poniedziałek, 13 czerwca 2022

Ciasto kruche z jagodami

Ciasto kruche z jagodami, ciasto z mrozonymi jagodami, ciasto z jagod, ciasto kruche z owocami, ciasto z kisielem

Dawno już nie wstawiałam żadnych nowych przepisów na ciasta na moim blogu. Ostatnio jakoś mało piekłam przynajmniej nowych rzeczy. Trochę z braku czasu, a trochę sama nie wiem z jakiego powodu. Czasem chyba po prostu trzeba zrobić przerwę i trochę odetchnąć, aby nie złapać wypalenia. Ale dziś wracam z naprawdę pysznym ciastem. Powstało ono z chęci wyczyszczenia resztek zapasów mrożonych owoców, aby zrobić miejsce na nowe. I tak oto zrobiłam kruche ciasto z jagodami. Oto przepis:

Składniki na ciasto kruche:

3szkl. mąki pszennej tortowej

1,5 łyżeczki proszku do pieczenia

1 duży cukier waniliowy (32g)

3/4szkl. cukru kryształu

4 żółtka

200g zimnego masła

2 łyżki śmietany lub serka homogenizowanego

Składniki na nadzienie:

ok. 4szkl. mrożonych jagód

2 małe kisiele ekspresowe z cukrem o smaku owoców leśnych

2 łyżki cukru

Dodatkowo:

2 łyżki bułki tartej

cukier puder do posypania ciasta

Ciasto kruche z jagodami, ciasto z mrozonymi jagodami, ciasto z jagod, ciasto kruche z owocami, ciasto z kisielem

Sposób przygotowania:

Do miski wsypałam mąkę pszenną tortową, proszek do pieczenia, cukier waniliowy i cukier kryształ. Składniki wymieszałam łyżką. Następnie dodałam żółtka (białka można zamrozić i wykorzystać do innego ciasta), pokrojone na plasterki zimne masło, oraz zimną śmietanę/serek. Z podanych składników zagniotłam jednolite ciasto. Ciasto uformowałam w kulę i podzieliłam je na dwie równe części. Jedną część ciasta schowałam do zamrażalki, a drugą rozwałkowałam na prostokąt i przełożyłam do blachy o wymiarach ok. 25x35cm, wyłożonej papierem do pieczenia. Tak przygotowany spod ciasta wstawiłam do piekarnika i podpiekłam przez 15 minut w temp. 180 stopni. W czasie gdy ciasto się piekło przygotowałam nadzienie. Jagody bez rozmrażania przełożyłam do miski i wymieszałam z cukrem i kisielami w proszku. Podpieczony spod posypałam równomiernie bułką tartą i rozłożyłam owoce. Na wierzch starłam drugą część ciasta schłodzoną w zamrażalce. Ciasto ponownie wstawiłam do piekarnika i piekłam je jeszcze ok. 50 minut w temp. 175 stopni. Po upieczeniu ciasto zostawiłam jeszcze na kilkanaście minut w uchylonym piekarniku i dopiero wyjęłam na kratkę. Ciasto po wystudzeniu posypałam cukrem pudrem i pokroiłam na kawałki.

SMACZNEGO!!!

Ciasto kruche z jagodami, ciasto z mrozonymi jagodami, ciasto z jagod, ciasto kruche z owocami, ciasto z kisielem

Ciasto kruche z jagodami, ciasto z mrozonymi jagodami, ciasto z jagod, ciasto kruche z owocami, ciasto z kisielem

Ciasto kruche z jagodami, ciasto z mrozonymi jagodami, ciasto z jagod, ciasto kruche z owocami, ciasto z kisielem


2 komentarze:

  1. Wygląda smakowicie :D Za mną chodzi kruche z rabarbarem ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakie pyszności:) Ciasta z jagodami, a nawet klasyczne jagodzianki, to coś co wprost kocham:)

    OdpowiedzUsuń