środa, 4 września 2019

Napoleonka z kremem pomarańczowym

Napoleonka z kremem pomaranczowym napoleonka na ciescie francuskim z ciasta francuskiego ciasto z budyniem


Ostatnio często sięgam po klasyczne przepisy na ciasta, ale trochę je modyfikuję lub dodaję coś od siebie. Na przykład zmieniam rodzaj mąki, smak kremu, czy dodaję jakiś dodatkowy składnik.Tym razem też poniekąd tak zrobiłam, bo przygotowałam klasyczną napoleonkę na cieście francuskim z kremem budyniowym, ale o smaku pomarańczowym, z dodatkiem skórki otartej z pomarańczy. Ciasto zrobiłam w mniejszych rozmiarach, bo tylko z części ciasta francuskiego, więc żeby wyszło w normalnych rozmiarach należy podwoić składniki. Ja następnym razem też na pewno to zrobię, bo ciasto jest naprawdę pyszne i znika błyskawicznie. Oto przepis:

Składniki:
ok. 200g ciasta francuskiego
1 budyń śmietankowy bez cukru na 0,5l mleka
2 łyżki cukru
1,5szkl. mleka
1 łyżka mąki pszennej
1 łyżka masła
skórka otarta z połowy pomarańczy
cukier puder do posypania
Napoleonka z kremem pomaranczowym napoleonka na ciescie francuskim z ciasta francuskiego ciasto z budyniem

Sposób przygotowania:
Ciasto francuskie podzieliłam na dwie połowy. Wyszły mi dwa prostokąty o wymiarach ok. 12x20cm. Przełożyłam je na blachę wyłożoną papierem do pieczenia i wstawiłam do piekarnika. Piekłam je ok. 15 minut w temperaturze 200 stopni. Po upieczeniu blaty od razu wyjęłam z piekarnika i wystudziłam na metalowej kratce. 1 szklankę mleka zagotowałam ze skórką otartą z pomarańczy, a w pozostałym mleku rozmieszałam proszek budyniowy, cukier i mąkę. Mieszaninę przelałam cienkim strumieniem na gotujące się mleko i ciągle mieszając, gotowałam budyń do zgęstnienia. Ugotowany budyń odstawiłam do wystygnięcia. Jednocześnie wyjęłam z lodówki masło, aby nabrało temperatury pokojowej. Miękkie masło rozmiksowałam, a następnie dodawałam do niego po łyżce zimny budyń pomarańczowy i miksowałam do uzyskania gładkiego kremu o jednolitej konsystencji. Jeden blat ciasta francuskiego ułożyłam na desce. Wyłożyłam na niego cały krem budyniowy i przykryłam drugim blatem. Lekko docisnęłam i wyrównałam krem po bokach. Ciasto wstawiłam do lodówki aby się dobrze schłodziło. Przed podaniem oprószyłam ciasto cukrem pudrem.
Zapraszam do odwiedzenia pozostałych moich przepisów na napoleonki i kremówki, np.: napoleonka królewska (link do przepisu: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2019/04/napoleonka-krolewska.html), napoleonka na krakersach (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/12/napoleonka-na-krakersach.html), kremówka na cieście francuskim (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/10/kremowka.html), napoleonka na cieście francuskim (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/10/napoleonka-na-ciescie-francuskim.html), napoleonka na ciastkach (link: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/08/napoleonka-bez-pieczenia.html).

SMACZNEGO!!!

Napoleonka z kremem pomaranczowym napoleonka na ciescie francuskim z ciasta francuskiego ciasto z budyniem

Napoleonka z kremem pomaranczowym napoleonka na ciescie francuskim z ciasta francuskiego ciasto z budyniem

Napoleonka z kremem pomaranczowym napoleonka na ciescie francuskim z ciasta francuskiego ciasto z budyniem

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz