piątek, 15 czerwca 2018

Babka na zimno z czereśniami


babka na zimno z czeresniami sernik na zimno z czeresniami babka z owocami ciasto na zimno ciasto z przezroczysta galaretka
Sezon na czereśnie w pełni więc czas na kolejny wypiek z tymi pysznymi owocami. Tym razem postanowiłam zrobić ciasto na zimno, a dokładnie babkę serowo - jogurtową z galaretkami i czereśniami. Takie ciasto pięknie się prezentuje i pysznie smakuje. Co prawda wymaga trochę czasu i cierpliwości bo każdą z warstw robi się oddzielnie, ale efekt końcowy zarówno wizualny jak i smakowy wszystko wynagradza. Ciasto jest lekkie, orzeźwiające idealne na lato i upały. Na pewno zachwyci dzieci i dorosłych. Oto dokładny przepis:

Składniki:
550g jogurtu naturalnego gęstego
250g sera białego półtłustego mielonego
2 galaretki przezroczyste o smaku winogronowym
2 galaretki truskawkowe
4 opakowania herbatników mini po 14g
świeże czereśnie
babka na zimno z czeresniami sernik na zimno z czeresniami babka z owocami ciasto na zimno ciasto z przezroczysta galaretka

Sposób przygotowania:
Jedną galaretkę przezroczystą rozpuściłam w 400ml gorącej wody i odstawiłam do wystudzenia. Gdy galaretka wystygła przelałam ją do silikonowej dużej formy na babkę. Czereśnie umyłam, osuszyłam i wypestkowałam. Część czereśni powrzucałam do galaretki. Formę wstawiłam do lodówki do stężenia galaretki. Galaretkę truskawkową rozpuściłam w ok. 200ml gorącej wody i wystudziłam. Biały ser zblendowałam z ok. 150g jogurtu naturalnego gęstego, a następnie połączyłam go z zimną galaretką. Masę serowo - jogurtową przelałam na galaretkę z czereśniami i wstawiłam do lodówki do stężenia. Trzecią warstwę zrobiłam tak jak pierwszą, a więc z galaretki przezroczystej rozpuszczonej w 400ml gorącej wody, wystudzonej i przelanej do formy a następnie połączonej z czereśniami. Gdy galaretka zastygła zrobiłam ostatnią warstwę jogurtową. Drugą galaretkę truskawkową rozpuściłam tak jak pierwszą w 200ml gorącej wody, wystudziłam i zimną połączyłam z 400g jogurtu naturalnego. Masę wylałam na ciasto i wstawiłam do lodówki. Gdy masa zaczęła tężeć ułożyłam na cieście herbatniki mini. Ciasto zostawiłam w lodówce na całą noc. Następnego dnia rano ciasto przewróciłam do góry dnem na paterę i ściągnęłam delikatnie formę silikonową uważając żeby nie uszkodzić ciasta. trzeba to robić powoli żeby wszystkie warstwy ładnie odlepiły się od formy. Ciasto udekorowałam dodatkowo świeżymi czereśniami. Efekt oceńcie sami.

SMACZNEGO!!!

babka na zimno z czeresniami sernik na zimno z czeresniami babka z owocami ciasto na zimno ciasto z przezroczysta galaretka

babka na zimno z czeresniami sernik na zimno z czeresniami babka z owocami ciasto na zimno ciasto z przezroczysta galaretka

babka na zimno z czeresniami sernik na zimno z czeresniami babka z owocami ciasto na zimno ciasto z przezroczysta galaretka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz