czekoladą gorzką roztopioną w gorącej śmietanie, tworząc wzorek i posypałam zmielonymi orzechami.

SMACZNEGO!!!

Ciasto cappuccino czekoladowo orzechowe ciasto cappuccino na biszkopcie ciasto czekoladowo orzechowe z kremem przekladaniec ciasto kawowe kawoszek ciasto tortowe ciasto na swieta ciasto z kremem capucino

Ciasto cappuccino czekoladowo orzechowe ciasto cappuccino na biszkopcie ciasto czekoladowo orzechowe z kremem przekladaniec ciasto kawowe kawoszek ciasto tortowe ciasto na swieta ciasto z kremem capucino

Ciasto cappuccino czekoladowo orzechowe ciasto cappuccino na biszkopcie ciasto czekoladowo orzechowe z kremem przekladaniec ciasto kawowe kawoszek ciasto tortowe ciasto na swieta ciasto z kremem capucino



1 komentarz:

  1. Kawa aromatyzowana zyskuje na popularności, a na całym świecie pojawiają się nowe marki.

    OdpowiedzUsuń