poniedziałek, 4 czerwca 2018

Sernik na zimno z truskawkami

sernik na zimno z truskawkami sernik na zimno z sera z wiaderka sernik z galaretka ciasto z truskawkami ciasto na lato ciasto dla dzieci

Sernik na zimno z truskawkami to chyba ulubione ciasto w moim domu. Myślę że to również jedno z ulubionych ciast większości ludzi. Jest lekkie, nie za słodkie, orzeźwiające... Jednym słowem idealne na lato. Do tego szybko się robi i nie jest w przygotowaniu skomplikowane. Myślę że z tym przepisem poradzi sobie nawet amator kulinarny. Oto przepis:

Składniki:
1kg sera z wiaderka
2 galaretki cytrynowe
2 galaretki truskawkowe
świeże truskawki
ok. 3 paczki herbatników
sernik na zimno z truskawkami sernik na zimno z sera z wiaderka sernik z galaretka ciasto z truskawkami ciasto na lato ciasto dla dzieci

Sposób przygotowania:
Kwadratową tortownicę o wymiarach ok. 25x25cm wyłożyłam papierem do pieczenia. Na dnie ułożyłam warstwę herbatników, tak aby leżały jeden przy drugim. Część ciastek podocinałam żeby ładnie się wpasowały w wymiary tortownicy. 2 galaretki cytrynowe rozpuściłam w jednej szklance (250ml) gorącej wody. Galaretkę wystudziłam. Gdy była zimna ale nie tężejąca wymieszałam ją z serem z wiaderka. Można to zrobić łyżka lub mikserem na mniejszych obrotach. Masę serową wylałam na spód z herbatników i wstawiłam do lodówki do stężenia. 2 galaretki truskawkowe rozpuściłam w 1 litrze gorącej wody (tak jak w przepisie na opakowaniu) i odstawiłam do wystudzenia i lekkiego zgęstnienia. Gdy galaretka zaczynała się ścinać umyłam i wyszypułkowałam truskawki. Pokroiłam je na połówki i ułożyłam na masie serowej. Na truskawki wyłożyłam tężejącą galaretkę i ciasto ponownie wstawiłam do lodówki na co najmniej 2-3 godziny a najlepiej na całą noc. 

SMACZNEGO!!!

sernik na zimno z truskawkami sernik na zimno z sera z wiaderka sernik z galaretka ciasto z truskawkami ciasto na lato ciasto dla dzieci

sernik na zimno z truskawkami sernik na zimno z sera z wiaderka sernik z galaretka ciasto z truskawkami ciasto na lato ciasto dla dzieci

sernik na zimno z truskawkami sernik na zimno z sera z wiaderka sernik z galaretka ciasto z truskawkami ciasto na lato ciasto dla dzieci

9 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. cukier jest w galaretce

      Usuń
    2. Galaretki i owoce są słodkie....więc może wystarczy cukru, najlepiej spróbować i ocenić . Dałabym 3 galaretki na wierzch rozpuszczone w 500 ml. wody zwłaszcza latem.

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. President lub Biedronkowy 🐞. Optymalne ceny w stosunku do jakości.

      Usuń
  3. Pilos twaróg śmietankowy z Lidla

    OdpowiedzUsuń
  4. Bez cukru nie dobry, w ogóle nie słodki, trzeba dodać niepełną szklankę cukru

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do sera dodaję 2 galaretki które są słodkie więc masa jest wystarczająco słodka, ze szklanką cukru dodatkowo to już będzie mega słodki, ale jeśli pani takie lubi to proszę dodać

      Usuń
  5. też taki robie jestbardzo dobry

    OdpowiedzUsuń