niedziela, 27 stycznia 2019

Ciasto czekoladowe

ciasto czekoladowe wilgotne ciasto czekoladowe murzynek szybkie ciasto czekoladowe z polewa murzynek z dzemem ciasto z powidlami

Ciasto czekoladowe to jedno z podstawowych i najbardziej lubianych ciast przez dzieci i dorosłych. Niby bardzo proste i zwyczajne, ale jednocześnie pyszne i idealne do kawy, herbaty czy mleka. Pasuje na co dzień i od święta. Można je oblać czekoladą, posypać cukrem pudrem, można przełożyć dżemem lub kremem i w każdej postaci będzie smaczne. Dla mnie natomiast najważniejsze jest to, aby ciasto czekoladowe, podobnie jak inne ciasta tego typu (czyli bez kremów) było wilgotne. I ciasto z tego przepisu właśnie takie wychodzi. Oprócz tego jest mięciutkie jak gąbka i delikatne w smaku. Oto przepis:

Składniki:
2 jajka
3/4szkl. cukru kryształu
1 duży cukier waniliowy 32g
0,5szkl. oleju
2szkl. mąki pszennej tortowej
1 łyżka kakao
1 łyżeczka sody oczyszczonej
1szkl. mleka
2 łyżki dżemu z czarnej porzeczki

Polewa:
1 łyżka masła
3 łyżki mleka
1 łyżka kakao
1 łyżka cukru pudru
1 tabliczka mlecznej czekolady (100g)
wiórki kokosowe do posypania
ciasto czekoladowe wilgotne ciasto czekoladowe murzynek szybkie ciasto czekoladowe z polewa murzynek z dzemem ciasto z powidlami

Sposób przygotowania:
Mała uwaga na początek. Wszystkie składniki na ciasto powinny być w temperaturze pokojowej.  Jajka wybiłam do miski miksera. Dosypałam cukier kryształ i cukier waniliowy i miksowałam kilka minut do uzyskania jasnego kremu. Następnie dolałam olej i zmiksowałam do połączenia składników. Do oddzielnej miski przesiałam mąkę pszenną tortową, kakao i sodę oczyszczoną. Wymieszałam i przesypałam do ubitych jajek. Dolałam szklankę mleka i wymieszałam do uzyskania jednolitej konsystencji. Na koniec do ciasta dodałam dżem i jeszcze raz wymieszałam. Kwadratową formę o wymiarach 25x25cm wyłożyłam papierem do pieczenia i przelałam ciasto. Wstawiłam je do piekarnika i piekłam ok. 30 minut w temperaturze 180 stopni. Najlepiej pod koniec czasu pieczenia sprawdzić patyczkiem czy ciasto jest upieczone. Upieczone ciasto wyjęłam i wystudziłam na kratce. Gdy ciasto było chłodne, umieściłam w rondelku wszystkie składniki polewy i podgrzewałam je ciągle mieszając aż składniki się rozpuszczą i połączą ze sobą. Gotową polewą polałam ciasto i posypałam je wiórkami kokosowymi. Ciasto wstawiłam do lodówki żeby się schłodziło a polewa zastygła. 
Polecam inne moje przepisy na ciasta czekoladowe i murzynki, np.: ciasto czekoladowe z czereśniami (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/07/ciasto-czekoladowe-z-czeresniami.html), jogurtowe ciasto czekoladowe z wiśniami (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/07/jogurtowe-ciasto-czekoladowe-z-wisniami.html), murzynek z polewą (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/08/murzynek-z-polewa.html), ekspresowy murzynek z mikrofali (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/11/ekspresowy-murzynek-z-marmolada.html), szybkie ciasto czekoladowe z orzechami (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/10/szybkie-ciasto-z-orzechami.html), szybkie czekoladowe ciasto z dyni (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/10/ciasto-z-dyni.html).

SMACZNEGO!!!

ciasto czekoladowe wilgotne ciasto czekoladowe murzynek szybkie ciasto czekoladowe z polewa murzynek z dzemem ciasto z powidlami

ciasto czekoladowe wilgotne ciasto czekoladowe murzynek szybkie ciasto czekoladowe z polewa murzynek z dzemem ciasto z powidlami

ciasto czekoladowe wilgotne ciasto czekoladowe murzynek szybkie ciasto czekoladowe z polewa murzynek z dzemem ciasto z powidlami

2 komentarze:

  1. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam ciasto czekoladowe w każdym wydaniu. Twoje pięknie się prezentuje na fotkach. Samemu robiłam różne jego wariacje ale i wypróbuję Twój przepis. Wygląda to bardzo przepysznie.

    OdpowiedzUsuń