czwartek, 19 września 2019

Tosty francuskie na jogurcie

tosty francuskie na jogurcie tosty smazone na patelni chleb tostowy smazon w ciescie chleb smazony w jajku chleb maczany tosty na slodko pomysl na sniadanie

Dziś mam dla was przepis na coś pysznego, ale nie ciasto tylko bardziej odrębny posiłek czy ewentualnie deser na ciepło. Mianowicie tosty francuskie z chleba tostowego, moczone w jajkach rozmąconych z jogurtem naturalnym i cukrem,  smażone na patelni. Można je podać z cukrem pudrem, dżemem, syropem klonowym, miodem lub innym ulubionym dodatkiem na słodko. Takie tosty to świetna propozycja na śniadanie czy podwieczorek. Są pyszne na ciepło jak i na zimno. Polecam. Oto przepis:

Składniki:
3/4szkl. jogurtu naturalnego
2 jajka
2 łyżki cukru
1 cukier waniliowy
szczypta soli
ok. 6-7 kromek chleba tostowego pszennego
masło do smażenia
tosty francuskie na jogurcie tosty smazone na patelni chleb tostowy smazon w ciescie chleb smazony w jajku chleb maczany tosty na slodko pomysl na sniadanie

Sposób przygotowania:
Jogurt naturalny przełożyłam do miski. Wbiłam dwa jajka. Dosypałam cukier zwykły i cukier waniliowy oraz szczyptę soli. Podane składniki zmiksowałam krótko mikserem, jedynie do ich połączenia. W płaskim głębszym naczyniu, najlepiej prostokątnym ułożyłam obok siebie kromki chleba tostowego i zalałam je przygotowanym "ciastem". Pozostawiłam je tak na kilka minut, aby trochę naciągnęły. Na patelni roztopiłam ok. 1 łyżkę masła i włożyłam porcję kromek. Smażyłam je z każdej strony aż się dość mocno zarumieniły. Przy przewracaniu należy uważać, aby tosty się nie rozpadły, najlepiej używać łopatki. Po usmażeniu zdjęłam je delikatnie na talerz, a na patelnię włożyłam kolejną porcję tostów i postąpiłam z nimi tak jak z poprzednimi. Przed podaniem swoje tosty oprószyłam dodatkowo cukrem pudrem, ale tak jak wspomniałam na początku, można je podać również z innymi dodatkami.
Na moim blogu znajdziecie też przepis na tosty francuskie rolowane z marmoladą i bananami. Znajduje się on pod tym linkiem:  https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/11/tosty-francuskie-rolowane.html.

SMACZNEGO!!!

tosty francuskie na jogurcie tosty smazone na patelni chleb tostowy smazon w ciescie chleb smazony w jajku chleb maczany tosty na slodko pomysl na sniadanie

tosty francuskie na jogurcie tosty smazone na patelni chleb tostowy smazon w ciescie chleb smazony w jajku chleb maczany tosty na slodko pomysl na sniadanie

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz