sobota, 7 września 2019

Śmietanowiec na herbatnikach

smietanowiec na herbatnikach smietanowiec bez pieczenia zebra bez pieczenia ciasto na ciastkach ciasto ze smietany i herbatnikow ciasto na zimno ciasto smietanowo kakaowe

To ciasto chodziło za mną już od jakiegoś czasu. Chodziło oczywiście nie dosłownie, ale miałam na nie wielką ochotę. Właściwie to nigdy go nie jadłam, ale znając smak poszczególnych składników, z łatwością można sobie wyobrazić smak ciasta jako całości. I tak jak przeczuwałam, ciasto wyszło zgodne z moimi oczekiwaniami. Ten śmietanowiec jest pyszny, bardzo delikatny, rozpływa się w ustach. Jest dość słodki i w dużych ilościach nie da się go zjeść, ale to jedynie zaleta, bo starczy na dłużej lub dla większej ilości osób. Ja dodatkowo polałam go jeszcze mleczną czekoladą, aby rozpusta była jeszcze większa. Bardzo też mi się podoba wygląd tego śmietanowca. Lubię takie ciasta warstwowe, które mimo iż nie są kolorowe to pięknie wyglądają na stole.Oto przepis:

Składniki:
ok. 400g herbatników kakaowych
ok. 750ml śmietany 30%
3 śmietan-fixy
1 łyżka cukru pudru
32g cukru waniliowego
100g mlecznej czekolady
4 łyżki mleka
smietanowiec na herbatnikach smietanowiec bez pieczenia zebra bez pieczenia ciasto na ciastkach ciasto ze smietany i herbatnikow ciasto na zimno ciasto smietanowo kakaowe

Sposób przygotowania:
Przygotowanie tego ciasta jest bardzo proste. Najważniejsze jest, aby dobrze schłodzić śmietanę przed ubiciem. I tak zimną śmietanę przelałam do miski miksera. Wsypałam śmietan - fixy, cukier puder i cukier waniliowy. Śmietanę ubijałam na najwyższych obrotach miksera do momentu uzyskania gęstego dość sztywnego kremu. W trakcie ubijania warto osłonić sobie miskę ręcznikiem kuchennym, bo śmietana chlapie na boki. Trzeba też cały czas kontrolować proces ubijania, aby nie przebić śmietany i nie zrobić masła. Formę o wymiarach ok. 20x20cm wyłożyłam folią spożywczą. Na dnie ułożyłam pierwszą warstwę herbatników kakaowych. Na nich rozsmarowałam ok. 4 łyżki kremu, tworząc cienką warstwę śmietanową.Na kremie ułożyłam następną warstwę herbatników, znów krem i tak do skończenia produktów. Łącznie wyszło mi 4 warstwy kremu i pięć warstw ciastek. Na wierzchu powinna być warstwa herbatników. Mleko podgrzałam i wrzuciłam do niego połamaną na kawałki czekoladę mleczną. Odczekałam chwilę i wymieszałam dokładnie aż do rozpuszczenia się czekolady. Płynną czekoladą posmarowałam ciasto i schowałam je do lodówki. Ciasto chłodziłam całą noc aby herbatniki dobrze zmiękły.

SMACZNEGO!!!

smietanowiec na herbatnikach smietanowiec bez pieczenia zebra bez pieczenia ciasto na ciastkach ciasto ze smietany i herbatnikow ciasto na zimno ciasto smietanowo kakaowe

smietanowiec na herbatnikach smietanowiec bez pieczenia zebra bez pieczenia ciasto na ciastkach ciasto ze smietany i herbatnikow ciasto na zimno ciasto smietanowo kakaowe

smietanowiec na herbatnikach smietanowiec bez pieczenia zebra bez pieczenia ciasto na ciastkach ciasto ze smietany i herbatnikow ciasto na zimno ciasto smietanowo kakaowe

smietanowiec na herbatnikach smietanowiec bez pieczenia zebra bez pieczenia ciasto na ciastkach ciasto ze smietany i herbatnikow ciasto na zimno ciasto smietanowo kakaowe

7 komentarzy:

  1. Fajne i szybkie ciacho :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Takiego ciasta jeszcze nie jadłam choć jestem cukrzykiem to muszę je spróbować wygląda apetycznie .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję, mam nadzieję że nie zaszkodzi mimo cukrzycy :-)

      Usuń
  3. Fajne szybkie ciasto��dobre do popołudniowej kawki ☺️

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszne ja dalam u gory kajmak a na pierwsza warstwe przed śmietana dżem jagodowy pyszne

    OdpowiedzUsuń