środa, 23 grudnia 2020

Sernik rosyjski

sernik rosyjski sernik na rzechowym spodzie sernik na orzechowym ciescie ciasto z orzechow laskowych sernik orzechowy sernik na kruchym ciescie puszysty sernik sernik ze smietana sernik z kremowka delikatny sernik sernik puszek sernik z sera z wiaderka

 

Sernik to ciasto, które obowiązkowo gości na moim stole w każde święta i nie tylko. Przepisów na serniki jest wiele. Ja mam już kilka swoich sprawdzonych, ale lubię ciągle próbować czegoś nowego. W tym roku na Święta Bożego Narodzenia postanowiłam więc przygotować sernik, jakiego jeszcze nie piekłam. Kiedyś gdzieś w internecie natknęłam się na sernik rosyjski, który był zrobiony na cieście z dodatkiem orzechów laskowych. Wtedy akurat nie miałam orzechów, bo było poza sezonem, więc zrobienie sernika odłożyłam na stosowny moment. Ten moment nadszedł właśnie teraz. Miałam zapas orzechów laskowych z przydomowego sadu, a że orzechy kojarzą mi się nie tylko z jesienią, ale również ze świątecznymi smakami, to postanowiłam właśnie zastosować ten przepis. Sernik rosyjski to bardzo puszysty i delikatny sernik, w którym do masy serowej dodaje się ubitą śmietankę. Ja oryginalny przepis trochę zmodyfikowałam, posiłkowałam się przepisem ze strony: Sernik rosyjski - Burczy w brzuszku, ale sernik rzeczywiście wyszedł obłędny, tak jak się spodziewałam. Oto przepis:

Orzechowy spód:

3/4szkl. zmielonych orzechów laskowych

1szkl. mąki pszennej tortowej

3 łyżki cukru

1 łyżeczka proszku do pieczenia

100g miękkiego masła

szczypta gałki muszkatołowej

Masa serowa:

1kg sera (użyłam sera z wiaderka)

300ml śmietany 30%

1szkl. cukru

6 jaj

1 budyń śmietankowy lub waniliowy

szczypta soli

sernik rosyjski sernik na rzechowym spodzie sernik na orzechowym ciescie ciasto z orzechow laskowych sernik orzechowy sernik na kruchym ciescie puszysty sernik sernik ze smietana sernik z kremowka delikatny sernik sernik puszek sernik z sera z wiaderka


Sposób przygotowania:

Do miski wsypałam mąkę pszenną tortową, proszek do pieczenia, cukier i szczyptę gałki muszkatołowej. Dodałam zmielone orzechy laskowe i miękkie masło. Z podanych składników zagniotłam jednolite ciasto. Kwadratową tortownicę o wymiarach 26x26cm wyłożyłam na dnie papierem do pieczenia i wylepiłam ją przygotowanym ciastem. Ciasto wstawiłam do piekarnika i piekłam je przez 15 minut w temp. 180 stopni. Po upieczeniu Ciasto wyjęłam i odstawiłam, żeby przestygło. Ser przełożyłam do większej miski i zmiksowałam go z cukrem. Żółtka oddzieliłam od białek. Białka ubiłam ze szczyptą soli na sztywną pianę. Żółtka natomiast dodawałam po jednym do sera zmiksowanego z cukrem. Następnie do sera wmieszałam proszek budyniowy. Dobrze schłodzoną śmietanę ubiłam w oddzielnej misce na sztywny krem i dodałam ją do masy serowej. Na koniec do masy serowej dodałam ubite białka i wymieszałam masę drewnianą łyżką. Masę wyłożyłam na podpieczony spód. Ciasto wstawiłam do piekarnika i piekłam je 10 minut w 200 stopniach, a następnie zmniejszyłam temperaturę do 150 stopni i sernik piekłam jeszcze przez godzinę. Na około 15 minut przed końcem pieczenia uchyliłam drzwiczki i lekko wysunęłam blachę z ciastem z piekarnika. Brzegi ciasta obkroiłam nożem żeby oddzielić je od ścian tortownicy. W ten sposób sernik się nie zapadnie na środku. Po upieczeniu sernik pozostawiłam w piekarniku przy uchylonych drzwiczkach na kilkanaście minut, a następnie wyjęłam na metalową kratkę. Po wystudzeniu sernik można dodatkowo schłodzić w lodówce. Przed podaniem sernik oprószyłam delikatnie cukrem pudrem. Sernik jest przepyszny. Spód fajnie chrupie, natomiast masa serowa jest niezwykle puszysta i delikatna. Sernik pęka w czasie pieczenia, ale się nie zapada na środku. Polecam.

SMACZNEGO!!!

sernik rosyjski sernik na rzechowym spodzie sernik na orzechowym ciescie ciasto z orzechow laskowych sernik orzechowy sernik na kruchym ciescie puszysty sernik sernik ze smietana sernik z kremowka delikatny sernik sernik puszek sernik z sera z wiaderka

sernik rosyjski sernik na rzechowym spodzie sernik na orzechowym ciescie ciasto z orzechow laskowych sernik orzechowy sernik na kruchym ciescie puszysty sernik sernik ze smietana sernik z kremowka delikatny sernik sernik puszek sernik z sera z wiaderka

sernik rosyjski sernik na rzechowym spodzie sernik na orzechowym ciescie ciasto z orzechow laskowych sernik orzechowy sernik na kruchym ciescie puszysty sernik sernik ze smietana sernik z kremowka delikatny sernik sernik puszek sernik z sera z wiaderka

sernik rosyjski sernik na rzechowym spodzie sernik na orzechowym ciescie ciasto z orzechow laskowych sernik orzechowy sernik na kruchym ciescie puszysty sernik sernik ze smietana sernik z kremowka delikatny sernik sernik puszek sernik z sera z wiaderka


22 komentarze:

  1. Sernik obłędny😘❤️ jaki rozmiar blaszki użyty w przepisie?

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też chciałam zapytać o rozmiar blachy

    OdpowiedzUsuń
  3. Śmietana to kwaśna czy słodka?

    OdpowiedzUsuń
  4. Pieczemy góra/dół, czy tylko termoobieg?

    OdpowiedzUsuń
  5. Podane jest wielkość foremki, 26x26 cm

    OdpowiedzUsuń
  6. Bez tłuszczu masą serową?

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie daje się żadnego tłuszczu do sera?

    OdpowiedzUsuń
  8. Sernik jakiego jeszcze nie jadłam, przepyszny ��

    OdpowiedzUsuń
  9. możliwe jest dodanie bakali do serowej masy?

    OdpowiedzUsuń
  10. A do ciasta nie dodajemy jajek?

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciasto przepyszne , właśnie takiego od dawna szukałam , bez jaj do spodu i bez tłuszczu , super !!!! Przepis utrafiony, dziękuję i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ile ml.ma szklanka,

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie moge zagniesc ciasta jest sypkie

    OdpowiedzUsuń
  14. Czy mogę zrobić sernik bez spodu?

    OdpowiedzUsuń