wtorek, 29 stycznia 2019

Kostka brzoskwiniowo - truskawkowa

kostka brzoskwiniowo truskawkowa sernik na zimno na biszkopcie biszkopt z kremem biszkopt z galaretka ciasto z kremem ciasto z galaretka sernik z serkow homogenizowanych

Ciasto, które dziś chciałabym wam zaprezentować to trochę takie ciasto 2w1, mix, czy tez połączenie ciasta pieczonego i ciasta na zimno. Twierdzę tak dlatego, że to ciasto to biszkopt przełożony masą serkową, z której można zrobić sernik na zimno. Ciasto samo w sobie jest bardzo smaczne, mało słodkie, lekkie i przyjemnie owocowe. Jest delikatne i orzeźwiające. Pasuje zarówno na co dzień jak i na wiele okazji. Poza tym bardzo ładnie wygląda. Na pewno zasmakuje zarówno dorosłym jak i dzieciom. Polecam, bo oprócz tych wszystkich zalet jest jeszcze bardzo łatwe i szybkie do zrobienia. Oto przepis:

Składniki na biszkopt:
5 jaj
5 łyżek cukru kryształu
1 cukier waniliowy
5 łyżek mąki pszennej tortowej
1 budyń waniliowy bez cukru 40g
1 łyżeczka proszku do pieczenia
kilka kropel olejku cytrynowego do ciast

Krem:
1 serek homogenizowany waniliowy 200g
1 serek homogenizowany brzoskwiniowy 165g
2 galaretki brzoskwiniowe
1 galaretka truskawkowa
kostka brzoskwiniowo truskawkowa sernik na zimno na biszkopcie biszkopt z kremem biszkopt z galaretka ciasto z kremem ciasto z galaretka sernik z serkow homogenizowanych

Sposób przygotowania:
Jaja na biszkopt wybiłam do miski. Wsypałam cukier zwykły i waniliowy i ucierałam mikserem na najwyższych obrotach aż jajka zbielały i zrobiły się puszyste. Mąkę pszenną wymieszałam z budyniem i proszkiem do pieczenia, a następnie przesiałam do utartych jajek. Dodałam olejek cytrynowy i wymieszałam wszystko dokładnie. Ciasto przelałam do tortownicy o wymiarach ok. 25x25cm wyłożonej papierem do pieczenia. Biszkopt piekłam do suchego patyczka, czyli w praktyce ok. 25-30 minut w temperaturze 180 stopni. Po upieczeniu biszkopt wystudziłam i przekroiłam na dwa blaty mniej więcej równej grubości. Jeden blat włożyłam z powrotem do tortownicy. Każdą galaretkę brzoskwiniową rozpuściłam w osobnej miseczce w 200ml gorącej wody i odstawiłam do wystudzenia. Jedną zimną galaretkę wymieszałam z serkiem waniliowym, a drugą z serkiem brzoskwiniowym. Poczekałam aż masy zaczną gęstnieć i pierwszą z serkiem waniliowym wyłożyłam na biszkopt w tortownicy. Przykryłam ją drugim blatem biszkoptu i wyłożyłam masę z serkiem brzoskwiniowym. Ciasto wstawiłam do lodówki aby masy dobrze stężały. W między czasie rozpuściłam galaretkę truskawkową w 500ml gorącej wody. Gdy galaretka wystygła wylałam ją na ciasto. Ciasto ponownie wstawiłam do lodówki, tym razem na całą noc aby galaretka zastygła. Po schłodzeniu ciasto pokroiłam na kawałki, a'la kostki.

SMACZNEGO!!!

kostka brzoskwiniowo truskawkowa sernik na zimno na biszkopcie biszkopt z kremem biszkopt z galaretka ciasto z kremem ciasto z galaretka sernik z serkow homogenizowanych

kostka brzoskwiniowo truskawkowa sernik na zimno na biszkopcie biszkopt z kremem biszkopt z galaretka ciasto z kremem ciasto z galaretka sernik z serkow homogenizowanych


kostka brzoskwiniowo truskawkowa sernik na zimno na biszkopcie biszkopt z kremem biszkopt z galaretka ciasto z kremem ciasto z galaretka sernik z serkow homogenizowanych

1 komentarz: