środa, 30 grudnia 2020

Łatwy sernik na ciastkach

latwy sernik na ciastkach sernik na herbatnikach sernik bez spodu sernik kremowy sernik z sera z wiaderka sernik puszysty sernik z kremowka sernik ze smietana sernik z serkiem homogenizowanym sernik z serkiem waniliowym sernik smietankowy sernik waniliowy


Za chwilę Sylwester, więc postanowiłam upiec jakieś ciasto. Sylwester często kojarzy się nam z szampańską zabawą, wystrzałowym klimatem, z pompą i uginającymi się od jedzenia stołami. Na tych stołach oprócz różnych przystawek i dań na gorąco, obowiązkowo powinny znaleźć się jakieś pyszne ciasta i desery. U mnie co prawda może niezbyt wystrzałowe ciasto, bo tylko i aż sernik. Klasyk, który również gości na wszelkiego typu imprezach okolicznościowych. Tylko, bo wiadomo, sernik to przeważnie ciasto raczej skromne z wyglądu, bez żadnych kremów, przekładek i kombinacji. Aż, bo dobry sernik, przynajmniej dla mnie, jest najlepszym wśród ciast. Dziś u mnie sernik łatwy i w miarę szybki do zrobienia. Bez ciasta na spodzie, a w zamian za to na ciastkach: markizach i margaretkach. Sernik puszysty i delikatny, który wychodzi równy i nie zapada się. Oto przepis:

Składniki:

1kg sera z wiaderka

200g serka homogenizowanego waniliowego

5 jaj

1szkl. cukru

125g masła

50ml śmietany 30%

3 płaskie łyżki mąki pszennej tortowej

1 budyń śmietankowy

szczypta soli

szczypta proszku do pieczenia

ulubione ciastka (u mnie mini markizy i kruche z marmoladą)

latwy sernik na ciastkach sernik na herbatnikach sernik bez spodu sernik kremowy sernik z sera z wiaderka sernik puszysty sernik z kremowka sernik ze smietana sernik z serkiem homogenizowanym sernik z serkiem waniliowym sernik smietankowy sernik waniliowy


Sposób przygotowania:

Kwadratową tortownicę o wymiarach 26x26cm wyłożyłam papierem do pieczenia, wpuszczając brzegi w obręcz tortownicy. Na dnie blachy ułożyłam ciastka. Jajka i masło wyjęłam z lodówki wcześniej, aby miały temperaturę pokojową. Żółtka oddzieliłam od białek. Żółtka zmiksowałam z cukrem i miękkim masłem na jednolitą masę. Następnie, dalej ucierając dodałam mąkę pszenną i proszek do pieczenia. Gdy ciasto było jednolite, dalej miksując, już na małych obrotach, dodawałam po łyżce ser biały. Gdy ser się połączył z resztą składników, dodałam serek waniliowy i śmietanę 30% (bez jej ubijania). Do masy serowej wmieszałam jeszcze budyń w proszku. Białka ubiłam ze szczyptą soli na sztywną pianę i wmieszałam drewnianą łyżką do masy serowej. Przygotowaną masę serową wyłożyłam do tortownicy na ciastka. Sernik wstawiłam do piekarnika i piekłam godzinę w temp. 175 stopni bez termoobiegu. Na ok. 10-15 minut przed końcem pieczenia sernik lekko wysunęłam z piekarnika i obkroiłam jego brzegi, aby oddzielić je od ścian blachy. W ten sposób sernik nie zapadnie się na środku i będzie równy. Po upieczeniu sernik pozostawiłam w piekarniku i studziłam go przez kilkadziesiąt minut przy uchylonych drzwiczkach. Następnie wyjęłam go i studziłam dalej na metalowej kratce. Przed podaniem sernik można polać czekoladą lub posypać cukrem pudrem.

Zapraszam do odwiedzenia pozostałych moich przepisów na serniki, np.: sernik rosyjski (link do przepisu: Waniliowe Improwizacje: Sernik rosyjski), sernik klasyczny (link: Waniliowe Improwizacje: Sernik klasyczny), sernik z galaretką (link: Waniliowe Improwizacje: Sernik z galaretką), sernik wyśmienity (link: Waniliowe Improwizacje: Sernik wyśmienity), puszysty sernik na krakersach (link: Waniliowe Improwizacje: Puszysty sernik na krakersach), sernik łaciaty (link: Waniliowe Improwizacje: Sernik łaciaty) i wiele innych.

SMACZNEGO!!!

latwy sernik na ciastkach sernik na herbatnikach sernik bez spodu sernik kremowy sernik z sera z wiaderka sernik puszysty sernik z kremowka sernik ze smietana sernik z serkiem homogenizowanym sernik z serkiem waniliowym sernik smietankowy sernik waniliowy

latwy sernik na ciastkach sernik na herbatnikach sernik bez spodu sernik kremowy sernik z sera z wiaderka sernik puszysty sernik z kremowka sernik ze smietana sernik z serkiem homogenizowanym sernik z serkiem waniliowym sernik smietankowy sernik waniliowy

latwy sernik na ciastkach sernik na herbatnikach sernik bez spodu sernik kremowy sernik z sera z wiaderka sernik puszysty sernik z kremowka sernik ze smietana sernik z serkiem homogenizowanym sernik z serkiem waniliowym sernik smietankowy sernik waniliowy


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz