czwartek, 14 maja 2020

Lemingtony (kokoski)

lemingtony kokoski kokosanki lamingtony kudlacze ciastka kokosowe ciasto w polewie i wiorkach kokosowych biszkopt z czekolada

Dziś mam dla was przepis na kolejną porcję słodkości. Tym razem są to lemingtony, nazywane również kokoskami, kokosankami czy kudłaczami. Pod tą tajemniczą nazwą kryje się ciasto biszkoptowe lub inne pokrojone na kawałki i obtoczone w polewie czekoladowej i wiórkach kokosowych. O lemingtonach słyszałam już od dłuższego czasu, ale dopiero teraz postanowiłam wypróbować przepis i spróbować ich po raz pierwszy. Do tej pory byłam trochę sceptycznie nastawiona. Myślałam, że takie ciastka są raczej suche i nijakie. Jednak zmieniłam zdanie jak spróbowałam. Mięciutki biszkopt w połączeniu z czekoladą i wiórkami to naprawdę połączenie idealne, godne wypróbowania. Oto mój przepis:

Składniki na biszkopt:
5 jajek
3/4szkl. cukru
1 mały cukier waniliowy
1szkl. mąki pszennej tortowej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
3 łyżki oleju
1 łyżka soku z cytryny
1 łyżeczka skórki otartej z cytryny

Polewa:
2 tabliczki czekolady po 100g (u mnie mleczna i gorzka)
10 łyżek śmietany 30%
ok. 200g wiórków kokosowych

Sposób przygotowania:
Jajka na biszkopt wyjęłam wcześniej z lodówki żeby nabrały temperatury pokojowej. Ogrzane wybiłam do miski miksera i utarłam z cukrem zwykłym i waniliowym na puszystą masę. Mąkę przesiałam i wymieszałam z proszkiem do pieczenia. Partiami wmiksowałam ją do ubitych jajek. Na koniec ciasto wymieszałam z olejem, sokiem i skórką z cytryny. Tak przygotowane ciasto przełożyłam do tortownicy o wymiarach 25x25cm wyłożonej na dnie papierem do pieczenia i wstawiłam do piekarnika. Ciasto piekłam w temp. 180 stopni bez termoobiegu do suchego patyczka. W praktyce zajęło mi to ok. 30-35 minut. Po upieczeniu ciasto wyjęłam z piekarnika i wystudziłam w blaszce. Gdy ostygło wyjęłam je z tortownicy i pokroiłam na mniej więcej równe kilkucentymetrowe kawałki (kwadraty lub prostokąty). W rondlu podgrzałam śmietanę. Gdy była gorąca, wrzuciłam do niej połamaną na kawałki czekoladę. Odczekałam minutę, po czym wymieszałam czekoladę do rozpuszczenia. Kawałki ciasta nadziewałam na widelec i zanurzałam w czekoladzie, a następnie obtaczałam w wiórkach kokosowych. Tak przygotowane ciastka odkładałam na talerz. Po zrobieniu wszystkich ciastek, schowałam je na kilka godzin do lodówki żeby się dobrze schłodziły.

SMACZNEGO!!!
lemingtony kokoski kokosanki lamingtony kudlacze ciastka kokosowe ciasto w polewie i wiorkach kokosowych biszkopt z czekolada

lemingtony kokoski kokosanki lamingtony kudlacze ciastka kokosowe ciasto w polewie i wiorkach kokosowych biszkopt z czekolada

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz